Gå til innhold

argh, frustrert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høygravid og vondt i ryggen....gått til fysioterapeut 6 ganger nå, á 220 kr pr gang, ganske mye for en student som attpåtil snart får enda en unge til, og føler ikke fysioterapeuten egentlig hører på meg eller hjelper - når jeg kommer dit er det inn på benken - fast rutine med varmebeh, ultralydbeh (dings som noen få ganger er varm men de aller fleste gangene er det bare kaldt og jeg skjønner ikke bæret - den var litt vekselsvis varm og kald første gangen, skal den ikke være sånn de andre gangene og da....de fleste gangene er den bare kald og da lurer jeg på om greia er påslått i det hele tatt og om den r, hvorfor er den ikke varm i det hele tatt slik som den første gangen iallefall...), litt knaing og deretter sugekopper på ryggen (automatisk massasje...?)....føler kommunikasjonen er null og at han har alltid så mange pasienter at jeg kjenner meg som en på samlebånd som han bare behandler sånn generelt....

men så var det det da, jeg har jo tross alt gått der 6 ganger nå og det "skal" jo bli bedre bare en har gått til behandling mange ganger nok da......slutter jeg nå (pga økonomi og at jeg føler dette ikke funker hittil) så har jeg *iallefall* kastet bort pengene hittil uten å ha gitt dette en sjanse......

urk..noen gode råd værsåsnill? Kanskje jeg burde bytte behandler, se om det virkelig skal være sånn som jeg har hatt det hittil? eller skal jeg bare droppe hele greia og om jeg fortsatt har vondt i ryggen etter fødsel etc, prøve å satse på kiropraktor istedetfor? urkurkurk...hjelp noen..

Skrevet

Jeg hadde skiftet fysioterapeut og fortell det gjerne til den du allerede går til.

Selv gravide med vonde rygger kan trene og gjøre lette øvelser for å mykne og styrke.

Gjest trultemor25
Skrevet

Prøv kiropraktor, det hjelper meg masse!

27+4

Skrevet

Jeg hadde skiftet fysioterapeut og fortell det gjerne til den du allerede går til.

Selv gravide med vonde rygger kan trene og gjøre lette øvelser for å mykne og styrke.

Ja lurer litt på om det er det jeg bør gjøre, har ikke lyst til å kaste bort pengene jeg har brukt til nå helt...men er så usikker :( Vil helst vite at dette *virkelig* hjelper på sikt men det er vel umulig det..

Skrevet

Prøv kiropraktor, det hjelper meg masse!

27+4

Hjelper deg masse for hva da? hos meg er det egentlig "bare" stiv og vond muskelmasse på den ene siden av ryggen som er plagen (men jeg kjenner det til gjengjeld ganske bra....avogtil er det sånn at jeg bare må dunke meg selv i ryggen på den siden, så hard føles musklene der liksom...massivt og hard og plagsom..), samt mer og mer vondt i nedre del av ryggen nå etterhvert som termin nærmer seg (men det er vel vanlig)...

Gjest trultemor25
Skrevet

Hjelper deg masse for hva da? hos meg er det egentlig "bare" stiv og vond muskelmasse på den ene siden av ryggen som er plagen (men jeg kjenner det til gjengjeld ganske bra....avogtil er det sånn at jeg bare må dunke meg selv i ryggen på den siden, så hard føles musklene der liksom...massivt og hard og plagsom..), samt mer og mer vondt i nedre del av ryggen nå etterhvert som termin nærmer seg (men det er vel vanlig)...

Jeg vet ikke om jeg har bekkenlåsning eller bekkenløsning eller begge deler, det vet ikke kiropraktoren min enda heller, men det hun gjør hjelper masse. Hun knekker meg hvis det trengs, drar i bena mine, trykker og klemmer på muskler både på rompa, i korsryggen og ryggen. Styrer med nakken min, for ofte kan årsaken til smertene sitte et annet sted, f. eks nakke. Gi det et forsøk da vel.

Gjest det skal du ikke betale
Skrevet

Du skal ikke betale hos fysio når du er gravid, da er det gratis.

Gikk selv når jeg var gravid og fikk til og med dekt taxi frem og tilbake + til kontrollene hos lege og jordmor.

Skrevet

Gikk selv når jeg var gravid og fikk til og med dekt taxi frem og tilbake + til kontrollene hos lege og jordmor.

Det forutsetter at fastlegen har vett til å skrive "bekkenløsning med gangvansker" på rekvisisjonen.

Skrevet

Har ikke bekkenløsning (heldigvis), så får "bare" behandling for ryggen som er blitt verre under graviditeten.

Skrevet

Det stemmer ikke.

Eneste gravide kan få fri fysikalsk behandling er ved bekkenløsning med gangvansker. Det må stå på rekvisisjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...