dog1365380703 Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hei NHD Bare hvis du har tid så håper jeg det er greit jeg stiller deg noen spørsmål? 1. Må leger/psykologer og andre foreksempel attføringsledere selv gå igjennom en form for psykologisk test før disse begynner å praktisere? 2. Vet du om det arbeides noe for å få et bedre sammarbeid mellom instanser som omfatter pasienter? Jeg tenker da på mellom trygdekontor, Aetat, sosialkontor etc. (jeg vet at lege/psykriater/psykologer har sammarbeid med aetat og trygdekontor). 3. Hadde det ikke vært i alles beste med et system som avlaster pasientens mest mulig så denne kan konsentrere seg mest og best på å bli frisk? Uten å bli ping-pong ball i systemet? 4. Jeg opplever for meg selv at når jeg er til lege/terapist at jeg må må si mest mulig på kortest mulig tid. Også en redsel for at disse kanskje ikke vet hvor dypt et problem kan sitte selv om man ikke utvendig ser noe spesielt syk ut. Har dere en egen teknikk dere bruker eller er hvert ord fra pasienten(under tidspress i en lege/terapist "time") avgjørende? Ikke allepasienter er like flink å sette ord på problemene vet du... På forhånd tusen takk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184100-nhd-bare-hvis-du-har-tid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 1. Nei, ikke psykologisk test, men en må få godkjent praksis. 2. Ja, blant annet via Individuell plan. Dessuten arbeides det for samlokalisering av trydgekontor, sosialkontor og a-etat. 3. Nei. De fleste bør ansvarliggjøres, ikke avlastes. 4. Det er noe av hensikten med fastlegeordningen at legen skal kjenne pasienten slik at en slipper å begynne på nytt hver gang. Dermed trenger en ikke skynde seg for å få fortalt hele sin livshistorie hver gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/184100-nhd-bare-hvis-du-har-tid/#findComment-1252432 Del på andre sider Flere delingsvalg…