Gå til innhold

(NHD) Hvordan skaffe seg personlighet?


Gjest Snoopy83

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83

Selv er jeg litt av en lesehest, og har lest bøker om hypokondri, psykoser,ulike psykiatriske lidelser, fordi jeg synes det er interessant.

Før eller siden i livet møter en et menneske som synes det er godt å treffe noen som vet litt om hva de sliter med.

Når jeg leser dine innlegg, tenker jeg en lang og vedvarende depresjon, eller veldig høytfungerende asperger. Med min ringe kunnskap. Vi er jo bare vanlige (ikke lege, psykolog)mennesker, som likevel prøver å svare andre så godt vi kan.

Du forstår alle bilder jeg har brukt, og virker intelligent.

Ingen trenger gi deg en diagnose i et system. Ikke hvis det ikke kan tjene til noe, men jeg ville gått på biblioteket og lest om AS, funnet en god bok.

Jeg hadde rett og slett blitt nysgjerrig hvis noen trodde jeg hadde AS( dine psykologer som har nevnt det) og fått lyst til å lese om det for å se hvorfor. MEN det er det jeg ville gjort. Det vil si, jeg har gjort det allerede, uten å ha AS.(Men jeg har mye annet:) ) I min søken etter å forstå meg selv, har bøker vært uunnværlig.

VH bugge.

Var på et handlesenter i dag da. Så en jente som liknet forferdelig på en jeg var veldig forelsket i tidligere, som bor et annet sted.

Hun liknet skikkelig altså.

Hun snudde seg og så på meg flere ganger, og da var det en stemme som sa inni meg "det er henne, og hun er kommet hit for å være sammen med meg!"... det fikk det til å boble inni meg =)

Men så følte jeg meg helt elendig etterpå, da hun hadde forsvunnet; "Det kunne jo ikke være hun. Og uansett om det var hun, hadde hun ikke ønsket noen kontakt med meg."

Så sitter jeg bare på hybelen min dag ut og dag inn, enda så glad jeg egentlig er i jenter. Det er ikke så mange jeg syns er sjarmerende, men jeg vet at om jeg hadde tilbrakt mer tid sammen med dem enn å observere dem eller kun si "hei", så hadde jeg lett blitt forelsket.

Uten at jeg har noe sosial angst. Jeg er flinkere enn mine venner til å snakke i forsamlinger og liknende, føler jeg.

Når jeg sier det på denne måten så høres det vel ut som depresjon?

Det med at jeg kan føler at jeg "kopierer andres adferd", det kan vel godt være et produkt av å hate seg selv. For det gjør man vel, om man føler alle andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • bugge -jenta

    9

  • Hawkwind

    5

  • Anaïs

    2

  • pilt2005

    1

Mest aktive i denne tråden

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...