Gå til innhold

Teller hvist ikke lenger...

Anbefalte innlegg

dog1365380703

Hei noen...

Jeg føler jeg må skrive dette for jeg er meget fortvilet...

Er en mann i 40 årene som er meget sliten etter et liv med angst.

Angsten er i følge leger mest arvelig. Men jeg VET at dette er en måte å "koste problemet mitt under teppe"

Har blitt misbrukt fysisk og psykisk samt kuet ned så pass mye at jeg knapt tør se folk i øynene for jeg føler seg som det misslykkede idioten foreldrene gav inntrykk av. Har angst for nærkontakt av alle untatt min kone. Kommer folk for nær meg, føler jeg meg som en rotte, trengt opp i et hjørne.

For dette tar jeg aldri buss og er dermed ganske hjelpesløs uten bil. (mistet jobber p.g.a. dette).

Skulle bare ønske jeg kunne slippe å bli sendt fra lege-aetat-psykolog-sosialkontor (som en tigger)-trygdekontor-lege igjen-terapist...osv. samt gå p.g.a. dette i endeløs usikkerhet økonomis på toppen av det hele.

Men som lege/psykolog sier så må man være i koma for å bli uføretrygdet i dag.

Har en måned på meg nå til å bli kvitt angsten min for ellers "er jeg vrang"

Det er bare om å gjøre her i dette idealistiske landet å få ALLE ut i arbeid. En idealisme som man må tilbake til andre verdenskrig for å finne lignende "ideer"

Jeg er MEGET trøtt men det er bare å kjøre i meg tabeletter som gjør meg bare enda mer trett.

Som om jeg var en prøvekanin.

INGEN terapist psykolog eller lege og IHVERTFALL ikke politikere ser ut til å ha den minste evne til å sette seg inn i hvordan det føles å få et liv spolert fra begynnelsen av. At man til slutt kan bli trett av det...MEGET trett.

Barnevernet hold seg godt unna men det var jo gjerne like greit etter som de på den tiden misbrukte barn selv.

Så nå er det kappløp med tiden...Terapisten som skal "lære meg" å ta buss sier at hvis ikke jeg er motivert til det, har jeg ikke noe der å gjøre.

Hun driter tydelig vis tynt i at hvis ikke jeg er "motivert" så mister jeg også retten til stødnad og kan bare gå å henge meg.

Det er bare et press fra ende til annen.

Jeg kunne skrevet dette under forum for psykologi men der er det alltid noen så må si "at de har ALDRI problemer med helsenorge" (hvorfor er de da der spør jeg meg)

Det bør være en tankevekker at med at de i helsevesenet bagateliserer ettervirkninger av det å bli misbrukt, gjør de det også lettere for overgriperen...

At man er sliten etter et ødelagt liv teller hvist ikke lenger...

Takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/182723-teller-hvist-ikke-lenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Uansett hva jeg skriver hjelper det vel egentlig ikke. Men jeg forstår din fortvilelse, det vil jeg fortelle deg.

Overgrep og misbruk er et vanskelig tema for både leger og psykologer. Også for pårørende og andre.

Det er umulig for noen å sette seg inn i hvordan en slik ødelagt sjel har det, om de ikke har opplevd det selv.

Her er et par steder du kan kontakte om du ikke allerede har gjort det...;

Incestsenter for menn (IFM) Oslo

Tel. 22 42 42 02

Rådgivningskontoret for menn, Tønsberg

Tel. 33 31 87 50

Krise- og rådgivningstelefonen for menn Tel. 22 41 90 16

Ønsker deg masse, masse lykke til.

*klem*

dog1365380703

Hei!

Uansett hva jeg skriver hjelper det vel egentlig ikke. Men jeg forstår din fortvilelse, det vil jeg fortelle deg.

Overgrep og misbruk er et vanskelig tema for både leger og psykologer. Også for pårørende og andre.

Det er umulig for noen å sette seg inn i hvordan en slik ødelagt sjel har det, om de ikke har opplevd det selv.

Her er et par steder du kan kontakte om du ikke allerede har gjort det...;

Incestsenter for menn (IFM) Oslo

Tel. 22 42 42 02

Rådgivningskontoret for menn, Tønsberg

Tel. 33 31 87 50

Krise- og rådgivningstelefonen for menn Tel. 22 41 90 16

Ønsker deg masse, masse lykke til.

*klem*

Tusen takk huufsa

*stor klem*

Gjest gamlebarbie

Kjære deg.

Kjenner meg igjen, på dette med helse-Norge. Det er grusomt at de ikke kan se lenger enn dit pengene "rekker".

Kan ikke gjøre så mye annet for deg enn å sende deg en varm klem. Ikke gi opp, for en dag finner du en bedre psykolog. Du vet at du kan bytte om du føler at den du har ikke vil bry seg? Du kan også forlange å få bytte lege, terapeut osv. Ikke gi deg, fir du kan alt du setter deg fore.

Jeg går heller ikke på bussen, jeg kunne sagt mye mer, men ikke her..;-)

Men om du vil ha kontakt, så kan du skrive til meg på

[email protected]

Ta det med ro, du er ikke alene..:-)

dog1365380703

Kjære deg.

Kjenner meg igjen, på dette med helse-Norge. Det er grusomt at de ikke kan se lenger enn dit pengene "rekker".

Kan ikke gjøre så mye annet for deg enn å sende deg en varm klem. Ikke gi opp, for en dag finner du en bedre psykolog. Du vet at du kan bytte om du føler at den du har ikke vil bry seg? Du kan også forlange å få bytte lege, terapeut osv. Ikke gi deg, fir du kan alt du setter deg fore.

Jeg går heller ikke på bussen, jeg kunne sagt mye mer, men ikke her..;-)

Men om du vil ha kontakt, så kan du skrive til meg på

[email protected]

Ta det med ro, du er ikke alene..:-)

Tusen takk gamlebarbie og en varm klem til deg også :)

Du er dessverre ikke alene om problemene. Hverken ettervirkningene av overgrep eller skadene av helse og trygdesystemets irrganger.

Jeg håper inderlig at det snart kan komme et fokus i media på at det presse som mange i dag utsettes for "for å bli friske", virker stikk mot sin hensikt. Få ting kan være så nedbrytende som å bli fratatt kontrollen og umyndiggjort i eget liv.

Håper du tross alt kan finne en løsning.

mvh

Annonse

firebird1365380441

Tusen takk huufsa

*stor klem*

Føler masse med deg, Dog....Aner ikke hva jeg skal "si", men jeg har opplevd mye av det samme som deg og har mange av de samme tankene som deg.

Om du bor i Nord Norge, er det et støttesenter mot incest he i Tromsø.De har åpent for gutter/menn som har vært utsatt for overgrep, telefon:77652044.Det er tirsdager som er åpent for gutter/menn.

Ønsker deg alt godt.

Stor klem(om jeg får lov?)fra

dog1365380703

Føler masse med deg, Dog....Aner ikke hva jeg skal "si", men jeg har opplevd mye av det samme som deg og har mange av de samme tankene som deg.

Om du bor i Nord Norge, er det et støttesenter mot incest he i Tromsø.De har åpent for gutter/menn som har vært utsatt for overgrep, telefon:77652044.Det er tirsdager som er åpent for gutter/menn.

Ønsker deg alt godt.

Stor klem(om jeg får lov?)fra

Bor nok ikke der...men takk likevel og stor klem til deg også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...