Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe som heter fortrinnsrett. Det er Rektor som ene og alene bestemmer nå i disse høyre-svins-tider. Hun kan ansette akkurat den hun vil tror jeg. Helst noen som smisker med henne. De får også personlige lønnstillegg - jo mer de smisker....og fagforeningen applauderer (de tillitsvalgte får da også lønnstillegg) Lurt? Fantastisk! At det ikke skjer i 2004 2005. Å joda!

Det siste du skriver er også vår erfaring.

Vi lurer også litt på dette med rektor i denne sammenheng. Derfor er det tøffe tider om dagen, kan jo ikke annet enn å stå på, prøve det som er mulig og håpe i det lengste....!

Skrevet

Det begynner vel noen nye førsteklassinger i år også, så de kan vel finne en klasse til henne.

Ellers må jeg si at jeg synes det er synd at barnehagene ikke får tak i førskolelærere, og at nyutdannede lærere ikke får seg jobb i skolen. Så i og for seg er jeg for at det er lærerutdannede som skal jobbe i skolen. Men de må jo ta vare på de som tross alt har jobbet i skolen noen år, og ikke bare skvise dem ut heller.

Men fagforeningen er tingen her.

Er vel max uheldig iår også for begynner en 1.kl. mindre enn vanlig pga romkapasitet.

Er enig med deg i det med førskolelærer-barnahge og lærer-skole.

Det er jo bare det at det var lagt opp slik at man kunne ta den tilleggsutdannelsen for å kunne undervise opp t.o.m. 4. kl. Dette gjorde min datter på deltid over 3 år mens hun jobbet full stilling som klassestyrer for samme klasse hele tiden. Var ferdig ifjor med de beste resultater.

Jeg skal nevne fagforbundet for henne, har hørt hun har nevnt utdanningsforbundet. Det er om å gjøre å vite hvilken vei hun skal gå for å prøve...ja, for å prøve må hun jo.

Gjest TRIANG
Skrevet

Det siste du skriver er også vår erfaring.

Vi lurer også litt på dette med rektor i denne sammenheng. Derfor er det tøffe tider om dagen, kan jo ikke annet enn å stå på, prøve det som er mulig og håpe i det lengste....!

Jeg tror ikke det er så mye å hjåpe på. Egoisme, antikvariske lederteorier og økonomisk grådighet har fått fritt spillerom under den regjeringa vi nå har slitt med i mange år og jeg tror veien tilbake til menneskeverdige system og humane verdinormer i arbeidslivet blir lang, og uhyre vanskelig.

Skrevet

Jeg tror ikke det er så mye å hjåpe på. Egoisme, antikvariske lederteorier og økonomisk grådighet har fått fritt spillerom under den regjeringa vi nå har slitt med i mange år og jeg tror veien tilbake til menneskeverdige system og humane verdinormer i arbeidslivet blir lang, og uhyre vanskelig.

Nei, jeg er ikke optimistisk på hennes vegne.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hun er utdannet til å undervise t.o.m 4. klasse nå. Har tatt videreutdanning for det. Hadde hun ikke tatt den videreutdanninga er det riktig som du skriver at det er kun 1. kl. førskolelærere kan undervise i. Så sånn sett burde hun jo stå sterkt som førskolelærer, men hjelper jo lite om det er lærere på høyere trinn skolen trenger.

Dessuten virker det som om Clemet jobber for å få førskolelærere ut av skolen igjen sies det. Klassen til min datter har gjort det kjempebra på skrive/lese/regnetester og hun stortrives med å undervise alderen 6-10 år, dessuten er det kjempebra arbeidsmiljø der hun er og det har jo også mye å si.

Ikke noe rart hun er lei seg og bekymret om dagen.....!

Kan jo være bra andre steder også, hun har ingen andre å sammenligne med for dette har vært hennes første jobb. Spørs vel om hun må over til barnehage og avdelingslederstilling. Ja, ja, får vel være glad om man får jobb også da, å være frisk og rask betyr også mye.

"hjelper jo lite om det er lærere på høyere trinn skolen trenger."

Nemlig, fortrinnsretten har sine begrensninger fordi behovet skola har går foran en slik rett når hun er førskolelærer med 6-10 årspedagogikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...