Gå til innhold

Er du flink til å huske fjes?

Anbefalte innlegg

Gjest faceblind
Skrevet

Husker du familens ansikter?

Jeg har mann og tre barn. Kan ikke se dem for meg, men kan kjenne dem igjen når jeg ser dem.

Mne det er fordi de har på seg klær jeg kjenner til, og fordi hår, kropp og alt sånt er velkjent for meg.

Jeg møtte mamma på et sted det ikke var forventet at hun skulle være og jeg gikk rett forbi henne. Sønnen min på 5 år kjente jeg ikke igjen i barnehagen da de alle hadde kledd seg ut en dag.

Det er helt forferdelig å ikke kjenne igjen lærere, naboer, foreldre til barnas venner. Vi bor på et lite sted, så jeg møter dem ofte.

Husker at jeg og sønnen min møtte en dame utenfor butikken. Hun pratet masse med oss og skrøt av sønnen min og var så koselig. Jeg ante ikke hvem det var.

Da hun gikk fortalte sønnen min at det var læreren hans. Da hadde jeg vært i konferansetime med henne to timer i forveien..

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• shandy

3

• mrxx

2

• amber sun

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, jeg er veldig god til å huske fjes. Men å koble navn til fjes er jeg ikke like god til.

Men det gjør ingenting, jeg er nemlig helt rå på å huske tall...har bare noen og tjue lagrede nummer i telefonboka mi, alle andre husker jeg i hodet f.eks. Jeg er ganske stolt av det der sjø :)

Jeg er også rå på å huske tall. Husker alle telefonnummer, husker til og med fødselsdatoen til alle jeg gikk i klasse med for 25 år siden.

Tror det er fordi jeg har dyskalkuli, jeg må bare ha det i hodet for det funker ikke på papiret.

Gjest jøss fler enn meg??
Skrevet

Jeg er også rå på å huske tall. Husker alle telefonnummer, husker til og med fødselsdatoen til alle jeg gikk i klasse med for 25 år siden.

Tror det er fordi jeg har dyskalkuli, jeg må bare ha det i hodet for det funker ikke på papiret.

HVOR i hodet må jeg bare spørre da?! For jeg og har dyskalkuli, og i hodet mitt er det tydeligvis bare vått dasspapir der tallene skulle vært...

Gjest @riele
Skrevet

HVOR i hodet må jeg bare spørre da?! For jeg og har dyskalkuli, og i hodet mitt er det tydeligvis bare vått dasspapir der tallene skulle vært...

Hva er dyskalkuli egentlig?

Gjest pinlig det der
Skrevet

Jeg husker alle fjes. Må skjerpe meg, så jeg ikke snakker til noen jeg bare har sett på tv..

Herregud..ja. Jeg gikk forbi han rødtoppen i vaselina en gang i Tønsberg. Kikker opp i det vi passerer hverandre vet du. Hiver opp labben og slenger ut et strålende "HALLA". Fyren ser litt rar ut men nikker kort og forsvinner.

Leeeenge etterpå, når jeg hadde kommet tvers igjennom byen og skulle hjem, så demret det for meg hva jeg hadde gjort. Og jeg ble så flau at jeg rødmet enda jeg var helt aleine der jeg stod...Håpløs. He he he

Gjest jøss fler enn meg??
Skrevet

Hva er dyskalkuli egentlig?

Lærevansker i matematikk, tallblind.

Annonse

Skrevet

Lærevansker i matematikk, tallblind.

Tallene hopper rundt og bytter plass. Akkurat som bokstavene gjør for de som har dysleksi.

Skrevet

Fjes husker jeg, men navn er verre.

Hehe jeg har en artig historie å fortelle.

Jeg var på nachspiel etter en ganske funktig aften på byen. Der hilste jeg på ganske mange nye fjes og navn,

og konsentrerte meg mest om å si mitt eget navn og husker derfor ingen av de andre sine. Ble sittende ved siden av en fyr og prate i flere timer. Han fulgte meg hjem om morningen og vi sa hadet utenfor huset mitt. Der spurte han om nr. mitt, noe han også fikk, og jeg fikk hans. MEN jeg husket jo ikke hva han het!! Lagret han bare som Nachspiel på mobilen min. Fikk melding av han dagen etter, han avsluttet ikke med navn. Vi fortsatte å skrive en del meldinger i flere uker, snakket også på telefonen. Og jeg visste ENDA ikke hva han het, var tross alt ganske pinlig å spørre nå. Jeg og "nachspiel" var på vår første date 5 uker etter den kvelden vi møttes. Vi avtalte å møtes på resturant, vi hadde en hyggelig middag, dro hjem til meg, så film, hadde sex og han lå over. Men visste jeg nå hva han het??? NEI!

Et par dager etterpå var jeg hos han, da kom det innom en venn av "nachspiel." Mens "nachspiel" var på kjøkkenet og lagde mat, satt jeg og vennen og skravlet litt. Han fortalte meg en historie der jeg trodde han snakket om "nachspiel," og fikk med meg at "nachspiel" måtte hete Kristian. YES tenkte jeg, endelig kan jeg navnet!!! Kristian var fortsatt på kjøkkenet og jeg tenkte jeg skulle benytte meg av sjangsen til å spørre litt ut om han til vennen hans. Jeg spurte

"Du har kjent Kristian lenge eller?"

Han så litt forvirret ut og spurte:

"Jøss kjenner du Kristian?"

*jeg klør meg i hodet*

"Ja, hva ellers tror du jeg gjør her?"

"Åja venter du på Kristian?"

"Eh ja.. " svarte jeg

"Hvordan kjenner du Kristian da?"

"Veeel.. vi er jo litt småkjærester da" sier jeg besjedent.

"Hæææ?? Du og Kristian? Men han har jo kjæreste!!!"

"WHAT????"

Etter mye om og men kom det fram at Kristian var "nachspiels" romkamerat, og nachspiel.. ja han het Erik ;)

Hehe! Den historien fikk meg til å tenke på en Seinfeld-episode. Jerry husker ikke navnet på dama han dater, og prøver fortvilt å finne det ut uten å avsløre seg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...