Gå til innhold

Fjerne føflekk - hva skjer ?

Anbefalte innlegg

Gjest føflekk 222

Hallo. Jeg skal fjerne en litt stor føflekk som sitteri lysken. jeg lurer på hvordan dette gjøres. Får man lokalbedøvelse eller full narkose. benyttes laser og hvordan føles det etterpå?

Vår datter skal også fjerne en føflekk. Får barn full narkose ? Hun er ganske "rabiat" nå det gjelder leger/sykehus og jeg frykter for at hun slår seg litt vrang og blir desperat.

Noen med erfaring ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182420-fjerne-f%C3%B8flekk-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filmdiva

Jeg har fjernet noen små føflekker. Jeg fikk lokalbedøvelse, legen brukte kniv, det var gjort på et minutt og jeg kjente ingen ting etterpå. Min mann fjernet noen større på ryggen, han fikk et sting på den ene. Bare husk å ha plaster på arret i sola, så blir det penere/går vekk.

Gjest Vesla67

Jeg har fjernet noen små føflekker. Jeg fikk lokalbedøvelse, legen brukte kniv, det var gjort på et minutt og jeg kjente ingen ting etterpå. Min mann fjernet noen større på ryggen, han fikk et sting på den ene. Bare husk å ha plaster på arret i sola, så blir det penere/går vekk.

Hei. Vet ikke om det er litt forskjellig framgangsmåte etter hvor du går... Jeg fjernet en ganske stor en på ryggen med lokalbedøvelse hos en hudspesialist. Han skar den bort i kjegleform og brandt i hullet etterpå. Dette gjorde at jeg har et så lite arr at dettte knapt er synlig. Min datter på 10år fjernet en ganske lik en, hos fastlegen, også på ryggen, i lokalbedøvelse.Men han skar et stykke på ca 2 cm. Hun sydde tre sting og det ble et ganske stort og skjemmende arr av det. Så det jeg vil frem til er at det kanskje er lurt å høre med fastlegen og en hudspesialist om framgangsmåten, ihvertfall i forhold til din datter.Det er jo ikke så hyggelig å være ung og gå rundt med arr som alle spør hva er. Lykke til.

Jeg tok vekk en stor og skummel føflekk på ryggen for ca 16 år siden.

Var 15 år da.

Gjorde det på et legekontor,fikk lokalbedøvelse og legen brukte kniv.

Føflekken ble lagt i glass for å sendes inn med tanke på at den kanskje var ondartet.

Det ble et utrolig stygt arr etterpå.Keisersnittet mitt er mye finere selv om det har vært åpnet en gang etterpå også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...