Gå til innhold

kan depresjon gi plager som kan likne på demens?

Anbefalte innlegg

Gjest vart skræmt no

har slitt med depresjon og noen ganger opplever jeg ting som skremmer meg. jeg kan oppleve at jeg ikke husker igjen folk, altså jeg husker ikke hvor jeg har dem i fra.

Men det jeg synes er ekkelt er at jeg kan si så mye rart når jeg prater. Jeg kan finne på å forveksle ord, her forleden hadde jeg skrevet ordet "ond spiral" i en oppgave uten å forstå at det egentlig heter ond sirkel. Men for meg så hører jeg ikke at det er feil. jeg tuller også fælt med tidspunkter, feks at kl 1700 er kl 1900 osv.

Jeg har ofte store problemer med å henge med når flere prater sammen og det krever konsentrasjon av meg. Jeg har lurt på om jeg kunne ha noen form for ADHD, men det er ikke behandlerne mine enige i at jeg bør testes for.

Kan depresjon og angst gi noen av de symptomene som jeg beskriver? Eller er dette en helt annen problematikk?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...