Gå til innhold

Bunadskjorter igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er dem strøket og henger klare. La dem i plaspose i fryseren en stund etter lett dynking og det fungerte meget bra. Mye lettere å stryke da. Brukte en halvtimes tid pr. skjorte, mye kortere tid enn ifjor.

Tar pinsen på campingen ved sjøen nå før den hyggelige dagen, 17. mai.Da blir det flaggeheising på vår lokale skole kl. 8, jubileum iår. Deretter blir det Oslo ved Universitetet med flott underholdning av leikarringen og Kongens Garde før barnetoget kommer.

God pinse og 17. mai til dere alle.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• favn

13

• Freya

7

• Hønemoren

5

• Ade|ina

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, sant det er merkbart enklere å stryka bunadskjorta etter at den har vært i fryser`n?

Godt med noen triks som gjør livet lettere:-)

God pinse og god 17. mai til deg også!

Skrevet

Uff ikke minn meg på bunaden :-/

Jeg kjøpte for noen år siden verdens vakreste bunad (i mine øyne selvsagt :-), men nå kan jeg ikke bruke den lenger.

Når jeg endelig fikk den jeg hadde lyst på - dyr som bare det også, så kan jeg ikke bruke den lenger.

Den er blitt så liten :-)

Den er blitt så trang at jeg holder på å daue av å gå med den. Føler jeg blir kvalt.

Den kan vel syees ut, men jeg har ikke undersøkt. Har du noe peiling på hva sånt kan koste?

Skrevet

Jeg kjøpte for noen år siden verdens vakreste bunad (i mine øyne selvsagt :-), men nå kan jeg ikke bruke den lenger.

Når jeg endelig fikk den jeg hadde lyst på - dyr som bare det også, så kan jeg ikke bruke den lenger.

Den er blitt så trang at jeg holder på å daue av å gå med den. Føler jeg blir kvalt.

Den kan vel syees ut, men jeg har ikke undersøkt. Har du noe peiling på hva sånt kan koste?

Dessverre det har jeg ikke. Husker ifjor da jeg hentet våre bunader så ble det sagt at det var 10 cm. å kunne sy ut så det er sikkert en mulighet ihvertfall. Ring et sted dem fører bunader å spør du.

Kanskje jeg bør prøve min også....man vet jo aldri på et år, men tror det skal gå bra denne gang.

Skrevet

Dessverre det har jeg ikke. Husker ifjor da jeg hentet våre bunader så ble det sagt at det var 10 cm. å kunne sy ut så det er sikkert en mulighet ihvertfall. Ring et sted dem fører bunader å spør du.

Kanskje jeg bør prøve min også....man vet jo aldri på et år, men tror det skal gå bra denne gang.

Ja, jeg skal høre, men nå er det for sent for i år. Man tenker ikke på det før dagen nærmer seg, og da er det litt i siste liten :-)

Vel vel, vi reiser vel utpå med båten og ser livet fra sjøen isteden. Da slipper vi biltrafikken og kan se livet fra sjøen, og da trenger jeg igrunn ikke bunaden :-)

Blir bare meg og mannen i år, så da må man ikke være i land :-)

Skrevet

Jeg sydde ut min i år (grem), betalte den lokale sydama 750 kr for det. :)

Skrevet

Jeg sydde ut min i år (grem), betalte den lokale sydama 750 kr for det. :)

Hoi-hoi, hver 17. mai slår det meg at kvinner ser spesielt brede ut i bunad.

Skrevet

Ja, det hadde nok neppe blitt anbefalt av Trinny og Susannah som noe som skulle skjule at de egentlig _er_ sånn.

Skrevet

Sukk ja. Jeg ser jo bred ut uansett hva jeg har på meg, så jeg får drite i det. :)

Skrevet

Ja, det hadde nok neppe blitt anbefalt av Trinny og Susannah som noe som skulle skjule at de egentlig _er_ sånn.

Ehm, er de 'sånn' eller er de ikke... 17.mai-gåten.

Skrevet

Sukk ja. Jeg ser jo bred ut uansett hva jeg har på meg, så jeg får drite i det. :)

Jeg tror du er kjempesøt og veldig sexy i bunad :-)

Skrevet

Jeg tror du er kjempesøt og veldig sexy i bunad :-)

*fnis*

Takk skal du ha! Får ta med meg det i bakhodet på 17. mai da.

Nå er handleturen gjennomført også, så nå er det bare å fyre opp grillen og bli enda breiere i helga! :)

Skrevet

*fnis*

Takk skal du ha! Får ta med meg det i bakhodet på 17. mai da.

Nå er handleturen gjennomført også, så nå er det bare å fyre opp grillen og bli enda breiere i helga! :)

Hvilken bunad har du?

Skrevet

Er det den som vises hvis man velger Møre og Romsdal, blar litt nedover og kommer til Kvinnebunaden fra NordMøre? Jeg fant ikke hel-bilde, men den ser jo veldig fin ut, enkel og ren, og ikke så voldsomt forstørrende ;-)

http://www.husfliden.no/husa/PageMaker.aspx?PageContainerID=5005&LanguageID=1&guid=1

http://www.dbas.no/bunad/images/side_171.jpg

Her var det en bedre link... :)

Har forkle som hun til venstre, og vest som hun til høyre. Ikke noe hodeplagg altså.

Skrevet

Ehm, er de 'sånn' eller er de ikke... 17.mai-gåten.

Ja, de er sånn! :-)

*he he*

Og jeg også.

Skrevet

Hehe, du er opptatt av å presisere dette med hodeplagget...? *s*

Hihi. Ja, jeg har bestandig nektet å gå med lue!

Ikke før jeg ble over 20 år iallfall.

Skrevet

Ja, de er sånn! :-)

*he he*

Og jeg også.

Sikkert fin :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...