Gjest Marthe24 Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Hei. Jeg har prøvd å finne litt ut av dette med psykisk lidelse og ME. Det lille jeg har funnet, står det at det nærmest er umulig å få diagnosen ME så lenge du har en psykisk lidelse ( les bipolar 2 ) Jeg føler meg fin nå psykisk, med hjelp av tabletter. Går på cipralex og lamictal. I tillegg levaxin mot lavt stoffskifte, som nå er normalt og marevan etter en lungeemboli for snart 2mnd siden. Jeg har med tiden blitt stadig trøttere. Nå er jeg ikke bare trøtt, men utmattet. Jeg tåler ingenting, og det som før hjalp på depresjon, som å få frisk luft, virker nå strake motsetningen. Jeg må sove når jeg kommer hjem. Uansett klokkeslett. Uansett, så føler jeg ingen depresjon. Jeg føler meg fin psykisk. Jeg ble innlagt på nevrologisk onsd grunnet taleproblemer/hukommelsesproblemer. Det ble ikke funnet noe på MR og CT og ble sendt ut igjen med beskjed om at det var psyken. Det er vondt å hele tiden få det slengt i fjeset. " Det er psyken". Det tok meg 6 dager med tungpusthet, før jeg ble trodd. Det viste seg jeg hadde lungeemboli.De trodde det var angst. Jeg forstår at det er vanskelig for leger å se forskjellen, men synes så altfor ofte at de skylder på psyken, så lenge man har bipolar diagnose. Jeg kjenner meg igjen i symptomene til ME, men forstått at det ikke finnes noen undersøkelser som kan bekrefte dette. Hvorfor bli stemplet som psykisk syk, når man faktisk føler seg veldig fin? Tross diagnosen. Hører med til historien at jeg har lavt stoffskifte, men at det er normalt nå, og merker forskjell på den og den trøttheten jeg har nå... Håper NHD har noen tanker rundt dette også... Mvh Marthe24 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185046-me-og-psykisk-lidelse-umulig-%C3%A5-f%C3%A5-begge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vi er mange Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Det er mange som ikke blir friske av stoffskifteforstyrrelser, selv om verdiene er innenfor normalen og legene regner stoffskiftet som normalt. Taleproblemer, hukommelsessvikt, trøtthet, depresjon etc. er alle symptomer på et stoffskifte i ulage. Vi er mange med de samme problemene som deg, og du finner oss her: www.toreolsen.com/forum/ 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185046-me-og-psykisk-lidelse-umulig-%C3%A5-f%C3%A5-begge/#findComment-1262247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth21365380864 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 "Jeg kjenner meg igjen i symptomene til ME, men forstått at det ikke finnes noen undersøkelser som kan bekrefte dette." Min venninne har diagnosen ME, har akkurat fått den verifisert etter masse tester bl.a. på Haukeland Sykehus. Håper dette hjalp litt ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185046-me-og-psykisk-lidelse-umulig-%C3%A5-f%C3%A5-begge/#findComment-1268674 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.