Gå til innhold

NHD foreskriving av xanor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

bugge -jenta

Xanor skal skrives ut av psykiater. Senere har jeg fått noen ganger med min vanlige lege, men da må han skrive på resepten at det er initiert av psykiater, eller noe liknende.

Primærleger vet ofte for lite om denne medisinen og derfor er det bra det er slik. Etter 8 mnd, skal man ha en pause og må trappe ned for eksempel, før en etter en stund kan ha en ny runde.

Jeg har brukt xanor i lengre tid og er veldig fornøyd. Spør hvis du lurer på noe mer.

bugge

Jeg fikk tilbud av psykiater i fjor, som ville ha meg på denne medisinen. Han skrev ut til meg for at jeg skulle prøve. Og sendte også brev til fastlegen om at jeg kunne få det hvis jeg ville og var fornøyd.

Nå torde ikke jeg bytte til noe nytt benzo, så det ble med det. Men jeg kunne fått det hos fastlegen hvis jeg hadde villet, i og med at det var anbefalt av psykiater.

mvh

Annonse

bugge -jenta

Hei.

Jeg har aldri vært hos noen peykiater, og min fastlege skreiv ut Xanor til meg.....desverre vil jeg si. I mitt tilfelle.

Ja, du er nok et eksempel på hvorfor det bør initieres av en psykiater. Det er skremmende å høre om folk som har fått xanor, men ikke vet hvordan det skal brukes, trappes opp, trappes ned osv. Xanor er et godt middel, men som de fleste medisiner kan de bli et mareritt for den enkelte hvis det ikke blir fulgt opp rett. Håper det går greit nå.

VH bugge.

Lisabeth21365380864

Hei.

Jeg har aldri vært hos noen peykiater, og min fastlege skreiv ut Xanor til meg.....desverre vil jeg si. I mitt tilfelle.

Hvorfor var det dessverre ? Har brukt det selv i noen år, men ikke daglig ! Er det forskjellig bruk og styrke det er snakk om her ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...