Gå til innhold

Klarer dere å avslutte samtaler med telefonselgere uten å legge på røret først

Anbefalte innlegg

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hehehe.

Men akkurat spørreundersøkelser bruker jeg å svare på. Fordi jeg har prøvd å utføre en selv, og vet hvor viktig, men vanskelig, det er å få folk til å stille opp.Bare ikke undersøkelsen er klin koko, da. Fikk en (om alko-vaner) i posten for et par uker siden som jeg heiv. Den gikk utifra at alle var alkoholikere, så og si!!Og jeg hadde ikke så mye å bidra med, ettersom jeg drikker et par glass vin i halvåret:)

Tenk på selgerne da, de skal jo faktisk leve av dette...

De kan jo ikke noe for at det ikke er overflod av jobber, slik at de kan velge en jobb hvor de er til mindre plage for andre.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

3

• morsan

3

• collins

3

• skorpionfisken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, det kan ikke være den kjekkeste jobben å ha. Telefonselger og parkeringsvakt hører liksom til samme kategori. Blir ikke særlig satt pris på, gitt!

Han fikk beskjed om å snakke på en måte som ikke var naturlig for han......jo mer HARRY jo bedre....herregud

Gjest baremei
Skrevet

Tenk på selgerne da, de skal jo faktisk leve av dette...

De kan jo ikke noe for at det ikke er overflod av jobber, slik at de kan velge en jobb hvor de er til mindre plage for andre.

Ja, jeg tenker jo på det. Så jeg sier høflig nei-takk. Men noen selgere er vel innpåslitne, da..De som ikke tar et nei for et nei er skikkelig irriterende. Og DE hadde det vært gøy å kødda litt med. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Som jeg sa til collins: jeg er litt for snill pike til såntnoe;)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ja, jeg tenker jo på det. Så jeg sier høflig nei-takk. Men noen selgere er vel innpåslitne, da..De som ikke tar et nei for et nei er skikkelig irriterende. Og DE hadde det vært gøy å kødda litt med. Men jeg kommer nok ikke til å gjøre det. Som jeg sa til collins: jeg er litt for snill pike til såntnoe;)

Det ER gøy å kødde med telefonselgere... men det er ikke helt bra allikevel =)

Skrevet

Bare et øyeblikk sa jeg sist, så holdt jeg for røret mens jeg ba min datter om å hente blokkfløyta si.

Så blåste jeg inn i røret det jeg makta - og la på.

Sikkert veldig slemt, men da var jeg mektig lei av disse telefonene.

Gjest angelica bom
Skrevet

Jeg sier bare at 'beklager, jeg kjøper aldri noe over telefon. Ha fortsatt en fin dag.' Med hyggelig stemme. Og så BANG på med røret. En må aldri la dem få holde på å snakke. Da er du solgt. Begynn på din egen avvisende tirade før de er feridg med første setningen. Fytte rakker'n, for en jobb å ha...

Skrevet

Hehe, jeg tok en lur vri en gang, om enn en smule ufrivillig. ;)

Mobilen min ringte, og jeg er ikke vant til at selgere ringer på mobilen. Det var en dame som sa hun var fra Norsk Gallup eller noe slikt, og spurte om jeg var NN. Ja, haha, sa jeg, for jeg var hellig overbevist om at det var kusina mi som ringte og tullet med meg. Så spurte hun om jeg ville være med på en undersøkelse, og jeg bare: Jaja, slutt nå da, jeg vet at det er du, X! Hun bare: Nei, dette er NN fra Norsk Gallup. Ja ja, whatever, sa jeg. Ja, skal du være med på undersøkelsen da, sa hun. Nei, hehe, sa jeg og la på. Knis. Det var ikke kusina mi nei. :)

Gjest Sjokkedårisei
Skrevet

En av de ringte meg også. De er forferdelig gode på å overtale.Jeg prøvde først å si fra på en høflig måte at jeg ikke var intressert, men da det ikke hjalp la jeg på. Husk at det er frekt nok å forstyrre deg i ditt eget hjem. Jeg har problemer med å sette grenser overfor folk ansikt til ansikt, men her er det jo bare å legge på.

Skrevet

Vi tar naturlig nok ikke telefonen når det ringer på vanlig telefon (vi er døve). Nå har imidlertid ungene blitt så store at de gjerne tar telefonen.

Selgeren spør om å få snakke med pappa og datteren min sier at pappa er døv så han kan ikke snakke i telefonen. Hun har en tendens til å snakke litt fort og utydelig i telefonen, så av og til tror jeg selgeren oppfatter det som om pappaen ikke kan ta tlf fordi han er død...

Selgeren pleier alltid å bli stum en kort stund før han spør etter mammaen hennes. Hun sier da at mamma også er døv (død?). Da har selgeren som oftest mista munn og mæle så det skjer ikke rent ofte at han er den første som legger på ;-)

Gjest Snoopy83
Skrevet

Vi tar naturlig nok ikke telefonen når det ringer på vanlig telefon (vi er døve). Nå har imidlertid ungene blitt så store at de gjerne tar telefonen.

Selgeren spør om å få snakke med pappa og datteren min sier at pappa er døv så han kan ikke snakke i telefonen. Hun har en tendens til å snakke litt fort og utydelig i telefonen, så av og til tror jeg selgeren oppfatter det som om pappaen ikke kan ta tlf fordi han er død...

Selgeren pleier alltid å bli stum en kort stund før han spør etter mammaen hennes. Hun sier da at mamma også er døv (død?). Da har selgeren som oftest mista munn og mæle så det skjer ikke rent ofte at han er den første som legger på ;-)

Hvis du hadde fått høre at faren var død, ville du fortsatt mast om å selge produkter? =)

Gjest Sjokkedårisei
Skrevet

Ellers kan du jo prøve min fars teori: Å irritere dem så mye at du alldri hører mer fra dem. Det gjøres slik: Han tar samme tonen som selgeren, -" Å, er det du som ringer, nei så hyggelig. Ja jeg er svært intressert i å høre hva du har å si. Fortell mer om dette spennende produktet. Tilslutt når det blir snakk om kjøp, sier han at han skulle gjerne kjøpt, hvis det ikke var for at han ikke har penger. Faren min bruker nok litt tid på disse samtalene, men han mener dette er forebyggende:)

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Hvis du hadde fått høre at faren var død, ville du fortsatt mast om å selge produkter? =)

Det ville jo være direkte ufint, spør du meg...

Gjest Snoopy83
Skrevet

Det ville jo være direkte ufint, spør du meg...

Det er vel jeg som er ufin...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har ikke fasttelefon så er ikke særlig plaget av selgere.

Eneste er telenor som ringer på mobilen en gang i blant. Da lar jeg de bare holde den faste talen om hvor fantastisk livet mitt skal bli om jeg bruker telenor. Etter talen spør de meg hvilket abonement jeg har. Svarer Chess og de sier hadet og legger på.

Det slår ikke feil! =)

Jeg er ganske hyggelig, men faren min derimot. Han elsker å plage telefonselgere. Han kan legge ut om at moren hans har flytta inn og tatt over telefonen. Nå kan han ikke kan bestemme selv om å kjøpe noe lenger. Hvis de spør om å få prate med henne sier han at hun er på bingo osv.

En gang synes jeg han var ganske slem. Når de hadde spørt om å prate med han så sa han vent litt. Gikk å hentet en sånn fløyte på gassflaske....

(Vet ikke hva det kalles, men ala det her:

http://www.seatronic.no/sikker/mo_horn_trykkluft.jpg )

...å blåste inn i røret!!

Herregud.. jeg blir nesten flau.. =)

Skrevet

Bare sier jeg ikke er interessert og legger på...stakkarene kan vel ikke noe for jobben deres da liksom, noen må jo ta drittjobbene, glad det ikek er meg (foreløpig :P)

Skrevet

Jeg begriper ikke hva det er som er så vanskelig med å avvise telefonselgere.

JEG (dvs du) skylder dem overhode ingen verdens ting - de er de som har "invadert", hvordan skal jeg si det (på engelsk: my space).

Man sier bare nei takk, og legger på røret.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Det er vel jeg som er ufin...

Syntes egentlig det var et relevant spørsmål. Man spør og graver vel ikke om å selge noe, om et barn sier, eller en tror barnet sier, at far er død.

Gjest en mamma i nord
Skrevet

Nei, det kan ikke være den kjekkeste jobben å ha. Telefonselger og parkeringsvakt hører liksom til samme kategori. Blir ikke særlig satt pris på, gitt!

jeg ville heller ha vært parkeringsvakt, men så har jeg jo forsøkt meg som telefonselger, og det var ikke noe særlig.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Har gjort litt forskjellig. I begynnelsen når dette var ganske nytt, var jeg nok alt for snill og sa ja til nesten alt..

En gang hadde jeg en riktig så hærlig prat med en skikkelig sjarmør. Hadde sikkert sjarmert av meg buksene og halve kontoen om han hadde vært der irl, men takk og lov var jeg drita blakk på den tiden.. ;)

Nå sier jeg bare "nei takk, kjøper ikke over telefon/er ikke interessert".

Justerer meg litt etter hvor pågående selgeren er. De som setter igang med den laaaange tiraden (som er vanskelig å bryte inn i på en høflig måte), avbryter jeg ved å si med latter og "glimt i øyet"; "Jeg får bare avbryte deg med en gang, så slipper du å ta hele remsen - for jeg er ikke interessert/kommer ikke til å kjøpe noe. Så sparer vi begge både tid og penger".. ;)

Dersom de fremdeles ikke gir seg, blir jeg irritert, og legger ganske kjapt på ja.. :)

Skrevet

Først: høflig og bestemt.

Hvis ikke det funker: uhøflig og bestemt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...