Gå til innhold

Skadevirkning av light-brus

Åsti

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 26 år og har en stor last i livet, og det er at jeg er avhengig av tab-x-tra/pepsi max. Drikker ca 1/2 l for dagen. Er dette skadelig? Vil dette påvirke et evt slanke-program?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1/2 liter p.r. dag? Jeg drikker 1 1/2 liter p.r dag, eller mer.(Cola light) Har gjort det i mange år har ikke tatt noe skade av det. Har slanket meg også å det har gått kjempegreit. Tror nok ikke det er skadelig nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Åsti

Det finnes ikke holdepunkter for at det er skadelig å drikke ½ liter light brus om dagen. Det er ingen grunn til å tro at det skal påvirke et slankeprogram negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/2 liter p.r. dag? Jeg drikker 1 1/2 liter p.r dag, eller mer.(Cola light) Har gjort det i mange år har ikke tatt noe skade av det. Har slanket meg også å det har gått kjempegreit. Tror nok ikke det er skadelig nei.

Kan ikke tenke meg at det er særlig positivt for din kropp at du drikker

så mye brus per dag. For det første så skader du jo tennene dine. Selv om det ikke er sukker i brusen så er

det nok masse andre stoffer som ikke

er så veldig bra for kroppen. Bare kullsyren er jo svært uheldig for tennene i store mengder. For det andre så er det ikke så sunt da! for

kroppen generelt mener jeg. Har du barn bør du lære dem å ha et skikkelig kosthold og kosthold betyr

også drikke! drikk heller vann i stedet! det er mye sunnere og bedre.

Og da kan du unne deg brus i helgene

med god samvittighet. Uffameg, det var ikke meningen at dette skulle bli et skjenne innlegg men jeg ville

bare få sagt det! Tviler også på at du vil bli noe tykkere av å drikke denslags brus, men det er jo en HELT

annen sak! det går jo an å være litt

tykk og alikevel sunn, så jeg ville ikke bruke det som noen sovepute,-at du holder deg slank mener jeg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så mye brus per dag. For det første så skader du jo tennene dine. Selv om det ikke er sukker i brusen så er

er så veldig bra for kroppen. Bare kullsyren er jo svært uheldig for tennene i store mengder. For det andre så er det ikke så sunt da! for

kroppen generelt mener jeg. Har du barn bør du lære dem å ha et skikkelig kosthold og kosthold betyr

med god samvittighet. Uffameg, det var ikke meningen at dette skulle bli et skjenne innlegg men jeg ville

bare få sagt det! Tviler også på at du vil bli noe tykkere av å drikke denslags brus, men det er jo en HELT

tykk og alikevel sunn, så jeg ville ikke bruke det som noen sovepute,-at du holder deg slank mener jeg!!!!

Hva mener du hun skal spise da?

Vann og kål? Soyamelk og tre-spon?

Og dø når hun er 98, med perfekte tenner?

Det er mange ting som er skadelige i livet. En halvliter light-brus kommer neppe særlig høyt opp på listen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg drikker 1 1/2 liter brus for dagen har jeg ingen dårlig samvittighet for. Det har jeg gjort i mange år, å det kommer jeg fortsatt til å gjøre. Tenna mine de er veldig fine de.

Selv om jeg drikker så mye brus er dermed ikke sagt at unga mine gjør det. Så bare kom med skjennepreken du det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg er voksen å bestemmer selv hva jeg skal å hva jeg ikke skal drikke.

At jeg drikker light brus har ingenting med slank eller ikke slank å gjøre, jeg liker rett å slett ikke brus med sukker i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare rette opp en ting her. Det er ikke kullsyren i brusen som er skadelig for tennen. Det er syren i brusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...