Gå til innhold

Være seriøs med trening i forbindelse med turnusarbeid!?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på noe som er særdeles viktig for meg!

Jeg er 18 år gammel og har trena styrke i 2 år. Jeg veier 80 kg og tar 110 i benk og 180 kg i benpress.

Jeg holder på å utdanne meg som Vekter. Dette er et yrke som passer meg best. Det vil nok bli en del kvelds- og nattskift arbeid.

Måltidene vil jo ikke komme på samme tidspunkt hele tiden. Når jeg har nattskift kommer jeg hjem kanskje i 6 tida på morgen, spiser middag (ja, døgnet blir jo snudd opp ned) drar og trener og spiser og slikt, og legger meg ved 15:00 tida og står opp ved 22 tida og drar på jobb igjen.

Deretter vil det kanskje bli vanlig heltids jobbing i en peroide igjen og alt vil være som før, og spise da og da. Det er i perioder nattskift og dagskift arbeid. Kroppen vil jo vende seg sånn noenlunde til dette eller hva? Det blir i perioder trening på dagen og perioder trening ved kvelden og muligens i kortere perioder også.

Jeg kan alikevel være sånn noenlunde seriøs med vekttreninga? Jeg har ingen planer om å veie 100 kg totalt deffet med 5% kroppsfett. Men at jeg gjerne vil veie 90-100 kg med kanskje 13-15% kroppsfett og være stor og sterk kar vil jeg gjerne bli. Har ikke tenkt til å konkurrere i bodybuilding. Det kreves mye tid, med all deffing og slikt da spesielt de ukene før konkurranse dag.

Det vil bli Skift arbeid i både kortere og lengre perioder. Så jeg lurer på om styrketrening og Vekter klaffer godt sammen? At jeg kan nå mine mål sammen med jobbing og trening? MEd tanke på en del kvelds/natt jobb. Med spising og trening til forskjellige tidspunkter.

Vil gjerne har svar på dette.

Hilsen en litt frustert "framtidig vekter"

Bra forum :)

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

ja, du kan fortsette å være seriøs med både trening og kosthold på tross av vekteryrke. Flere av norges konkurrerende amatørbyggere livnærer seg som vektere. Så lenge du får søvn og har overskudd, så vil du kunne nyte godt av framgangsrik trening.

På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål. Epost: [email protected]

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...