Gå til innhold

blir det bedre snart?

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

jeg føler jeg aldri blir ferdig med det. Drømmer om det om natten. Føler meg utrykk i min egen leilighet. våkner av mareritt mange ganger om natten.. må opp og sjekke skap og at dører er låst og sånt om natten.. ser jeg personer som ligner på voldtektsmannen får jeg angst og blir livredd.

Når blir det bedre og når kan jeg legge det her bak meg. det skjedde i september 2004.

Og hele rettsak og annmeldelse tar så lang tid..

'når rettsaken kommer..blir det dom vil han anke..blir det ikke dom vil påtalemyndigheten anke..det her kan være lenge.

og i tillegg driver typen til moren min og sjekker meg opp og flørter..når han kjører meg og sånt tar han meg på låret og stryker meg på kinnet og sånt..go det er på en ekkel måte...får sex tekstmeldinger også..

og jeg klarer ikke si ifra

bare smiler og sier,.."ikke gjør sånt da" "slutt er du snill"

er det rart i jeg blir voldtatt..når jeg ikke klarer å sette grenser for meg selv

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180447-blir-det-bedre-snart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vioola.

Jeg forstår at du tenker som du gjør... Men et "nei" er et "nei"! Uansett hvor høyt eller lavt du sier det, eller uansett om du smiler eller er sint når du sier det. Og mannen til moren din burde ha vett nok mellom øra til å forstå det UTEN at du behøvde å si noe! Det er HAN det er noe galt med - ikke du!

Jeg håper også at du finner styrke til å be mannen til moren din om å dra til helvete. Vet at det er jævelig vanskelig, men jeg vet også at du kan bite fra deg når du vil det... ;-)

I mellomtiden syns jeg du skal unngå han for enhver pris. Ikke la han kjøre deg noen plass og overse han så mye du kan uten å måtte gjemme deg.

Jeg vet ikke om du får hjelp til å snakke om reaksjonene du har etter overgrepet nå? Tror det er viktig for deg at du har noen du kan fortelle dette til - både om overgrepet og om hvordan mannen til moren din behandler deg.

Det er normalt å ha slike reaksjoner. Om natten kommer ofte de tankene og fryktene som vi unngår å jobbe med om dagen, dessverre. Min erfaring er at jo mer du bli kvitt mens du er våken om dagen jo mer får du også være i fred om natten. Det er kanskje bedre å ta tak i ting når du er våken og kan bestemme tankene selv enn når du sover og ting bare kommer?

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180447-blir-det-bedre-snart/#findComment-1215451
Del på andre sider

Gjest vioola

Hei vioola.

Jeg forstår at du tenker som du gjør... Men et "nei" er et "nei"! Uansett hvor høyt eller lavt du sier det, eller uansett om du smiler eller er sint når du sier det. Og mannen til moren din burde ha vett nok mellom øra til å forstå det UTEN at du behøvde å si noe! Det er HAN det er noe galt med - ikke du!

Jeg håper også at du finner styrke til å be mannen til moren din om å dra til helvete. Vet at det er jævelig vanskelig, men jeg vet også at du kan bite fra deg når du vil det... ;-)

I mellomtiden syns jeg du skal unngå han for enhver pris. Ikke la han kjøre deg noen plass og overse han så mye du kan uten å måtte gjemme deg.

Jeg vet ikke om du får hjelp til å snakke om reaksjonene du har etter overgrepet nå? Tror det er viktig for deg at du har noen du kan fortelle dette til - både om overgrepet og om hvordan mannen til moren din behandler deg.

Det er normalt å ha slike reaksjoner. Om natten kommer ofte de tankene og fryktene som vi unngår å jobbe med om dagen, dessverre. Min erfaring er at jo mer du bli kvitt mens du er våken om dagen jo mer får du også være i fred om natten. Det er kanskje bedre å ta tak i ting når du er våken og kan bestemme tankene selv enn når du sover og ting bare kommer?

Tenker på deg.

tusen takk for langt svar

setter kjempestor pris på det

og er enig i alt det du sier

men det å si nei blir vanskelig da

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180447-blir-det-bedre-snart/#findComment-1215464
Del på andre sider

Gjest vioolan

Hei vioola.

Tenker på deg.

har snakket med psykiater. men vet ikke hvordan ting er. har det bra . men natten er tøff

afrikantere og

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180447-blir-det-bedre-snart/#findComment-1215480
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...