Gå til innhold

Har du gjort de rette tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du spist på Bagatelle?

Nei. Ikke skal jeg heller. Noen jeg kjenner var innom kjøkkenet der, og det var _ikke_ rent og pent... Men mest fordi jeg ikke har råd, da ;-)

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet?

Ja, har vært på klassetur en gang i tiden...

Vært i Roma?

Nei

Sett Mona Lisa?

Nei

Hatt stort, romantisk bryllup?

Nei

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur?

Nei og nei

Kjørt limousine og drukket gul enke, osv

Nei og atter nei.

Er en enkel jente fra landet. ;-)

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Osiris

2

• Kvinna

2

• Åsemor

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Smakte Gul Enke godt?

Det har jeg igrunnen alltid lurt på :-)

Dom Perignon er bedre! ;-)

Skrevet

Har du spist på Bagatelle? Nei, men jeg har spist på andre gode restauranter.

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja, det har jeg faktisk, selv om det ikke har vært noe "must" for meg.

Vært i Roma? Nei, men det hadde vært morsomt, selv om det er andre steder som egentlig står foran Roma på listen.

Sett Mona Lisa? Nei, og etter å ha hørt min venninne referere er Mona Lisa i alle fall ikke på lista mi! :o)

Hatt stort, romantisk bryllup? Har vært gift en gang og det holder. Men etter sigende er jeg ikke særlig romantisk av meg, noe som nok kommer frem i hele dette svaret ser jeg. :o)

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur? Det hadde vært gøy! Hadde det ikke vært for at det nok er tusenvis av andre turister der samtidig.

Kjørt limousine og drukket gul enke, osv...

Er det en såkalt "riktig" ting å gjøre? Jeg har selv kusket et fjordhest-tospann, det er mye artigere! :o)

"Sett Mona Lisa? Nei, og etter å ha hørt min venninne referere er Mona Lisa i alle fall ikke på lista mi! :o)"

jeg har sett den berømte damen, og jeg er helt enig i at det ikke er noe must å se henne! :-) Men Louvre bør så absolutt stå på lista di, for det er mye fantastisk å se der - både bilder og bygningen i seg selv.

Så da kan du jo sveipe forbi ML med det samme du er der! *S*

Gjest *he he he he*
Skrevet

Har du spist en bagatell av et måltid? Sett nasjonalkattene på FOD-gården? Vært på Roma brusfabrikk? Sett Mona Grudt? Hatt lite, uromantisk bryllup? Sett pyramidene i T5PC og gått på den ullersmoske mur? Kjørt Lada og drukket gul saft, osv...

kaffepiken
Skrevet

Nei. Hvis dette er de rette tingene har jeg gjort mye feil..

Jeg _har_ feiret bryllup, men det var et lite et. Like fullt romantisk, da.

Gul enke har jeg ikke smakt. Jeg har ikke vært i Roma. Jeg har vært i Paris, men så ikke Mona Lisa.

Limousin har jeg ikke kjørt. Jeg har ikke vært i Kina. Jeg har ikke engang vært i Nasjonalgalleriet, men dit har jeg tenkt meg en dag jeg får tid.

Jeg har for øvrig ikke lyst til å spise på Bagatelle. Jeg tror ikke jeg kommer til å føle meg velkommen der.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har spist på Bagatelle.

Jeg har hatt et stort romantisk brylupp.

Jeg har vært i Roma

Jeg har ikke sett pyramidene, men har vært i Luxor i Egypt og det må da telle litt.

De andre tingene har jeg ikke fått med meg enda.

Annonse

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har du spist på Bagatelle?

Nei. Ikke skal jeg heller. Noen jeg kjenner var innom kjøkkenet der, og det var _ikke_ rent og pent... Men mest fordi jeg ikke har råd, da ;-)

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet?

Ja, har vært på klassetur en gang i tiden...

Vært i Roma?

Nei

Sett Mona Lisa?

Nei

Hatt stort, romantisk bryllup?

Nei

Sett pyramidene i Egypt og gått på den kinesiske mur?

Nei og nei

Kjørt limousine og drukket gul enke, osv

Nei og atter nei.

Er en enkel jente fra landet. ;-)

"Er en enkel jente fra landet"

Det er jeg også.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg har ikke gjort noe av dette. Jo forresten, jeg var innom Nasjonalgalleriet en gang.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Har dere vært der og sett den fantastiske utsikten fra fjorden og se cruisebåtene ankomme?

Ville rangere den opplevelsen høyere enn både Roma og Paris. Har forøvrig vært i de fleste land i Europa, men synes likevel Geiranger ruler

Jeg har kjørt snøskuter på Svaldbard, og det var en opplevelse som rangerer høyere enn Roma og Egypt for meg også.

En fantastisk natur.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det der er ikke de rette tinga for meg da!

Det jeg har gjort som jeg er fornøyd med er at vi har hatt med ungene på mange turer da de var små. Til sjøs, turer med andre familier i strandkanten og i skogen. De vanlige turene til Legoland og Liseberg o.l. Samt litt lengre ferieturer i Norge og utlandet. Hytteturer med hver sin kamerat som gjest. Og alle familieselskapene, bursdagsfeiringene deres med alle de ville be, turene med sportsforeningene mm mm. Det her hørtes voldsomt flott ut, og det er jeg glad for, for det gjør at en kan glemme alt det en ikke har vært så stolt av i oppdragelsen. Eller iallefall skyve det tilside.

Jeg er også fornøyd med å ha gjort en ok karriere. Å få et koselig hjem. Ikke et flott hjem, men et barne- og dyrevennlig hjem.

Jeg er fornøyd med å ha klart å holde på mange av mine venner og attpåtil skaffe meg mange nye, som tydelig setter pris på meg.

Jeg har vært snill mot mine foreldre og resten av min familie, selv om ikke alle disse har behandlet meg like pent.

Slike ting er de rette ting for meg!

Jeg sier: Ja takk begge deler;o)

Gjest sussilei
Skrevet

Nei heldigvis ikke..

Det eneste jeg kan tenke meg er bryllup, men det blir ikke med det første.

Mener du at du ikke kan tenke deg å se Roma, paris + Mona Lisa, pyramidene og den kinesiske mur ???

Hærlighet!

Gjest sussilei
Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at "folk flest" har gjort alle disse tingene, men mange har gjort noen av dem. Om det er "de rette" tingene avhenger vel av hvem du snakker med. Men jeg blir ærlig talt litt forundret når jeg ser at noen absolutt IKKE kan tenke seg feks kinesiske mur og pyramidene. "Et par av verdens underverk, pytt sann" - liksom...

For egen del:

Har du spist på Bagatelle? Nei, og det frister egentlig ikke så veldig. Jeg tror jeg passer veldig dårlig inn der....

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja

Vært i Roma? Ja, og skal tilbake!

Sett Mona Lisa? Ja. Ikke så minnerverdig, men Paris er et must!!

Hatt stort, romantisk bryllup? Har hatt passe stort bryllup, romantisk for oss, men ikke i "bløtkake-kjole-forstand"...

Sett pyramidene i Egypt

Nei, men det har jeg lyst til!

og gått på den kinesiske mur? Ja, og det var STORT i alle ordets betydninger (var forresten ikke "millioner" turister der)

Limousine, nei - gul enke, ja... Men dette inngår ikke i min liste over "de rette tingene"...

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg at "folk flest" har gjort alle disse tingene, men mange har gjort noen av dem. Om det er "de rette" tingene avhenger vel av hvem du snakker med. Men jeg blir ærlig talt litt forundret når jeg ser at noen absolutt IKKE kan tenke seg feks kinesiske mur og pyramidene. "Et par av verdens underverk, pytt sann" - liksom...

For egen del:

Har du spist på Bagatelle? Nei, og det frister egentlig ikke så veldig. Jeg tror jeg passer veldig dårlig inn der....

Sett nasjonalskattene på Nasjonalgalleriet? Ja

Vært i Roma? Ja, og skal tilbake!

Sett Mona Lisa? Ja. Ikke så minnerverdig, men Paris er et must!!

Hatt stort, romantisk bryllup? Har hatt passe stort bryllup, romantisk for oss, men ikke i "bløtkake-kjole-forstand"...

Sett pyramidene i Egypt

Nei, men det har jeg lyst til!

og gått på den kinesiske mur? Ja, og det var STORT i alle ordets betydninger (var forresten ikke "millioner" turister der)

Limousine, nei - gul enke, ja... Men dette inngår ikke i min liste over "de rette tingene"...

"Men jeg blir ærlig talt litt forundret når jeg ser at noen absolutt IKKE kan tenke seg feks kinesiske mur og pyramidene. "Et par av verdens underverk, pytt sann" - liksom..."

*he he* ENIG!

"Sett Mona Lisa? Ja. Ikke så minnerverdig, men Paris er et must!! "

Enig her også!

"Sett pyramidene i Egypt Nei, men det har jeg lyst til! "

Det er greit nok å ha "haket dem ut" på lista over ting som man gjerne ville ha sett, men det var ikke noen ekstrem opplevelse egentlig. De fleste steder jeg har vært har jeg følt at jeg har fått noe "ekstra" ved å ha vært der "live" i forhold til å ha sett omm det f.eks. på TV, men når det gjelder pyramidene i Giza var det ikke så veldig mye mer....

Men museet i Kairo var veldig bra. *S*

"og gått på den kinesiske mur? Ja, og det var STORT i alle ordets betydninger (var forresten ikke "millioner" turister der)"

Jeg har ikke vært der, men det hadde vel vært verdt å se selv om det hadde vært en del folk der? ;-) Det er klart at "for mange" på et sted er slitsomt, men det er ikke uten grunn at det er flere turister f.eks. på muren enn det er på Kløfta! ;-)

Annonse

Gjest sussilei
Skrevet

"Men jeg blir ærlig talt litt forundret når jeg ser at noen absolutt IKKE kan tenke seg feks kinesiske mur og pyramidene. "Et par av verdens underverk, pytt sann" - liksom..."

*he he* ENIG!

"Sett Mona Lisa? Ja. Ikke så minnerverdig, men Paris er et must!! "

Enig her også!

"Sett pyramidene i Egypt Nei, men det har jeg lyst til! "

Det er greit nok å ha "haket dem ut" på lista over ting som man gjerne ville ha sett, men det var ikke noen ekstrem opplevelse egentlig. De fleste steder jeg har vært har jeg følt at jeg har fått noe "ekstra" ved å ha vært der "live" i forhold til å ha sett omm det f.eks. på TV, men når det gjelder pyramidene i Giza var det ikke så veldig mye mer....

Men museet i Kairo var veldig bra. *S*

"og gått på den kinesiske mur? Ja, og det var STORT i alle ordets betydninger (var forresten ikke "millioner" turister der)"

Jeg har ikke vært der, men det hadde vel vært verdt å se selv om det hadde vært en del folk der? ;-) Det er klart at "for mange" på et sted er slitsomt, men det er ikke uten grunn at det er flere turister f.eks. på muren enn det er på Kløfta! ;-)

Hehe... Ja, det var "noen" på Muren da vi i var der også... kanskje til og med fler enn noen liker (selv om det ikke var "millioner", altså), men vi snakker vel om verdens største byggverk, så vidt jeg vet, og det er nok av plass hvis man går noen meter ekstra :)

Skrevet

Hehe... Ja, det var "noen" på Muren da vi i var der også... kanskje til og med fler enn noen liker (selv om det ikke var "millioner", altså), men vi snakker vel om verdens største byggverk, så vidt jeg vet, og det er nok av plass hvis man går noen meter ekstra :)

Sånn er det - man kan nesten ikke unngå at det er andre folk på steder som er verdt å se! :-)

Under en rundreise i Indonesia for noen år tilbake skulle vi bl.a. se Borobudur på Java. En bekjent hadde sagt at dit MÅTTE man bare dra kl 6 om morgenen for å unngå alle japanerne som reiser i flokk.

vel, det passet ikke inn i vårt program å dra dit så tidlig, men det viste seg å ikke vær noe problem, da alle japanerne gikk i flokk og følge på den siden av tempelet/pyramiden som vendte mot inngangen, så på "baksiden" var det så og si folketomt! *he he*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Mener du at du ikke kan tenke deg å se Roma, paris + Mona Lisa, pyramidene og den kinesiske mur ???

Hærlighet!

Det er ikke mine første prioriteringer i livet nei. Hva er galt med det??

Dessuten skrives det herlighet. Ikke hærlighet.

Skrevet

"Er en enkel jente fra landet"

Det er jeg også.

Ja?

Gjest Favoritt
Skrevet

Ja, jeg har gjort dette, og mye mer. Om folk flest har gjort det? Tja, det spørs vel litt på alder kanskje, (lettere for meg å stikke innom en tur til Kairo da jeg var tyve enn for mine foreldre da de var unge).

Men nasjonalgalleriet har vel de fleste vært innom på skoletur?

Vet ikke om akkurat disse tingene er "de rette", mye som er utelatt her når det gjelder fantastiske reisemål, og veldig mye som er utelatt når det gjelder ekte opplevelser (folk flest vil vel se på det å få barn, kjøpe nytt hus, forelske seg, bety noe for andre osv. som de rette tingene, ikke å se Machu Picchu).

Gjest sussilei
Skrevet

Det er ikke mine første prioriteringer i livet nei. Hva er galt med det??

Dessuten skrives det herlighet. Ikke hærlighet.

At tingene ikke er først på prioriteringslisten din, er nå så sin sak. Men det var ikke det du skrev først - så vidt jeg husker skrev du "det eneste jeg kan tenke meg er bryllup"...

Det er vel ikke noe galt med det, men temmelig sneversynt synes jeg det er, ja. Å ikke interessere seg fnugget for verdens underverker, "sivilisasjonens vugge", et par av Europas og verdens viktigste byer, både historisk og i dag, verdens mest berømte maleri... osv Om ikke annet for moro skyld...

Ellers skjønner jeg ikke helt behovet for ditt spede forsøk på å ta i bruk hersketeknikker, var det latteliggjøring eller nedvurdering du prøvde på?

Hærlighet!!

Gjest M.Angelica
Skrevet

At tingene ikke er først på prioriteringslisten din, er nå så sin sak. Men det var ikke det du skrev først - så vidt jeg husker skrev du "det eneste jeg kan tenke meg er bryllup"...

Det er vel ikke noe galt med det, men temmelig sneversynt synes jeg det er, ja. Å ikke interessere seg fnugget for verdens underverker, "sivilisasjonens vugge", et par av Europas og verdens viktigste byer, både historisk og i dag, verdens mest berømte maleri... osv Om ikke annet for moro skyld...

Ellers skjønner jeg ikke helt behovet for ditt spede forsøk på å ta i bruk hersketeknikker, var det latteliggjøring eller nedvurdering du prøvde på?

Hærlighet!!

Herregud, har du problemer heller? Folk må jo få ha forskjellige verdier her i livet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...