Gjest (Anonymous) Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 hei! Jeg har hatt betennelse i kneet for 2 uker siden. Var å trente for første gang igjen i går. Er det lettere å få det igjen hvis man først har fått det, eller er beinet så godt som nytt. Er det noen øvelser jeg burde være forsiktig med heretter? Det er jo kommet IBUX på tube nå, er det sånn jeg kan ta på hvis det kommer igjen? Takk! Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 6. februar 2001 Del Skrevet 6. februar 2001 Hei Dette er et vanskelig spørsmål -- fordi du ikke har gitt meg nok informasjon. Du sier du har hatt en betennelse i kneet. Hva mener du med det -- er det en infeksjon eller en irritasjon? Hvilke symptomer har du hatt ? Dersom det er en irritasjon (kalt synovit) vil du, om det er behandlet korrekt bli like bra. Det er selvsagt under forutsetning av at tilstanden ikke er ledd i en annen sykdom. Om det har vært en bakterieinfeksjon i leddet -- som er en meget alvorlig tilstand, trenger du lang tid på å bli bra. Dersom du kan komme med litt mer informasjon, kan vi kanskje gi deg et bedre svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 7. februar 2001 Del Skrevet 7. februar 2001 Hei Dette er et vanskelig spørsmål -- fordi du ikke har gitt meg nok informasjon. Du sier du har hatt en betennelse i kneet. Hva mener du med det -- er det en infeksjon eller en irritasjon? Hvilke symptomer har du hatt ? Dersom det er en irritasjon (kalt synovit) vil du, om det er behandlet korrekt bli like bra. Det er selvsagt under forutsetning av at tilstanden ikke er ledd i en annen sykdom. Om det har vært en bakterieinfeksjon i leddet -- som er en meget alvorlig tilstand, trenger du lang tid på å bli bra. Dersom du kan komme med litt mer informasjon, kan vi kanskje gi deg et bedre svar. Hei! Det hele startet med at jeg var på trening, og ble helt stiv i beina. Klarte ikke å bøye beina de neste 4-5 dagene. Men da det var borte(kan ha vært der hele tiden, men at jeg ikke merket det pga. smertene i beinet) fikk jeg veldig vondt i kneet. Fikk utrolig vondt når jeg reiste meg opp og ned av stoler, kunne ikke gå i trappen, og kunne ikke bøye beinet. Gikk til legen, han sa det var en betennelse i kneet. Det var ikke akkurat en betennelse men set var det de kalte det. Han mente det var vevet i kneet som var skadet, og kanskje litt småblødninger inni der. Han sa det ville gå over etter ca. 7-10 dager. Fikk tabletter som var betennelseshemmende, brexidol(eller noe i den duren), som skulle gjøre det fortere bra.Fikk beskjed om ikke å trene før det var over. I dag er det 14 dager siden jeg var hos legen(18 dager siden jeg merket det), men merker det fremdeles litt etter at jeg har trent. Alt virker bra, bortsett fra at jeg merket det litt etter trening(trente ikke hardt). Takk! hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Hei, ta en titt på disse: http://www.trim.no/artikler/belastningsskader.htm http://www.trim.no/skader.htm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.