Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HeiDet er første gang jeg bruker denne tjenesten.Jeg er 59 år og har langtkommen lungeemfysem. Fikk diagnose i 1992 og har alfa 1 antitrypsinmangel. Lungekapasitet ca. 20%.Jeg har ofte infeksjoner og spørsmålene kan være mange, men nå lurer jeg på:I expectoratprøve er det påvist oppvekst av bakterier, vistnok kalt: ENTEROBAKTER. Hva kan sies om denne bakterie? Hvor vanskelig er den å stoppe med antibiotika? Hva er beste medisin? Hvorfor dukker den opp etter en Penicillinkur? Jeg regner denne henvendelse som et spørsmål, til antydet pris kr. 100,-. Ellers vil jeg ha beskjed.Jeg er spent på ditt svar.Med hilsenErling Eikeland

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181043-enterobakter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Enterobakter.

Dette er en bakterie som er vanlig i tarmsystemet vårt, men finnes også når det blir infeksjoner i andre deler av kroppen hvor vårt motstandsystem ikke er på topp, f.eks. ved langtkommet lunge-emfysem.

Selv om jeg har arbeidet med astma og lunger mesteparten av mitt doktorliv, synes jeg det er vanskelig å kommentere din spesielle situasjon. Jeg håper at du jevnlig har kontakt med legespesialist i lungemedisin, så ta ny kontakt med han/henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/181043-enterobakter/#findComment-1225634
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...