Gjest psykojenta Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 Jeg starta på Cipralex 5mg 29.04. Trappa opp til 10mg 13.05. Hvor lang tid skal det gå før en begynner å kjenne virkninga av disse pillene? Vet det står 2-4uker, men det kommer vel an på dosering og sånn og? Har endelig begynt å føle meg litt tryggere på behandleren(starta med samtaler i mars-vært der ukentlig). Men nå skal hun være borte i over en måned, og jeg må "lære å kjenne henne på nytt". Er det angst som gjør meg sånn? Hvis jeg skal ringe til noen må jeg samle mot i flere timer bare for å klare det!(sånn har det vært i flere år)Jeg scora visst ikke noe spesielt på angst på SCL-90R skjemaet.Nå skal jeg ha en måned uten noen form for oppfølging på medisin, så jeg regner med at jeg skal stå på den samme dosen denne mnd. Jeg fikk diagnose "dyp depresjon". Så nå håper jeg at jeg ikke får energi for raskt-da det kan være uheldig med tanke på selvmordstankene mine... Hvorfor får jeg beskjed av behandleren at jeg må spise mat nå når jeg går på medisiner? De siste 10 årene har jeg spist 1-2ganger om dagen. Dette er ikke noe jeg klarer å endre bare sånn over natta. Jeg tar Cipralex på morgenen og hvis jeg spiser mat 0-6 timer etter inntak av medisin, sovner jeg tvert.Klarer overhode ikke å holde meg våken da. Det vil si...jeg klarte nesten ikke å holde meg våken da jeg prøvde å spise frokost før jeg starta medisineringa heller. Men hvorfor er det så viktig med mat når en tar medisin? Jeg er slett ikke undervektig, heller nesten for feit. Har det med opptaket av medisinen? Er det derfor mat er viktig? Måtte bare få ut litt tanker nå. Hilsen en undrende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185253-cipralex/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.