Gå til innhold

Klarer dere å avslutte samtaler med telefonselgere uten å legge på røret først

Anbefalte innlegg

Gjest sol etter regn
Skrevet

Først: høflig og bestemt.

Hvis ikke det funker: uhøflig og bestemt.

hehe..nettopp! :)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

3

• morsan

3

• collins

3

• skorpionfisken

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Timari
Skrevet

Vi tar naturlig nok ikke telefonen når det ringer på vanlig telefon (vi er døve). Nå har imidlertid ungene blitt så store at de gjerne tar telefonen.

Selgeren spør om å få snakke med pappa og datteren min sier at pappa er døv så han kan ikke snakke i telefonen. Hun har en tendens til å snakke litt fort og utydelig i telefonen, så av og til tror jeg selgeren oppfatter det som om pappaen ikke kan ta tlf fordi han er død...

Selgeren pleier alltid å bli stum en kort stund før han spør etter mammaen hennes. Hun sier da at mamma også er døv (død?). Da har selgeren som oftest mista munn og mæle så det skjer ikke rent ofte at han er den første som legger på ;-)

he he :)

hei husker at jeg var sammen med en døv bekjent også ringte mobilen hennes. Hun ble rimelig perpleks, men ga mobilen til meg så jeg kunne sjekke hva dette var for noe. jeg sa hvem jeg var og at hun som eide telefonen var døv. Er hun død? utbrøt han sjokkert? og jeg måtte forsikre han om at hun ikke var død , bare døv :) Hun hadde visst satt inn en annonse om noe hun skulle selge, men han hadde visst ikke fått med seg at hun var død obs døv

ja ja sånn kan det gå :)

Gjest Timari
Skrevet

Slik:

-Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på!

-Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det....

-Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig!

-Prut, prut, og atter prut!

-Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet!

-Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund.

-Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg!

-Imiter selgerens stemme & dialekt!

-Sett selgeren på venting, og gå og se på TV.

-Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet!

-Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc.

Tipper man blir kvitt dem!;-D

he he:) Jo nå gleder jeg meg til jeg blir oppringt igjen så jeg kan prøve noen av disse tipsene

Gjest Timari
Skrevet

Har gjort litt forskjellig. I begynnelsen når dette var ganske nytt, var jeg nok alt for snill og sa ja til nesten alt..

En gang hadde jeg en riktig så hærlig prat med en skikkelig sjarmør. Hadde sikkert sjarmert av meg buksene og halve kontoen om han hadde vært der irl, men takk og lov var jeg drita blakk på den tiden.. ;)

Nå sier jeg bare "nei takk, kjøper ikke over telefon/er ikke interessert".

Justerer meg litt etter hvor pågående selgeren er. De som setter igang med den laaaange tiraden (som er vanskelig å bryte inn i på en høflig måte), avbryter jeg ved å si med latter og "glimt i øyet"; "Jeg får bare avbryte deg med en gang, så slipper du å ta hele remsen - for jeg er ikke interessert/kommer ikke til å kjøpe noe. Så sparer vi begge både tid og penger".. ;)

Dersom de fremdeles ikke gir seg, blir jeg irritert, og legger ganske kjapt på ja.. :)

opplevde en som skulle prøve å selge meg programbladet. jeg kunne få det for "bare" 800 kroner i halvåret. Sa at det var helt uaktuelt. "Du kan jo prøve noen måneder i hvertfall da sa hun skikkelig sinna". Hu begynte vel å bli desperat og hadde vel fått beskjed av sjefen om at hun måtte få solgt unna:)

Gjest Timari
Skrevet

Jeg har ikke fasttelefon så er ikke særlig plaget av selgere.

Eneste er telenor som ringer på mobilen en gang i blant. Da lar jeg de bare holde den faste talen om hvor fantastisk livet mitt skal bli om jeg bruker telenor. Etter talen spør de meg hvilket abonement jeg har. Svarer Chess og de sier hadet og legger på.

Det slår ikke feil! =)

Jeg er ganske hyggelig, men faren min derimot. Han elsker å plage telefonselgere. Han kan legge ut om at moren hans har flytta inn og tatt over telefonen. Nå kan han ikke kan bestemme selv om å kjøpe noe lenger. Hvis de spør om å få prate med henne sier han at hun er på bingo osv.

En gang synes jeg han var ganske slem. Når de hadde spørt om å prate med han så sa han vent litt. Gikk å hentet en sånn fløyte på gassflaske....

(Vet ikke hva det kalles, men ala det her:

http://www.seatronic.no/sikker/mo_horn_trykkluft.jpg )

...å blåste inn i røret!!

Herregud.. jeg blir nesten flau.. =)

he he:)

Husker at det var en selger som ville overtale meg til å begynne med Netcom. Jeg sa at jeg hadde Teletopia og var veldig fornøyd med det. Det var han faktisk helt enig i :)

det tror jeg var første gangen jeg har opplevd at selgeren ikke prøvde å argumentere med meg.

Ikke så lett å prøve å selge noe som du vet du ikke ville valgt selv kanskje?

Skrevet

Si "Bare vent litt".

Så legger du røret fra deg, og gjør noe helt annet som du har tenkt å gjøre. Selgeren kan ikke legge på, ihvertfall ikke før etter en viss tid.

;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

he he:)

Husker at det var en selger som ville overtale meg til å begynne med Netcom. Jeg sa at jeg hadde Teletopia og var veldig fornøyd med det. Det var han faktisk helt enig i :)

det tror jeg var første gangen jeg har opplevd at selgeren ikke prøvde å argumentere med meg.

Ikke så lett å prøve å selge noe som du vet du ikke ville valgt selv kanskje?

Hehe..

Det har skjedd en gang hos meg og. Det var fra telenor, og han mannen sa bare at de prisene slår vi ikke uansett. Så lo han å la på..Hehe =)

Skrevet

he he :)

hei husker at jeg var sammen med en døv bekjent også ringte mobilen hennes. Hun ble rimelig perpleks, men ga mobilen til meg så jeg kunne sjekke hva dette var for noe. jeg sa hvem jeg var og at hun som eide telefonen var døv. Er hun død? utbrøt han sjokkert? og jeg måtte forsikre han om at hun ikke var død , bare døv :) Hun hadde visst satt inn en annonse om noe hun skulle selge, men han hadde visst ikke fått med seg at hun var død obs døv

ja ja sånn kan det gå :)

*ler*

En lørdag formiddag var hele familien på BabyShop for å handle. Pappaen ordna med en bilstol mens ungene og jeg satte oss ved et legobord for å vente (og leke).

Ei jente på rundt 5 år kom bort til oss og lurte på hva det var jeg hadde i øra. Jeg forklarte at det var høreapparat og at jeg var døv. Jeg lurte på om hun visste hva "døv" var for noe, og hun nikka med store øyne.

Plutselig løp hun bak en butikkreol for å møte mammaen sin. Etter noen sekunder holdt ungene mine på å le seg skakke. De fortalte at jenta hadde løpt bort til moren sin og ropt ut: "Mamma, det sitter en død dame der borte!!"

Skrevet

Hvis du hadde fått høre at faren var død, ville du fortsatt mast om å selge produkter? =)

Selgerne regner nok ikke med at pappaen nettopp har dødd da, og vet at unger sier mye rart ;-)

Gjest avviser all telefonreklame
Skrevet

Jeg sier: "Beklager, er ikke interessert" og legger på røret. Spiller ingen rolle om han prater videre, det er hans problem ikke mitt!

Gjest Timari
Skrevet

*ler*

En lørdag formiddag var hele familien på BabyShop for å handle. Pappaen ordna med en bilstol mens ungene og jeg satte oss ved et legobord for å vente (og leke).

Ei jente på rundt 5 år kom bort til oss og lurte på hva det var jeg hadde i øra. Jeg forklarte at det var høreapparat og at jeg var døv. Jeg lurte på om hun visste hva "døv" var for noe, og hun nikka med store øyne.

Plutselig løp hun bak en butikkreol for å møte mammaen sin. Etter noen sekunder holdt ungene mine på å le seg skakke. De fortalte at jenta hadde løpt bort til moren sin og ropt ut: "Mamma, det sitter en død dame der borte!!"

*gisper* ER du død? har vi en død person her på DOL?

jobbet en periode på hjemmet for døve. en eldre tante gispet da jeg fortalte hvor jeg jobbet hen.Hun trodde jeg drev med obduksjon og sånn og syntes at jeg burde finne meg en langt hyggeligere sommerjobb :)

utrolig hva folk kan misforstå

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke fasttelefon så er ikke særlig plaget av selgere.

Eneste er telenor som ringer på mobilen en gang i blant. Da lar jeg de bare holde den faste talen om hvor fantastisk livet mitt skal bli om jeg bruker telenor. Etter talen spør de meg hvilket abonement jeg har. Svarer Chess og de sier hadet og legger på.

Det slår ikke feil! =)

Jeg er ganske hyggelig, men faren min derimot. Han elsker å plage telefonselgere. Han kan legge ut om at moren hans har flytta inn og tatt over telefonen. Nå kan han ikke kan bestemme selv om å kjøpe noe lenger. Hvis de spør om å få prate med henne sier han at hun er på bingo osv.

En gang synes jeg han var ganske slem. Når de hadde spørt om å prate med han så sa han vent litt. Gikk å hentet en sånn fløyte på gassflaske....

(Vet ikke hva det kalles, men ala det her:

http://www.seatronic.no/sikker/mo_horn_trykkluft.jpg )

...å blåste inn i røret!!

Herregud.. jeg blir nesten flau.. =)

I det siste har selgere begynt og ringe meg på mobilen også.

Det er ganske irriterendes!

Men han faren din høres ut som han kan jekke ned den mest kjepphøye selger ;-)

Gjest Calóni
Skrevet

Slik:

-Syng Knutsen & Ludvigsen`s telefonsang, helt til du hører de har lagt på!

-Legg ut om "personlige problemer". Understrek hvor godt det gjør å endelig snakke med noen om det....

-Trykk på tastene. Legg skylden på selgeren, og be ham slutte med den pipingen,-øyeblikkelig!

-Prut, prut, og atter prut!

-Le hysterisk, inntil du hører opptattsignalet!

-Forandre dialekten din ca hvert 10.sekund.

-Pust tungt, og spør hva selgeren har på seg!

-Imiter selgerens stemme & dialekt!

-Sett selgeren på venting, og gå og se på TV.

-Lær deg å imitere lyden av at man drar i toalettsnora (skyller-ned-lyd) og lag denne lyden, hver gang selgeren snakker om produktet!

-Prøv å overtal selgeren til å kjøpe noe av deg...-tv`n, en gammel kassettspiller, den gamle bulka Lada`n, etc.

Tipper man blir kvitt dem!;-D

Eventuelt kan du klype godt tak i høyre kinn og dra ut og inn fort. Kanskje selgeren mistenker deg for å gjøre noe helt annet? ;)

Skrevet

"Jeg jobberi et bibliotek og finner det jeg trenger der." Enkelt og greit. :o) Jeg gjør jo faktisk det, men selgeren aner jo ikke om jeg snakker sant eller bare bløffer.

hare1365380455
Skrevet

Si "Bare vent litt".

Så legger du røret fra deg, og gjør noe helt annet som du har tenkt å gjøre. Selgeren kan ikke legge på, ihvertfall ikke før etter en viss tid.

;)

Har du gjort det noen gang?

Gjest M.Angelica
Skrevet

I det siste har selgere begynt og ringe meg på mobilen også.

Det er ganske irriterendes!

Men han faren din høres ut som han kan jekke ned den mest kjepphøye selger ;-)

"Men han faren din høres ut som han kan jekke ned den mest kjepphøye selger ;-)"

Hehe..det har du helt rett i!!En gang de ringte fra Sjømannsskirka (eller noe i den duren) så begyte han å fortelle om faren sin som har vært prest i sjømannskirka på Røros!! Hehe..Uff..

Tipper telefonselgere kjempes om å ringe til han. Bare for å få en god latter.. =)

Skrevet

Jeg sier at Ikea-katalogen er det mest interessante jeg leser, da skjøbber de tegninga.

Men jeg fikk igrunn tilsendt 5 tjukke bøker for en uukes tid siden, til 79 kr. Så jeg har vel latt meg lure. ;)

Skrevet

Har du gjort det noen gang?

Svigerinna mi har gjort det.

Jeg venter bare på neste gylne anledning ;)

Får sjelden selgere på tråden, men hvis det dukker opp en, skal jeg prøve det. *s*

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes ikke det er så vanskelig.. Jeg sier nei takk, og bedre lykke med neste på listen, og sikkert fint, men nei..osv..

Jeg gidder ikke å være ubehagelig eller å legge på før samtalen er over, det synes jeg er ufint og under meg.

Dog er det ille med telefonselgere som er på fornavn. Det er blæh..De får i hvertfall ikke solgt meg noe!

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Telefonselger er omtrent det siste yrket jeg kunne tenkt meg her i verden.

Jeg har tross alt litt skam i livet, og litt samvittighet. Tenk å skulle prøve å prakke på folk en masse dritt de ikke har bruk for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...