Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hvem er det som "bedømmer"? Jeg sier at hele konseptet er dustete. Jeg har ikke bedømt disse vakre menneskene - jeg sier hva jeg mener om noe av det de gjør. ".................................." Tror ikke det var noe angrep på deg. Løsrevet tale. 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Tror ikke det var noe angrep på deg. Løsrevet tale. Jeg tar ikke noe her som et agrep på meg, men det er jo mange angrep på både mine og andres utsagn. Det er jo det en diskusjon pr.def. er. :-) "..............................." 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 jante. Riktig Axel Sandemose. Jeg nevnte også danske snekkere som hadde gode norske venner på arbeidesplassen helt til "båtflyktningen" begynte å tjene mer enn dem :-( Janteloven på sitt ekstreme. Man blir ofte best likt når men er ynkelig og fattig. Båtflyktnig fordi de fleste dansker ankommer med båten 0 Siter
fresja Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hvem skal så bedømme om vi er pene eller ikke? Smaken er som kjent forskjellig! 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Det kan selfølgelig være en foklaring. Men uansett hvor mye en person "trenger" å heve seg over andre for å ha det bra med seg selv, så er det ikke greit å gjøre det. "...................................." Ser ikke noe galt i det jeg. Det går jo ikke utover andre enn dem selv. De blir ensomme og forlatte, men resten vil jo ikke ta seg nær av det, bare tenke at de er noen drittsekker. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Jeg tar ikke noe her som et agrep på meg, men det er jo mange angrep på både mine og andres utsagn. Det er jo det en diskusjon pr.def. er. :-) "..............................." Ja, men det virket på meg som han bare begynte å prate om noe annet, hehe =) 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Kanskje janteloven blir håndhevet, og at det ble litt plagsomt for snobbene? http://www.beutifulpeople.dk/ 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hvem skal så bedømme om vi er pene eller ikke? Smaken er som kjent forskjellig! De andre medlemmene. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hvem skal så bedømme om vi er pene eller ikke? Smaken er som kjent forskjellig! Skal ha en test. Akkurat som de har i Mensa. Flisete tupper? -1 poeng Flat mage? 3 poeng Må selvsagt ha ulike skjemaer for kvinner og menn. 0 Siter
Gjest Neida Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Ser ikke noe galt i det jeg. Det går jo ikke utover andre enn dem selv. De blir ensomme og forlatte, men resten vil jo ikke ta seg nær av det, bare tenke at de er noen drittsekker. Riktig Snoopy83 Også kan jo de mindre pene starte en egen klubb. Det er da ingen som nekter dem det. Skjønner ikke at enkelte kan ta seg nær av at noen starter en klubb kun for pene og folk med penger. Har du penger, så kommer du inn overalt uansett, og det er vel mer betenkelig. Kjøper seg inn i alt, og kjøper seg ut av alt (det meste) 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Skal ha en test. Akkurat som de har i Mensa. Flisete tupper? -1 poeng Flat mage? 3 poeng Må selvsagt ha ulike skjemaer for kvinner og menn. Mikropenis: -3 poeng. Mørkt og tomt i øverste etasje: -3 poeng. Flass i barten: -3 poeng. Svettelukt: -3 poeng. Primitivt kvinnesyn: -3 poeng. Danser som en våt sokk: -3 poeng. 0 Siter
Dorthe Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 En roman ble skrevet i 1939 og omhandlet en liten dansk by.... Hvilken bok og forfatter? Hvile lover hadde de? De er gyldige enn i dag. Dø, ikke bland inn Janteloven har da. Her spøker vi bort hele greia. Skal du værra med du også eller ) 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Ser ikke noe galt i det jeg. Det går jo ikke utover andre enn dem selv. De blir ensomme og forlatte, men resten vil jo ikke ta seg nær av det, bare tenke at de er noen drittsekker. Neida, de gjør da ikke noe galt. Jeg bare syntes det er dustete. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Riktig Axel Sandemose. Jeg nevnte også danske snekkere som hadde gode norske venner på arbeidesplassen helt til "båtflyktningen" begynte å tjene mer enn dem :-( Janteloven på sitt ekstreme. Man blir ofte best likt når men er ynkelig og fattig. Båtflyktnig fordi de fleste dansker ankommer med båten Jeg tror nok at det som lett omtales som "jante" ofte er mer komplekst enn godeste Sandemose beskrev det. "..................................." 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Neida, de gjør da ikke noe galt. Jeg bare syntes det er dustete. ".................................." Men egentlig så er jo ting som ikke er gale men dustete ingen dype følelser =) 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Ja, men det virket på meg som han bare begynte å prate om noe annet, hehe =) Fort gjort :-) "............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Men egentlig så er jo ting som ikke er gale men dustete ingen dype følelser =) Nei, det er neppe noen dype følelser innvolvert her :-) ".................................." 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Riktig Snoopy83 Også kan jo de mindre pene starte en egen klubb. Det er da ingen som nekter dem det. Skjønner ikke at enkelte kan ta seg nær av at noen starter en klubb kun for pene og folk med penger. Har du penger, så kommer du inn overalt uansett, og det er vel mer betenkelig. Kjøper seg inn i alt, og kjøper seg ut av alt (det meste) Jeg tror det kan være lurt å tenke seg om hve det er som provoserer og får en til å bli irritert. Unner vi ikke andre noe? 0 Siter
Gjest Rød og Hvid Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Dø, ikke bland inn Janteloven har da. Her spøker vi bort hele greia. Skal du værra med du også eller ) innlegget var ment til å få reaksjoner, og vi trenger ikke være klarsynte for å se at mennesker som tror de er penere eller bedre enn andre vil irritere halve Norges befolkning. Det er arroganse og eksludering. Likhetstanken og likeverdet er en beundringsverdig holdning, men kanskje vi kan vise toleranse. Eller vi kan grisebanke dem så de lærer at de ikke skal "komme her og kommer her"? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Da tar vi oss en tur dit, Laguna ) Ut i verden?:-) Har akkurat vært der, og det var ikke noe å stå etter..Regnfull og full av motvillige minibanker.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.