Gå til innhold

slutte med p-piller?

Anbefalte innlegg

Gjest byttemerke?
Skrevet

Begynte på Yasmin p-piller for to uker siden, men har hatt hodepine og kvalme den siste uken som jeg aldri har hatt før uten grunn.

Er det noen av dere som har sluttet på p-pillene av den grunn, og kan jeg bare slutte rett av eller bør jeg ta ferdig brettet?

Gjest snakk med legen først
Skrevet

Du bør gå til legen før du slutter, både for at du får rapportert bivirkningene, at hun finner et nytt merke hun tror ikke skal gi disse bivirkningene, og fordi kroppen har best av at du går rett over på nytt merke (når du begynner på nytt brett), uten ekstra opphold.

Da er du også sikker mht prevensjon, og vet når du får blødninger. Slutter du midt i brettet, må du bruke annen prevensjon, du vet ikke når du får blødning denne gangen eller neste, og kroppen har også best av nogenlunde jevn hormondose (hvis du allikvel har tenkt å begynne på nytt pillemerke).

De fleste bivirkningene (både evt alvorlige og ikke-alvorlige) kommer like etter oppstart på pillene, så det er greiest å høre med legen om dette er noe som kommer til å gå over i løpet av veldig kort tid, eller om du bør prøve noe annet. Be om en hastetime, slik at du evt får ny resept og rekker å hente disse før du skal starte på nytt brett.

Skrevet

Det går som regel over, det med hodepinen og kvalmen, men om du bekymrer deg for helsen kan du jo ev. ta det opp med lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...