Gå til innhold

psykolog

Gjest veeronica...........

Anbefalte innlegg

Gjest veeronica...........
Skrevet

hei.. hva snakker en psykolog om hvis man skal ditt??? når jeg var hos legen sa han at jeg skulle dit siden jeg slanker meg.... men hva er egentlig det?? hva gjør de???? sier de noe til foreldre og sånnt?

Gjest lykke til.
Skrevet

Jeg kan vel tro at legen din mente du kunne ha god nytte av litt psykologhjelp fordi du slanker deg for mye kanskje?

Har du muligens spiseforstyrrelser av noe slag?

En psykolog er et ukjent menneske, men ganske lik å snakke med som hvem som helst annen.

Mest trolig vil h*n bare snakke litt om løst og fast for at dere skal blir kjent.

Etterhvert vil h*n nok komme inn på temaet hvordan du har det i livet, forhold til venner, press på skole, om du er så ung, og så lignende ting.

Eller du kan selv fortelle om ting som tynger deg med en gang du begynner der.

Det er iallefall et vanlig menneske denne psykologen, utdannet til å tolke historier og ting bak ting vi gjør for å si det sånn.

Det er ikke noe å være engstelig for, slike timer går som en regel alltid i farten til pasienten. Det er du som har kontrollen.

Det kan være det beste å være åpen for timene, kanskje gir de deg mer enn du tror på nåværende tidspungt.

Om dine foreldre får greie på dette vet jeg ikke. Kommer nok ann på din alder først og fremst. Dette spør du selvsakt psykologen om.

Det går nok bra skal du se, ikke engst deg.

Gjest veeronica
Skrevet

Jeg kan vel tro at legen din mente du kunne ha god nytte av litt psykologhjelp fordi du slanker deg for mye kanskje?

Har du muligens spiseforstyrrelser av noe slag?

En psykolog er et ukjent menneske, men ganske lik å snakke med som hvem som helst annen.

Mest trolig vil h*n bare snakke litt om løst og fast for at dere skal blir kjent.

Etterhvert vil h*n nok komme inn på temaet hvordan du har det i livet, forhold til venner, press på skole, om du er så ung, og så lignende ting.

Eller du kan selv fortelle om ting som tynger deg med en gang du begynner der.

Det er iallefall et vanlig menneske denne psykologen, utdannet til å tolke historier og ting bak ting vi gjør for å si det sånn.

Det er ikke noe å være engstelig for, slike timer går som en regel alltid i farten til pasienten. Det er du som har kontrollen.

Det kan være det beste å være åpen for timene, kanskje gir de deg mer enn du tror på nåværende tidspungt.

Om dine foreldre får greie på dette vet jeg ikke. Kommer nok ann på din alder først og fremst. Dette spør du selvsakt psykologen om.

Det går nok bra skal du se, ikke engst deg.

det er jo sånn lege for gale folk jo! jeg har ikke spiseforstyrrelser! er det bare en lege som snakker?? hva er vitsen å dra ditt da??

Gjest Simiana
Skrevet

det er jo sånn lege for gale folk jo! jeg har ikke spiseforstyrrelser! er det bare en lege som snakker?? hva er vitsen å dra ditt da??

En psykolog er ikke en lege. En psykolog "behandler" friske sinn, mens syke sinn tar psykiatere seg av, for å si det enkelt.

Gjest profesjonsstudenten
Skrevet

En psykolog er ikke en lege. En psykolog "behandler" friske sinn, mens syke sinn tar psykiatere seg av, for å si det enkelt.

psykiater er lege med tillegsutdanning innen psykiatri. den eneste "store" forskjellen på en psykiater og en psykolog, er at psykiatere kan skrive ut medisiner.

Skrevet

Psykologer behandler "gale" også. De "galeste" er innlagt på sykehus.

På en poliklinikk, hvor du evt får time, går det helt vanlige mennesker, i tillegg til noen som er litt mer syke. Flertallet er helt vanlige mennesker som bare må ha litt hjelp til å sortere tankene sine.

Det er utrolig vanlig å få noe problemer i løpet av et liv. F eks har 40% av unge opplevd å få angstanfall.

Også folk uten problemer går til psykolog for å finne ut av ting de lurer på om seg selv.

bugge -jenta
Skrevet

Man er ikke gal om man går til en psykolog. De færreste som går til psykologer ville blitt betegnet som det du tenker på som gal. Så det må du slappe helt av fra.

VH bugge.

bugge -jenta
Skrevet

Det kan tolkes dithen at de som går til psykiatere har syke sinn, men ofte tror jeg at psykiatere har mange pasienter som for det første har en mix av fysiske og psykiske symptomer eller lidelser enn de som går til psykologer( hvis en kommer til en psykiater da, færre av dem) Ellers skriver de ut medisiner hvis nødvendig. Som også stort sett en fastlege kan gjøre i samarbeid med en psykolog eller en psykiater.

Mrs. Wallace
Skrevet

Se på det slik: Du har ingenting å tape på å ta deg en tur.

Skrevet

Går til psykolog pga tannlegeskrekk jeg... og ja jeg er gal! iallefall i tannlegestolen!

Gjest en mamma i nord
Skrevet

HJELP. da er i såfall jeg gal. jaja det er vel en selv som skjønner det sist :o))

Det er for det meste jeg som snakker når jeg er hos psykologen, (og det er ikke fordi han ikke slipper til).

Når jeg ikke har noe å si så spør han, han hjelper meg også til å sortere tankene mine.

Kan være ganske nyttig for mange, tror jeg å gå til en psykolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...