Gjest Langvarig deprimert Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Hei Jeg har vært deprimert i flere år. Jeg er ikke bipolar, personlighetsforstyrret eller noe. I en periode var jeg syk i 3 år. Alvorlig innimellom. Det fungerer nesten som en rent fysisk sykdom. Enorm tretthet og kognitiv svikt. En slags treighet i systemet. Jeg spiser 100 mg zoloft. Dosen var det dobbelte når det var på det mest alvorlige. Og da var jeg ikke frisk. Bare litt mer fungerende. Psykiatrien klassifiserte det til alvorlig også moderat depresjon. Egentlig er jeg lei av å passe på å ta tabeletter, og jeg tror ikke at det er så sunnt i lengden. Hvordan er det med elektrosjokk ? Er det vits i det? Nå er ikke jeg alvorlig deprimert. Men husker veldig dårlig, og jeg skal ikke gjøre så mange sprell før jeg faller ned i depresjon igjen. f.eks skifte jobb.. for mye stress... redsel osv... For høyt arbeidspress, sosiale problemer ... eller lignende.. Vil ECT funke på meg som bare er moderat depresiv, (i følge testen fra doktoren..) Og hvor mange behandlinger trengs.. ? Er det vanskelig å få lov til å ta det..? Jeg er litt lei av å ikke ha helt styring på mitt eget liv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185134-ect-ved-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eative Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Nå har ikkje eg erfaring med ect- behandling. Men i 7 år gjekk eg rimelig kontinuerlig med ein moderat/ djup depresjon. Har i to månader nå gått på 150 mg Zoloft, medisinen har god effekt, men den kan ikkje forandre verden. Så eg sliter ennå, men prøver å takle depresjonen best mogleg. Livet er kanskje ikkje alltid så lett, og nokre stundar , ja, fleire år til dømes er ofte vonde. (og ect har mange biverknader… ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185134-ect-ved-depresjon/#findComment-1265225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.