Gå til innhold

Arbeidstrening eller vanlig arbeid?

Anbefalte innlegg

hei. Mere mas fra meg...Sorry.

Men da jeg var på møtet sa de at attføring var blitt veldig streng mht skolegang.

Min lege og de rundt meg sier også at det kan bli litt for hardt å starte på skole samtidig som jeg starter behandling. (Venter ennå... Har ventet siden nov pga flytting osv.) Så det blir vel ikke behandling før til høsten nå.

Så jeg er bedre, men langt fra frisk da.

Da sier noen, og de på tr.kontoret at jeg kan på arbeidstrening. Hva går det ut på? Hva slags jobber blir man satt ut i da, og hva slags lønn??

Kan jeg vent bare ta ett kurs på aetat, og få en vanlig jobb etter behandlig også, dersom studeit blir for tøft?

Mange spørsmål...sorry.

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185143-arbeidstrening-eller-vanlig-arbeid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vioola

arbeidstrening er ofte et godt alternativ. Det kan være i vanlig bedrift elelr i en attføringsbedrift. Uansett jobber man som normalt.

ettter hva jeg har hørt har aetat hatt problemet med at folk ikke fullfører utdanningen og ikke greier det. så er nok innskrenkninger. jeg er selv i arbeidstrening. men jobber som normalt bare at "lønnen" kommer fra aetat.

men antagelig blir det studier på meg til høsten..trenger noen papirer på at jeg har kunnskap.

uansett er jo grunnen til at du er på attføring viktig da..er det fysisk elelr psykisk liksom..

arbeidstrening er ofte et godt alternativ. Det kan være i vanlig bedrift elelr i en attføringsbedrift. Uansett jobber man som normalt.

ettter hva jeg har hørt har aetat hatt problemet med at folk ikke fullfører utdanningen og ikke greier det. så er nok innskrenkninger. jeg er selv i arbeidstrening. men jobber som normalt bare at "lønnen" kommer fra aetat.

men antagelig blir det studier på meg til høsten..trenger noen papirer på at jeg har kunnskap.

uansett er jo grunnen til at du er på attføring viktig da..er det fysisk elelr psykisk liksom..

Ok, tusen hjertelig takk!

Ja, det er sikkert innskrenkinger pga det du sier jeg. Har tenkt på detnå i det sist, klarer jeg å gjennomføre ett hardt studium? (høgskole 3 år.) Som jeg hadde tenkt ut selv da.

Jeg er sykemeld pga psykisk (tvang, smitte redlsel) så håper de ikke setter meg ut på ett legekontor igjen;) (men det gjør de jo ikke. Er derfra jeg er sykemeldt så..)

Så bra å høre at du er fornøyd med arb. treing:)

Lykke til på studier også!

Jeg tror jeg støtter de som mener at oppstart med krevende behandling og et nytt studium kan bli vel mye på en gang. Sannsynligvis kan du mer enn nok til å kunne gjøre en god jobb et annet sted enn på et legekontor, og dersom aetat/trygdekontoret kan hjelpe deg med å finne et sted hvor du kan få prøvd deg i en litt annen jobb, så synes jeg det er genialt :-)

Jeg kan ikke detaljene mht lønn vs sykepenger - men snakk med trygdekontoret. Du har gjennom måten du har skrevet om dette her på forumet vist en psitiv innstilling, og dersom du er slik i RL også vil sikkert saksbehandlerne gjerne hjelpe deg på en god måte:-)

Jeg tror jeg støtter de som mener at oppstart med krevende behandling og et nytt studium kan bli vel mye på en gang. Sannsynligvis kan du mer enn nok til å kunne gjøre en god jobb et annet sted enn på et legekontor, og dersom aetat/trygdekontoret kan hjelpe deg med å finne et sted hvor du kan få prøvd deg i en litt annen jobb, så synes jeg det er genialt :-)

Jeg kan ikke detaljene mht lønn vs sykepenger - men snakk med trygdekontoret. Du har gjennom måten du har skrevet om dette her på forumet vist en psitiv innstilling, og dersom du er slik i RL også vil sikkert saksbehandlerne gjerne hjelpe deg på en god måte:-)

Tusen hjertelig takk frosken!!

Jeg er nok ingen sta person nei:)

Jeg også synes nå at arb.trening høres bedre ut enn utdanning. Jeg har hele tiden vært helt innstilt på utdanning på høyskole. Ser nå at dette kan bli mye. Arb.trening har ikke værti mine tanker av en eller annen grunn.

Iallefall tror jeg arbeid kan være noe for meg, siden jeg skal begynne på en hard kognetiv behandlig. Der jeg skal gjøre alt jeg er redd for... *grøss* ;)

Håper du har det bra frosken. Vi snakkes.

Klemmer,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...