Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Kjære elb

Jeg skjønner din utålmodighet. Men jeg kan ikke si deg om du kan trene uten å vite hva slags brudd du hadde. Er det et større brudd med sammensynkning av L1, er det nok for tidlig å trene i hvert fall løping. Om det derimot er et brudd i en tverrtagg eller et lite brudd i selve virvelen,uten at virvelen har falt sammen, kan du nok starte forsiktig. Jeg ville begynne med styrkeøvelser og sykkel før jeg startet med løping -- igjen avhengig av hva slags brudd du har hatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18130-brudd-i-ryggvirvel/#findComment-81808
Del på andre sider

Kjære elb

Jeg skjønner din utålmodighet. Men jeg kan ikke si deg om du kan trene uten å vite hva slags brudd du hadde. Er det et større brudd med sammensynkning av L1, er det nok for tidlig å trene i hvert fall løping. Om det derimot er et brudd i en tverrtagg eller et lite brudd i selve virvelen,uten at virvelen har falt sammen, kan du nok starte forsiktig. Jeg ville begynne med styrkeøvelser og sykkel før jeg startet med løping -- igjen avhengig av hva slags brudd du har hatt.

Tusen takk for svaret. Da jeg var på røntgen den 28.12., fikk jeg beskjed om at det var et kompresjonsbrudd i L1 og av bildene gikk det klart fram at selve virvelen var sammentrykt/hadde blitt flatere. Jeg har fortsatt noe smerte og blir fort sliten i ryggen av å sitte/stå for lenge. Jeg har hatt følelse i beina hele tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18130-brudd-i-ryggvirvel/#findComment-82026
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...