Gå til innhold

Solbriller til under 500...

Anbefalte innlegg

Gjest For gjennkjennbart
Skrevet

Ja, dette var jo en veldig viktig sak. På tide å sparke fyren.

På tide å sette igang APPARATET!!! Rull frem rektor, lærertilsyn og presse.

Det er slik det gjøres i dag.

"På tide å sette igang APPARATET!!! Rull frem rektor, lærertilsyn og presse."

Presse blir det nok ikke snakk om, selv om det igrunn kunne vært fristende.

Men jeg må ta hensyn til ungen min. Det er tross alt ikke **** feil at læreren er så korka.

Det ville blitt meget ubehagelig for ungen min, så det blir nok ikke aktuellt.

Gjest Snoopy83
Skrevet

"På tide å sette igang APPARATET!!! Rull frem rektor, lærertilsyn og presse."

Presse blir det nok ikke snakk om, selv om det igrunn kunne vært fristende.

Men jeg må ta hensyn til ungen min. Det er tross alt ikke **** feil at læreren er så korka.

Det ville blitt meget ubehagelig for ungen min, så det blir nok ikke aktuellt.

Jeg syns du burde sette deg ned å tenke litt grundigere gjennom saken.

Holder det ikke å ta en telefon til læreren der du høflig forklarer at du mener det er, samtidig mens du også tror de andre foreldrene mener, at det er uheldig at han har en slik ureflektert holdning til solbriller (og muligens andre økonomirelaterte saker)? Spørre han om han ikke kan ta saken opp igjen i klassen, og be han forklare at han nå har undersøkt saken nærmere, og fått opplyst at billige solbriller er like bra som dyre?

Det enkleste er ofte det beste...

Gjest For gjennkjennbart
Skrevet

" "Så du vet bedre enn læreren da ligsom" "

Da bare opplyser du barnet om hvor lave opptakskrav det nå etterhvert har blitt på lærerskolene! ;-)

"Kan fort bli galt samme hva man sier da igrunn, så man må på en måte veie ordene korrekt. For ungene skal jo også ha respekt for læreren. "

Uff, ja det var det med respekt.... Hmmmmm... da får du bare hoppe over "tipset" mitt o forrige avsnitt! ;-)

Ja man kan jo bli fristet til å si litt av hvert i en sånn situasjon, men man må bare ta seg sammen og tenke klart.

Man oppnår ialle fall ingenting ved å sette ungen opp imot læreren - da får jo h*n svi.

Uff, så gjennstår det å se da, hvor mange som kommer med merkebriller - for det er det garantert noen som gjør.

Snakk om knøl.

Skrevet

Ja man kan jo bli fristet til å si litt av hvert i en sånn situasjon, men man må bare ta seg sammen og tenke klart.

Man oppnår ialle fall ingenting ved å sette ungen opp imot læreren - da får jo h*n svi.

Uff, så gjennstår det å se da, hvor mange som kommer med merkebriller - for det er det garantert noen som gjør.

Snakk om knøl.

Men tror du ikke at dem som kommer med dyre solbriller etter dette ville ha fått det uansett? Ihvertfall de fleste av dem?

Du er sikkert ikke den eneste forelderen som reagerer på dette!!

hjertebarnet
Skrevet

Synes den artikkelen fra Dagbladet var kjempefin!

Et alternativ du kunne gjøre, var å sende den i kopi til hver av elevene i klassen, med en påførsel: "Enkelte lærer tviholder på at de har rett, når de tar helt feil. Hilsen en foreldre".

Dermed vil du få sagt veldig mye - både at billige solbriller er like gode, og at elevene ikke bør sluke rått hva lærerene sier. Hvem vet, kanskje klassen får seg en sunn debatt på det, hvis noen av dem gidder å ta det opp?

Gjest For gjennkjennbart
Skrevet

Jeg syns du burde sette deg ned å tenke litt grundigere gjennom saken.

Holder det ikke å ta en telefon til læreren der du høflig forklarer at du mener det er, samtidig mens du også tror de andre foreldrene mener, at det er uheldig at han har en slik ureflektert holdning til solbriller (og muligens andre økonomirelaterte saker)? Spørre han om han ikke kan ta saken opp igjen i klassen, og be han forklare at han nå har undersøkt saken nærmere, og fått opplyst at billige solbriller er like bra som dyre?

Det enkleste er ofte det beste...

Jo jeg tenker, men det er ikke så enkelt med han der du. Jeg tror det skal mye til før han nedverdiger seg til å si at han har tatt feil, men jeg skal prøve et eller annet.

Tror jeg tar det opp med klasseforstander og ber henne tie stille om hvem som har informert henne om dette. Hun har vel taushetsplikt selv om det er en kollega?

Jeg er overhode ikke redd for å si ifra, det er bare det at jeg vil ikke at ungen min skal få det guffen pga. dette. Så ingen må vite hvem som har sagt noe.

Det er jammen fælt også, at det skal være sånn. Jeg mener, en lærer må da skjønne at slikt kan/skal man ikke si. Dette var attpåtil i forbindelse med undervisningen, så han lærte dem regelrett at solbriller til under 500 kr. det var det samme som å gå uten.

Tror jeg legger meg gitt. Jeg blir bare irritert av å tenke mer på dette. Utspillet til denne læreren kom i forrige uke og jeg har grublet for meg selv og prøvd å si flere ganger at så dyre solbriller er IKKE nødvendig.

Snakket senest om det i dag med ungen min, som jo selvfølgelig mener at h*n MÅ ha ordentlige solbriller.

Kjøpepress påført av en lærer og unødvendige diskusjoner her hjemme.

Gjest Snoopy83
Skrevet

Jo jeg tenker, men det er ikke så enkelt med han der du. Jeg tror det skal mye til før han nedverdiger seg til å si at han har tatt feil, men jeg skal prøve et eller annet.

Tror jeg tar det opp med klasseforstander og ber henne tie stille om hvem som har informert henne om dette. Hun har vel taushetsplikt selv om det er en kollega?

Jeg er overhode ikke redd for å si ifra, det er bare det at jeg vil ikke at ungen min skal få det guffen pga. dette. Så ingen må vite hvem som har sagt noe.

Det er jammen fælt også, at det skal være sånn. Jeg mener, en lærer må da skjønne at slikt kan/skal man ikke si. Dette var attpåtil i forbindelse med undervisningen, så han lærte dem regelrett at solbriller til under 500 kr. det var det samme som å gå uten.

Tror jeg legger meg gitt. Jeg blir bare irritert av å tenke mer på dette. Utspillet til denne læreren kom i forrige uke og jeg har grublet for meg selv og prøvd å si flere ganger at så dyre solbriller er IKKE nødvendig.

Snakket senest om det i dag med ungen min, som jo selvfølgelig mener at h*n MÅ ha ordentlige solbriller.

Kjøpepress påført av en lærer og unødvendige diskusjoner her hjemme.

Ja, det kan selvsagt være klossen som får legotårnet til å rase i en hektisk hverdag det her.

Jeg kjenner jo ikke læreren, men jeg mener, hvis JEG hadde sagt noe slikt, så ville jeg mye heller hørt det fra foreldrene enn fra tredjeperson.

Syns det er fint at det finnes autoriteter som kan ordne opp i ulike disputter, men det er da greiest å spare de til det virkelig er nødvendig.

Samme som hvis jeg gikk på epleslang som ung. Hvem i huleste ville være tjent med at politiet ble blandet inn.

Skrevet

Læreren har ikke vært ironisk? Han har sagt dette på en måte som ikke er å misforstå? Det beste er antagelig å ta det opp med læreren for å høre hva han mente med det. Kanskje han har en annen side av saken?

Skrevet

Ta en telefon til læreren og gi klar beskjed om at du ikke liker slike utsagn.

Så må du jo begrunne dette med kjøpepress og holdninger som han utøver overfor barna, en autoritetsperson og forbilde som han er.

Han skjønner nok det.

Gjest For gjennkjennbart
Skrevet

Ja, det kan selvsagt være klossen som får legotårnet til å rase i en hektisk hverdag det her.

Jeg kjenner jo ikke læreren, men jeg mener, hvis JEG hadde sagt noe slikt, så ville jeg mye heller hørt det fra foreldrene enn fra tredjeperson.

Syns det er fint at det finnes autoriteter som kan ordne opp i ulike disputter, men det er da greiest å spare de til det virkelig er nødvendig.

Samme som hvis jeg gikk på epleslang som ung. Hvem i huleste ville være tjent med at politiet ble blandet inn.

"Jeg kjenner jo ikke læreren, men jeg mener, hvis JEG hadde sagt noe slikt, så ville jeg mye heller hørt det fra foreldrene enn fra tredjeperson."

Noe av poenget er at jeg ikke vil at lærer "vet best" skal vite hvem som har sagt ifra. Helst ikke ialle fall, men må jeg så må jeg. Men føler meg slett ikke sikker på at han ikke lar dette gå utover min unge på andre måter - om du skjønner.

"Syns det er fint at det finnes autoriteter som kan ordne opp i ulike disputter, men det er da greiest å spare de til det virkelig er nødvendig."

Er en klasseforstander mer autoritær enn denne læreren mener du. Det er hun nok ikke, men hun kan kanskje få sagt ifra/snakket med han på en måte som gjør at han ikke føler seg angrepet, men at hun har fått tilbakemeldinger fra foreldre som ikke syntes dette er akseptabelt.

Og slik jeg kjenner henne, tipper jeg hun er enig.

Jeg syntes ikke dette er en liten sak som skal overses og vente på noe større.

Han har ingen rett til å trøkke på ungene og oss sitt personlige syn og dermed være med på å skape ubehag, kjøpepress og unødvendige diskusjoner mellom oss.

Gjest For gjennkjennbart
Skrevet

Læreren har ikke vært ironisk? Han har sagt dette på en måte som ikke er å misforstå? Det beste er antagelig å ta det opp med læreren for å høre hva han mente med det. Kanskje han har en annen side av saken?

"Læreren har ikke vært ironisk? Han har sagt dette på en måte som ikke er å misforstå?"

Han har ikke vært ironisk nei. Hadde han enda vært det, så hadde det jo ikke vært noe problem.

Skrevet

Tror at lærere flest vet at ironi er bortkastet på barn og folk over 60..

petter smart
Skrevet

Er fyren sponset av ray ban?

Selv kjøper jeg gjerne solbriller til 20 kr. De er like gode som de dyre (dette er testet utallige ganger). Og så slipper jeg å bekymre meg for at jeg glemmer dem igjen eller ødelegger dem.

Klag til rektor og fortell at kjøpepresset er mer enn stort nok om ikke læreridioter skal gjøre det verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...