Gå til innhold

Plager i brystkassen

Anbefalte innlegg

ziggystardust

Hei! Jeg er en gutt på 25 år som i de siste månedene har opplevd problemer med brystkassen. Føler ingen konkrete smerter, men etter å f.eks ha sittet stille en stund, føles det litt låst på en måte i dette området. Hvis jeg da strekker på meg, høres som regel et tydelig knekk og denne låstheten forsvinner. Dette skjer som regel flere ganger om dagen, og det høres/kjennes ut som om denne knekken skjer på ulike stederLurer på hva dette kan være, og om det er nødvendig å oppsøke lege for nærmere undersøkelser..Håper på snarlig svar :)-Gutt 25

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184375-plager-i-brystkassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Dersom man sitter sammensunket eller stille en stund, så er det ikke uvanlig med "smålåsninger" i de små leddene som forbinder ribber, ryggvirvel og brystben. Dette er helt ufarlig. Prøv å strekk deg litt mer jevnlig, eller reis deg opp for å gå litt innimellom sitteøktene. Dersom du mot formodning skulle føle økt stivhet i ryggen, eller smerter, kan du be om en time hos fastlegen din. Det kan da bli aktuelt å utelukke sykdomer som Bechterew, som gir tilstivning av ryggsøylen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184375-plager-i-brystkassen/#findComment-1255510
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...