Gå til innhold

Bunadskjorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest noen FÅ innelgg i denne tråden her- så skjønner jeg hvorfor jeg ikke har bunad....

Jeg har bunad, men kanskje en av de få typene her i landet som IKKE har bunadsskjorte! ;-)

Skrevet

Jeg har bunad, men kanskje en av de få typene her i landet som IKKE har bunadsskjorte! ;-)

Ja det er nok småsexy! ;)

Skrevet

Ja det er nok småsexy! ;)

*he he* Ikke sånn, da, men den har hel overdel med lange ermer, ikke bluse og vest.

Skrevet

*he he* Ikke sånn, da, men den har hel overdel med lange ermer, ikke bluse og vest.

pinlig -men det eneste bildet av den bunaden/drakten som jeg skulle hatt er det dette jeg fant på internett - hehe:

http://www.nrk.no/img/278372.jpeg

Skrevet

*ho ho * Hvor TAR du det fra??!!

Jeg lette jo på den - Inneherredsbunad - -

Skrevet

Etter å ha lest noen FÅ innelgg i denne tråden her- så skjønner jeg hvorfor jeg ikke har bunad....

Ja, jeg slet ifjor med denne strykinga jeg altså, jo mere jeg strøk jo flere skrukker synes jeg....! Håper det går lettere i år etter å ha mottatt mange tips. Jeg vasket skjortene etter bruk ifjor (konfirmasjon og 17. mai) og la dem i putevar.

Vi er glade for våre bunader datteren og jeg. Nå gjenstår det å se om sølvet har holdt seg da..!

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips jeg har mottatt under her. Skal prøve å legge dem i fryseren for å se om strykinga går lettere da for det var litt av en jobb synes jeg.

Skrevet

Takk for alle tips!

Skal prøve å legge dem i fryseren for å se om strykinga går lettere da, var litt av en jobb ifjor synes jeg.

Skrevet

Vasker på 30 grader på finvask. Stryker med klede.

Skrevet

Eneste tipset jeg har, er å skaffe (eller låne) deg en unge eller to når du skal bruke bunaden.

Skjorta mi er så fin, så fin når jeg tar den på, etter fem minutter med yrende liv rundt meg ser det ut som jeg har sovet i den ;-)

Skrevet

Selv om du har dampjern kan du sprute på litt vann når du skal stryke og ikke bruk for sterk varme. Er det mulig kan du stryke den på vrangen, så det ikke blir noe merker fra strykejernet. Men det går bra å stryke den på retta også.

Husk å rette den godt ut der du skal stryke så du ikke presser inn en kant, den blir vanskelig å rette ut igjen.

Hos oss er jeg den som stryker bunadsskjørta til kona. Den blir kjempefin:-)

Så bunadsskjørtene til kona, de holder du fine, men skjorta må hun ordne selv? :)

Skrevet

Jeg stryker rett på, bare ikke over broderiene.

Selv om det er et hekkan uten like, så ser en raskt forskjell på hvem som har forsøkt å få den glatt og hvem som bare har svjisjet over med et jern og tredd den på seg.

Jeg gruer meg allerede, skal bruke bunaden ikke mindre enn to ganger i mai...

Skrevet

Så bunadsskjørtene til kona, de holder du fine, men skjorta må hun ordne selv? :)

Nja, det er jo jeg som er den store strykern her i huset da:-)

Skrevet

Nja, det er jo jeg som er den store strykern her i huset da:-)

:) ren vrangvilje fra min side, du stavet litt feil i det første innlegget ditt.

Skrevet

:) ren vrangvilje fra min side, du stavet litt feil i det første innlegget ditt.

Hehe, jaggu har jeg en skrivefeil, så det ikke før nå. Men for ordens skyld så stryker jeg skjorta også....Gjør ikke stort med skjørtet, er bare under det av og til:-)

Skrevet

Hehe, jaggu har jeg en skrivefeil, så det ikke før nå. Men for ordens skyld så stryker jeg skjorta også....Gjør ikke stort med skjørtet, er bare under det av og til:-)

Det er mange forpliktelser. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...