Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! har sett litt på info om acne, og har funnet fram til at jeg antakeligvis har disse "bylle" kvisene. Jeg har nesten blitt kvitt kviser i fjeset, men er veldig plaget av store røde "fyldige" kviser på halsen, og jeg har prøvd absolutt alt av piller og kremer. Når jeg nå leser om roaccutan, får jeg et nytt håp.

Men akkurat nå er jeg i militæret, og jeg lurer da på om dere vet om militæret sponser noe slikt, for som dere sikkert vet tjener vi ikke allverdens med penger i militæret (Førstegangstjeneste). Og hvis ikke, får man mye statlig støtte for dette?

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184293-roaccutan-kostnader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Det vanlige ved roaccutan-behandling er at folketrygden dekker 90% av utgiftene ut over en egenandel på 1600 kroner.

Dersom hudlegen mener du trenger roaccutan sender han inn søknad til trygdekontoret. De innvilger en slik søknad i omtrent samtlige tilfeller.

Men husk at du må selv først legge ut for medisinen, og så får du refundert det du har krav på ved å vise frem kvitteringene.

Du får roaccutan i 30, 50 og 100 pakninger på apoteket. prisen er rundt 850 kr for pakning med 30 stk, 1200 kr for 50 stk og 1750 kr for 100 stk.

Det vanlige er at man blir satt på en kur på 500-600 stk raoccutan-kapsler(a`20 mg).

Om du får militæret til å dekke egenandelen din og de 10% du må betale selv, kan jeg ikke gi deg noe klart svar på. I alle tilfeller vil trygderefusjonen innebære at du ikke vil betale mer enn ca 3000 kr for roaccutan-behandlingen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184293-roaccutan-kostnader/#findComment-1257718
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...