Gå til innhold

psykolog-pause

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

har hatt en pause fra terapien. halvannen mnd.

Det er så deilig!!! begynner vel på om en ukes tid. Men vet liksom ikke om jeg vil.

Er så deilig å slippe å prate om problemer og analysere alt.

kanskje jeg rett og slett ikke har behov lenger? tok det opp en gang, lurte på om jeg kunne gå hver 14 dag. men det kunne visst stoppe fremgangen..

vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Går til en sosionom hver uke, snakker om praktiske problem. Føler at jeg klarer meg bra med de samtalene.

Har bipolar lidelse. + et par tilleggs lidelser.

Jeg sliter jo ganske mye, men jeg takler det. Føler meg ganske sterk.

men.. vet ikke jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184559-psykolog-pause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er et viktig tema å snakke med terapeuten din om. Kanskje har du rett i at du ikke trenger eller bør gå i behandling en periode.

Men det er litt avhengig av hvor godt du fungerer i hverdagen, og hvorvidt det er mye du unngår/unnviker som følge av dine problemer.

For noen er terapi en "sovepute" - for andre kan det å ikke gå i terapi være en "sovepute".

Snakk med terapeuten din om at du har hatt det bra med en lang pause, og finn ut sammen med vedkommende hva som vil være konstruktivt i fremtiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/184559-psykolog-pause/#findComment-1257176
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...