I.93 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei igjen, jeg har skrevet før om et angstanfall? i bilen, som skremte meg så, at jeg nå ikke tør hverken sitte på eller kjøre selv. Viser til to tidliger innlegg i løpet av siste uken. I dag fikk jeg imidlertid et anfall her hjemme. Satt rolig og avslappet i sofaen, og begynte å føle meg rar og uvel, uroen steg, og plutselig fikk jeg ikke svelge, spratt opp av godstolen og det titret "kulde" gjennom armene og hodet. Gikk over også denne gangen, men jeg er både uvel, kvalm og satt ut. Det i bilen var forøvrig mye verre, gav sterk svimmelhet og i tillegg til sterk varme. Men skremmede hver gang, for jeg har ikke hatt angstanfall før. Eller hva det måtte være. Det med å ikke klare å svelge, er ikke noe nytt fenomen for meg, har hatt det mange ganger. Det har gjort meg redd, men uten å gi angstanfall, har vart i uker til dager av gange, men jeg har etter hvert sett det som mer ubehagelig enn farlig, og tenkt "pokker nå er det der igjen, hvor lenge skal jeg slite med det nå tro?" Hr og en sterk tendens til å komme når jeg kjører bil?? Det har altså vært en av mange kroppslege symptomer som jeg har beskrevet her mange ganger. Men nå slår det altså ut i full angst???? Uvelheten jeg nå får i forkant og etterkant har jeg har jeg imidlertid ikke fått før. Jeg har som du vet tatt serumsprøve og hadde en verdi på 37 av virkestoffet til cipralex i kroppen på 7,5-8 mg. Og du oppforderet meg til å ta 10. Er nå nesten der.Noen smuler unna. Men det var etter dette lille hoppet i mg at disse anfallene begynte... Og det er vel og først nå, at virkestoffet til cipralex begynner å virke. Tåler jeg det ikke? Tror du dette kommer til å vedvare?? har lest om økt angst, noe jeg også har i form av en klo i magen, men angstanfall er det vanlig???? Når man aldri har hatt det før??? Går det over? Håper på svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
dakjtr Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Det er normalt å få økt angst-symptomer ved øking av medisinen. Jeg har brukt Seroxat i noen år tidligere og sluttet med dem. Men, nå er jeg i gang igjen og øker gradvis og forsiktig. Der er nervøsitet og angst hver gang jeg øker, men det går over etter noen dager. Dersom du ikke føler deg vel med Cipralex kan du prøve Seroxat. Den virker utrolig bra mot angst. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
I.93 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Det er normalt å få økt angst-symptomer ved øking av medisinen. Jeg har brukt Seroxat i noen år tidligere og sluttet med dem. Men, nå er jeg i gang igjen og øker gradvis og forsiktig. Der er nervøsitet og angst hver gang jeg øker, men det går over etter noen dager. Dersom du ikke føler deg vel med Cipralex kan du prøve Seroxat. Den virker utrolig bra mot angst. Lykke til. Hei, og takk for svar... jeg har prøvd seroxat en gang, og måtte slutte å av bivirkn. Fikk sjokk den gangen, 10 år siden. Nå er bivirkingene på cipralex minst like ille, bare at jeg denne gang ikke vil gi meg før jeg har kommet opp på dose. Har du fått anstanfall av doseøkning?? Økt angst og uro er en ting, det var jeg forberedt på, men angsanfall? som jeg aldri før har hatt synes jeg er rart.. Jeg trodde ikke jeg var disponert for det, og det har også fastlegen og psykiatikeren på psykosomatisk avdeling sagt til meg, i og med at jeg har hatt så store spenninger, og at det har steget til det uutholdelig uten at det har skjedd før. -derfor er jeg redd det kan være medisinene? og vil gjerne vite om dette er forbigående eller om det har fått angsten til å kanalisere anderledes. Anfall er vel det verste, særlig når man får det oppå alt det andre... Føler meg som en tikkende bombe på en måte. Og jeg har tålt utrolig mye ubehag fra før, uten at dette har skjedd. Nå skjer det ved det minste ubehag.???? MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
I.93 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Når jeg var til utredning på psykosomatisk institutt, hadde jeg akkurat begynt på aurorix, og led av søvnmangel. Jeg hadde blitt anbefalt tolvon, og spurte om han kunne skrive de ut til meg. Men det ville han ikke, fordi han mente man skulle være litt forsiktig med dem, da de kunne gi disponerte panikkangstanfall?? Kan det være mulig at det er slik med cipralex og?-- er livredd de kanaliserer angsten andre veier, da vil jeg nemlig heller gå kronisk syk,tross de begrensinger det har gitt meg. Skremmende å være livredd for anfall som lyn fra klar himmel.... Vet at mange lider av dette, og jeg føler med dere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262235 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Diagnostikk er viktig. Jeg synes du beskriver et panikkanfall. Om en har flere panikkanfall i måneden, har en panikklidelse Er du utredet på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262277 Del på andre sider Flere delingsvalg…
I.93 Skrevet 20. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2005 Diagnostikk er viktig. Jeg synes du beskriver et panikkanfall. Om en har flere panikkanfall i måneden, har en panikklidelse Er du utredet på dette? Har aldri hatt det før, fikk det nå etter cipralexøkning.???? Det er det som skremmer meg! Jeg så psykiatikeren min hadde skrevet en diagnose på brevet han skrev ang.søknad på psykomotorisk fysioterapi: Der stod det somitiseringslidelse? Dette har ha nok også fra psykiater på spykosomatiks intitutt, for det var der jeg svarte på skjemaer! Og hans rapport ble vidersendt til psykiater,som desverre er overlesset og som jeg ikke hatt time hos siden januar. Går ut i fra at det er alle de kroniske kroppslige symptomene jeg har slitt med i 11-år som blir omtalt slik. Håper du kan svare meg på sp. om cipralexen? Om det kan gi angstanfall?,-- selv om man aldri har hatt det før -om det kan kanalisere angsten på andre spor, og om det i så fall vil gå tilbake ved avslutning av behandling. -Eller om det rett og slett er en lei bivirkning, som vil gi seg. Eller om jeg ikke tåler virkstoffet i cipralex? Det er vel først nå det begynenner å virke. jfr det jg skrev om serumsprøve. Begynte som sagt da jeg økte til nesten 10. 3 dager etter. Og det er som sagt helt ukjent for meg. har skjedd 2 ganger siden da, på 1 uke. Håper på svar! mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Har aldri hatt det før, fikk det nå etter cipralexøkning.???? Det er det som skremmer meg! Jeg så psykiatikeren min hadde skrevet en diagnose på brevet han skrev ang.søknad på psykomotorisk fysioterapi: Der stod det somitiseringslidelse? Dette har ha nok også fra psykiater på spykosomatiks intitutt, for det var der jeg svarte på skjemaer! Og hans rapport ble vidersendt til psykiater,som desverre er overlesset og som jeg ikke hatt time hos siden januar. Går ut i fra at det er alle de kroniske kroppslige symptomene jeg har slitt med i 11-år som blir omtalt slik. Håper du kan svare meg på sp. om cipralexen? Om det kan gi angstanfall?,-- selv om man aldri har hatt det før -om det kan kanalisere angsten på andre spor, og om det i så fall vil gå tilbake ved avslutning av behandling. -Eller om det rett og slett er en lei bivirkning, som vil gi seg. Eller om jeg ikke tåler virkstoffet i cipralex? Det er vel først nå det begynenner å virke. jfr det jg skrev om serumsprøve. Begynte som sagt da jeg økte til nesten 10. 3 dager etter. Og det er som sagt helt ukjent for meg. har skjedd 2 ganger siden da, på 1 uke. Håper på svar! mvh Alle AD kan gi økt angst i opptrappingsfasen. Dette må kalles en bivirkning. Vanligvis går dette over etter en tid. Lignende bivirkninger kan en få hver gangen øker dosen. Mer spesifikt om et enkelt individ kan jeg ikke besvare dette på nett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185032-nhd-cipralex-pr%C3%B8ver-igjen/#findComment-1262415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.