Gå til innhold

Når man flytter..


Luna21365380663

Anbefalte innlegg

Luna21365380663

Jeg lurer på hva som er vanlig å ta med seg når man flytter? Gardiner? Persienner? Løse skap? Dusjforheng (de skifter vel det uansett?)? Hva med slike "bøtter" som man får kjøpt på Ikea, som man kan ha bestikk oppi, som henger på en stang festet i veggen? Tar man med seg bøttene, eller ikke? Og i hvis man gjør det, lar man stangen bli igjen? Hva med forheng i gangen, som henger foran "garderoben"? Det blir jo som en slags gardin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt som er løst kan du ta med deg. :o) Panelovner skal være igjen, gardinoppheng er jeg usikker på, persienner likeså, men gardinene tar du med! Løse skap kommer litt an på - i noen leiliheter er vel klesskapene som følger leiligheten løse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Alt som er løst kan du ta med deg. :o) Panelovner skal være igjen, gardinoppheng er jeg usikker på, persienner likeså, men gardinene tar du med! Løse skap kommer litt an på - i noen leiliheter er vel klesskapene som følger leiligheten løse?

Hva tror du om slik til å ha bestikket i da? Slike små bøtter som henger på veggen? Tar jeg med de? De er jo løse, men henger på en stang som er skrudd fast i veggen..

De som bodde her før oss tok med seg, tro det eller ei: LISTENE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Den generelle regelen er at alt som er skrudd fast eller er en naturlig del av innredningen skal være igjen.

Det vil si at bl.a. taklamper, klesskap, komfyr, gardinoppheng/persienner og "bøtter" fra IKEA skal være igjen. Mens gardiner, dusjforheng, stålamper, hyller, vaskemaskin og annet løst tas med.

Men det er mulig å bli enige om en hvilken som helst ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Den generelle regelen er at alt som er skrudd fast eller er en naturlig del av innredningen skal være igjen.

Det vil si at bl.a. taklamper, klesskap, komfyr, gardinoppheng/persienner og "bøtter" fra IKEA skal være igjen. Mens gardiner, dusjforheng, stålamper, hyller, vaskemaskin og annet løst tas med.

Men det er mulig å bli enige om en hvilken som helst ordning.

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller meste av dette er ting som du ikker er _forpliktet_ til å sette igjen, men hvis du likevel ikke har bruk for gardiner, persienner og forheng dit du flytter, så kan du jo spørre om de nye eierene vil overta dem.

Bestikkurvene er vel et tvilstilfelle. Avgjørende her ikke er at selve kurvene er løse, men at lista de henger på er skurdd fast. Da kan man se det som at hele "greia" er en del av den naturlige innredningen på kjøkkenet, og at det derfor skal stå igjen.

Men på den annen side tror jeg ikke at kjøper kunne kreve å få overta alle dine dyre, fine kjøkkenkniver for eksempel, bare fordi de hang fast i en magnetlist over kjøkkenbenken! ;-)

Men en tom magnetlist kan jo benyttes til hvilke kniver som helst, men det er vel ikke sikkert at en tom IKEA-list kan brukes til hvilke kurver som helst, så det taler for at du bør sette igjen rubbel og bit her.

Om løse skap: Vanlige garderobeskap på soverom skal stå igjen selv om de ikke er skrudd fast.

Men har du et "ekstra" skap et eller annet sted, så kan du ta det med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Løs komfyr tar du med deg - innebygd komfyr skal bli igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Den keramiske toppen må garantert stå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skriv i prospektet

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Hvis komfyren er innebygd, må den stå igjen, eller det må stå tydelig i prospektet at den ikke følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Har akkurat kjøpt en ny keramisk topp-komfyr selv :-)

Den må i utgangspunktet stå igjen ja, men du kan på visning skrive en lapp på den og si at dere tar den med dere når dere flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Har akkurat kjøpt en ny keramisk topp-komfyr selv :-)

Den må i utgangspunktet stå igjen ja, men du kan på visning skrive en lapp på den og si at dere tar den med dere når dere flytter.

Tullball. Kun innbygde komfyrer skal settes igjen. Vanlige, løse komfyrer skal IKKE settes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du om slik til å ha bestikket i da? Slike små bøtter som henger på veggen? Tar jeg med de? De er jo løse, men henger på en stang som er skrudd fast i veggen..

De som bodde her før oss tok med seg, tro det eller ei: LISTENE!!

Skru ned stanga og ta det med.

Søstra mi og eks-samboeren opplevde at forrige leieboer hadde tatt med seg stikkontaktene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luna21365380663

Har akkurat kjøpt en ny keramisk topp-komfyr selv :-)

Den må i utgangspunktet stå igjen ja, men du kan på visning skrive en lapp på den og si at dere tar den med dere når dere flytter.

Hmm.. det stod det ikke når vi var på visning på denne leiligheten.. er det virkelig vanlig å la komfyren stå igjen? Trodde at da stod det spesifisert at hvitevarer fulgte med, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mallet

Hmm.. det stod det ikke når vi var på visning på denne leiligheten.. er det virkelig vanlig å la komfyren stå igjen? Trodde at da stod det spesifisert at hvitevarer fulgte med, jeg..

Nei, det er ikke vanlig. Det er KUN _innbygde_ hvitevarer som skal stå igjen medmindre annet er opplyst i prospektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en generell regel skal ting som lager merker/hull ved flytting sitte igjen.

Da mener jeg innbygn.deler, faste taklamper ol.

Det er vanlig at det står igjen minst et klesskap på hvert sovrom selvom ikke disse sitter fast.

Alt løst kan taes med. Man tar med dusjforheng men lar stanga som sitter fast sitte osv.

Egne ønsker/krav kan skrives i prospekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte leilighet spurte jeg om de lot persiennene henge. Joda, det ville de gjøre, sa de, men de tok dem med seg likevel, til stor ergrelse for oss.

De skrudde til og med ned to taklamper og klippet ledningene så korte at vi fikk problemer med å henge opp nye. Taklampene som er ved visinig skal altså henge. Har du en nydelig dyr taklampe, bytter du den ut før visning, dersom ikke, må du la den henge dersom en skal følge reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt sagt kan du ta med deg alt som er løst men ingen ting av det som sitter fast.

Har du vanlig komfyr kan du ta den med, har du innebygd kokeplate og innebygd stekovn må du la den være igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vil la den nye keramiske topp komfyren vår stå igjen??? HÆ? Det var jo ingen komfyr her da vi flyttet inn?

(Glemte å si at det er en eierleilighet.. vi leier ikke altså..)

Jepp, jeg måtte la både koketoppen og steikovnen stå igjen da jeg flyttet i fjor og oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Jepp, jeg måtte la både koketoppen og steikovnen stå igjen da jeg flyttet i fjor og oppvaskmaskinen.

Men da var de vel innbygget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da var de vel innbygget?

Ja, det var de. Men surt likevel for de bare kastet det og jeg har sittet uten komfyr og stekovn i 1 år og 5 mnd :o)

Noen har god råd vet du, kjøkkenet var litt over ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...