Gå til innhold

noe man blir kvikk av?

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Har dere noen forslag til mat man blir kvikk av? Jeg føler meg så trøtt, sliten og tom for energi. Vitaminer, kosttillskudd osv hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

kutt ned på kalorimengden din, så skal du se at du våkner til live + at maten etterhvert begynner å smake mye bedre.

På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål.

Unnskyld, men hvilket grunnlag har herr Oppheim for å konkludere med at innleggsskriveren spiser for mye??? Enten er han synsk, eller så var det der det mest uansvarlige, ubegrunnede svaret fra en "fagperson" jeg noen gang har sett på DoL...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebil

Unnskyld, men hvilket grunnlag har herr Oppheim for å konkludere med at innleggsskriveren spiser for mye??? Enten er han synsk, eller så var det der det mest uansvarlige, ubegrunnede svaret fra en "fagperson" jeg noen gang har sett på DoL...!

Det er min reaksjon også - hvordan kan man anbefale minsket kalorimengde uten å vite hva personen inntar? Man kan blir slapp og uopplagt av å spise for lite også, eller man kan være syk eller mangle mineraler e.l.!

Ærlig talt - dette kan vel ikke DOL stå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Higgins

Tja, ginseng, kanskje? ("Ginseng Forte"). Sjekke jernlager. Spise jevnlig for å unngå svingninger i blodsukkeret, da blir en trøtt.

Og trening, selvsagt! Moderat mosjon gir overskudd. Likeledes dagslys. Så en god joggetur/gåtur i frisk luft er toppers. Men ikke i skippertak. Regelmessighet er best, når det gjelder trening.

Og, JGO, tenker du var l i t t for snar i vendinga her, ja!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

han spiser for mye slik som hele den vestlige befolkningen gjør. Kroppen klarer seg med 40% mindre kalorier enn vi inntar. Redusert kalorimengde øker faktisk energien ved at en blir våknere og mer klar i toppen, søvnbehovet reduseres og kroppen fungerer bedre. Forskere mener også at redusert kalorimengde kan øke levealderen med mange år, dersom man kombinerer med rikelig fysisk aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

han spiser for mye slik som hele den vestlige befolkningen gjør. Kroppen klarer seg med 40% mindre kalorier enn vi inntar. Redusert kalorimengde øker faktisk energien ved at en blir våknere og mer klar i toppen, søvnbehovet reduseres og kroppen fungerer bedre. Forskere mener også at redusert kalorimengde kan øke levealderen med mange år, dersom man kombinerer med rikelig fysisk aktivitet.

Riktignok spiser STORE deler av den vestlige befolkning for mye, men det er ingen grunn til å gå utifra at denne personen gjør det, og for lavt energiintak har samme virkning! Har også lest om studiene der det kommer frem at senking av kaloriinntaket kan øke levealder, men så lenge du ikke vet hva personens daglige kaloriinntak er bør du være svært forsiktig med å komme med slike råd! Kanskje du skal holde deg til treningsforumet, der du tross alt har ekspertisen som skal till?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok spiser STORE deler av den vestlige befolkning for mye, men det er ingen grunn til å gå utifra at denne personen gjør det, og for lavt energiintak har samme virkning! Har også lest om studiene der det kommer frem at senking av kaloriinntaket kan øke levealder, men så lenge du ikke vet hva personens daglige kaloriinntak er bør du være svært forsiktig med å komme med slike råd! Kanskje du skal holde deg til treningsforumet, der du tross alt har ekspertisen som skal till?

Enig! Denne fyren er jo totalt inkompetent; hvordan kan han forresten vite at Anonymous er en "han", eh...?? Ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei!

For det første er jeg ei jente, og jeg har litt problemer med å få i meg riktig og kanskje nok mat, som jeg sliter ganske mye med, (så jeg tror ikke at kaloriinntaket er problemet, men hva jeg får i meg). Jeg trener også en del. Så jeg lurte på om det var noe som kunne gjøre meg kvikkere, fordi jeg er veldig slapp og klarer aldri å konsentrere meg ordentlig. Men jeg har fått flere gode råd fra dere, så takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

jeg beklager dersom du mener dette var et feilaktig råd. Det er din mening. Det virker som om du synes at det er et farlig råd, men det er det ikke. Du dør ikke av å spise noen kalorier mindre en dag, for å se om du føler deg mer opplagt. Du skal være trygg på at vedkommende tidnok kjenner om kroppen trenger mat. Men det var jo trist at du fikk en sånn reaksjon på svaret mitt, som var ment som et godt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...