Gå til innhold

Et sjekkested kun for pene mennesker er vel koselig

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Jeg tror nok at det som lett omtales som "jante" ofte er mer komplekst enn godeste Sandemose beskrev det.

"..................................."

Det er det nok, men interessant er det.

Like barn leker best.

Den rene og logisk ubegrunnede forakt har drept mange.

Fortsetter under...

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• Dorthe

12

• ShitDiddelyDo

6

• laguna1365380434

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

laguna1365380434
Skrevet

Det er ikke jante å riste på hodet av en gjeng som føler seg bedre enn andre. Det er jante å nekte folk å føle seg bra med seg selv, og å være fornøyd. Det var garantert ikke slike ting som beatufulpeople.com han tenkte på når han skrev "loven".

"..................................."

Jeg tror heller ikke han tenkte på det..:)

Men allikevel er det pussig at det mest forbudte du kan synes om deg selv stort sett er at du er pen.

Og det er litt paradoksalt med tanke på andre grunne egenskaper som runddyrkes skamløst..Synes jeg.

Skrevet

innlegget var ment til å få reaksjoner, og vi trenger ikke være klarsynte for å se at mennesker som tror de er penere eller bedre enn andre vil irritere halve Norges befolkning.

Det er arroganse og eksludering. Likhetstanken og likeverdet er en beundringsverdig holdning, men kanskje vi kan vise toleranse.

Eller vi kan grisebanke dem så de lærer at de ikke skal "komme her og kommer her"?

Vi grisebanker dem ;o)

Skrevet

Ut i verden?:-)

Har akkurat vært der, og det var ikke noe å stå etter..Regnfull og full av motvillige minibanker..;)

Jeg har ikke kommet meg ut av flanellspysjen. Minstemann løp og handlet.

Å nei, jeg beveger meg ikke ut i slikt grisevær ;o)

Men tror nok du og jeg, sdd og prozak kunne laget spetakkel på et slikt sted ja :o)

laguna1365380434
Skrevet

Men tror nok du og jeg, sdd og prozak kunne laget spetakkel på et slikt sted ja :o)

Sikkert:-)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Vi grisebanker dem ;o)

God strategi. Ingen problemer med argumenter og dypere analyser.

Balltre - smokk - klæsj - kakk - dunk. Kistelokket på, problemet løst, bedre verden.

Annonse

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

De har stengt det, de har sikkert hørt rykter om at dere kommer.

Gjest Neida
Skrevet

Jeg tror det kan være lurt å tenke seg om hve det er som provoserer og får en til å bli irritert.

Unner vi ikke andre noe?

"Jeg tror det kan være lurt å tenke seg om hve det er som provoserer og får en til å bli irritert."

Det har du rett i. Ser bare her at mange fyker i taket med en gang. Hvorfor? Spekulerer man i det så blir det baluba med en gang. Men man vet jo den egentlige grunnen.

Misunnelse over at de ikke er så pene, og attpåtil skal bli bli holdt på utsiden. Man kan jo igrunn lure, for siden "disse pene" er så latterlige, så kan de vel bare få være det i fred :-)

"Unner vi ikke andre noe?"

Jeg gjør og sikkert du også. Vi/jeg kunne sikkert kommet inn i en slik klubb, tror jeg, men det skriver vi ikke under på :-)

Ikke ved å kjøpe seg inn med penger, men...

Farlige saker dette her, dum og overfladisk vil man jo slettes ikke virke. Stemplet er lett å få, selv om man aldri i livet ville vært med i en sånn klubb engang.

Finnes bedre ting å fordrive tiden med :-)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

"Jeg tror det kan være lurt å tenke seg om hve det er som provoserer og får en til å bli irritert."

Det har du rett i. Ser bare her at mange fyker i taket med en gang. Hvorfor? Spekulerer man i det så blir det baluba med en gang. Men man vet jo den egentlige grunnen.

Misunnelse over at de ikke er så pene, og attpåtil skal bli bli holdt på utsiden. Man kan jo igrunn lure, for siden "disse pene" er så latterlige, så kan de vel bare få være det i fred :-)

Jeg gjør og sikkert du også. Vi/jeg kunne sikkert kommet inn i en slik klubb, tror jeg, men det skriver vi ikke under på :-)

Farlige saker dette her, dum og overfladisk vil man jo slettes ikke virke. Stemplet er lett å få, selv om man aldri i livet ville vært med i en sånn klubb engang.

Kloke ord.

En venn ble mindre populær jo høyere hun kom på lista til kommunevalget. I tillegg ble hun visst kumulert oppover. Jeg sa med en latter at antallet venner var proporsjonalt med mummeret/plsseringen på lista. Til slutt har du bare meg igjen :-)

Skrevet

Jeg tror heller ikke han tenkte på det..:)

Men allikevel er det pussig at det mest forbudte du kan synes om deg selv stort sett er at du er pen.

Og det er litt paradoksalt med tanke på andre grunne egenskaper som runddyrkes skamløst..Synes jeg.

Joda. Men det er forskjell på å ha selvtillit og å være selvgod. Det siste er ingen god egenskap.

"....................................."

Skrevet

Jeg har ikke sett noen "fyke i taket" her. Stort sett folk som uttrykker sin mening.

"...................................."

Gjest Snoopy83
Skrevet

Joda. Men det er forskjell på å ha selvtillit og å være selvgod. Det siste er ingen god egenskap.

"....................................."

Ofte er det vel motsatte egenskaper =)

Skrevet

Ofte er det vel motsatte egenskaper =)

Ikke nødvendigvis. Man kan ikke alltid forklare arroganse og selvgodhet med dårlig selvtillig. Noen er rett og slett bare slik.

Annonse

Skrevet

De har stengt det, de har sikkert hørt rykter om at dere kommer.

Antageligvis :o)

Det var sikkert lurt av dem.

Gjest Neida
Skrevet

Kloke ord.

En venn ble mindre populær jo høyere hun kom på lista til kommunevalget. I tillegg ble hun visst kumulert oppover. Jeg sa med en latter at antallet venner var proporsjonalt med mummeret/plsseringen på lista. Til slutt har du bare meg igjen :-)

"Kloke ord."

Takk for det, du har skjønt det :-)

Leste innlegget ditt, og det blir noe av det samme ja.

De to farligste temaene å ta opp på dol er pene mennesker og fedme.

Oioioi, da er det full fres og klørne ute så det holder.

Noen spøker det krampeaktig vekk med dårlig skjult selvironi, andre igjen, "sier bare det de mener" men ikke hva de egentlig føler og mener, derimot det som klinger best for hopen.

Ha en fortreffelig kveld ;) Det skal jeg ha.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Ikke nødvendigvis. Man kan ikke alltid forklare arroganse og selvgodhet med dårlig selvtillig. Noen er rett og slett bare slik.

Syns du en drittsekk med mindreverdighetskompleks er bedre enn en drittsekk uten mindreverdighetskompleks, da?

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Meldte du deg inn :o)

Det er ikke mulig, de har skalket lukene.

Skrevet

Syns du en drittsekk med mindreverdighetskompleks er bedre enn en drittsekk uten mindreverdighetskompleks, da?

Igjen: Å ikke være selvgod betyr ikke at du har mindreverdighetskomplekser.

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...