Gå til innhold

Driver fagfolk til vanvidd, hvorfor?

Gjest En ufrivillig provoserende kvinne

Anbefalte innlegg

Gjest En ufrivillig provoserende kvinne

Jeg har aldri fått noen diagnose, og har aldri følt meg psykisk syk. Litt trist, litt redd og litt engstelig noen gang, men stort sett fordi et eller annet har skjedd (flytting, dødsfall osv.).

Problemet mitt er at jeg driver fagfolk til vanvidd. Ikke psykologer, men leger, sosionomer, kommunale saksbehandlere osv. Jeg er flink å argumentere, og vinner ofte diskusjoner dersom den andre parten ikke har argumenter som holder vann. Dessuten er jeg ikke spesielt redd autoriteter, og har høyere utdanning og en bra stilling. Jeg er godt likt på jobb, og har godt forhold til familien min og vennene mine. Svigerfamilien er jeg ikke så glad i, og det er gjensidig (men plager meg ikke, jeg holder meg unna). Problemet er at jeg liker å bestemme over mitt eget liv, og sier ifra dersom noen blir for autoritær kun fordi de er fagfolk eller om de forlanger å bestemme over meg bare fordi jeg er syk eller har behov for en tjeneste.

Dette fører ofte til at fagfolk, spesielt av den eldre garde, nærmest går amokk, blir usaklig og det jeg synes er temmelig slem. Det gjør meg ikke så mye egentlig, jeg vil heller ha en behandling jeg er fornøyd med enn at de skal like meg. Men jeg har samtidig lyst til å gå i meg selv, og forbedre det som gjør at disse folkene bare "klikker" ovenfor meg. Hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185331-driver-fagfolk-til-vanvidd-hvorfor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest still alive and kicking

Ble fenget av overskriften og må si at jeg kjenner meg igjen :-)

Jeg mistenker at du har en intuitiv evne til å treffe samvittigheten, svakhetene og holdningene til andre der det svir mest?

Ofte forventes en ydmykhet og tillit som du kanskje ikke har?

Gjest tjohooo

Kanskje du virker brautende, frekk, og arrogant. Da hjelper det lite hvor godt du treffer med argumentene: du blir uspiselig likevel. De fleste med høy selvtillit omgir seg med folk de kommer over ens med og som ofte er likesinnede, så det at du kommer over ens med familien din trenger ikke ha så mye å si. Mener jeg, da :)

"Problemet er at jeg liker å bestemme over mitt eget liv, og sier ifra dersom noen blir for autoritær kun fordi de er fagfolk eller om de forlanger å bestemme over meg bare fordi jeg er syk eller har behov for en tjeneste."

Er det en slags trass du ikke er ferdig med? Hvorfor er du så opptatt av å bestemme? (Du trenger ikke svare, og bare glem det hvis det er feilslått).

Gjest ikke kranglefant

Ble fenget av overskriften og må si at jeg kjenner meg igjen :-)

Jeg mistenker at du har en intuitiv evne til å treffe samvittigheten, svakhetene og holdningene til andre der det svir mest?

Ofte forventes en ydmykhet og tillit som du kanskje ikke har?

Eller hun har kanskje ikke sosiale antenner og tramper over enhver persons mening uansett, kun for å få siste ordet. Slikt blir ikke godt mottatt.

Du må rett og slett slutte og tro at du bestemmer over deg selv. Når du oppsøker det offentlige, og andre autoritære folk, må du legge deg langflat, og la dem styre som de vil. Da blir de som engler skal du se.

Du må la deg selv stå utenfor døra mens du er inne, og så kle på deg selv igjen når du går ut, og så glemme hele greia.

Annonse

dog1365380703

Så lenge du VET at du har rett og DE tar feil, så må jeg bare ta av meg hatten for deg.

Skulle så gjerne hatt flere slike for sannheten er som vanlig at folk bare godtar og godtar.

Har sett nok av ødelagte skjebner takket være arogante folk som jobber i det offentlige.

Bare 60% av oss vet hvilke rettigheter vi har og det er ikke stort bedre i det offentlige.

Da trenger vi MER slike som deg som kan slå i bordet.

Takk

Gjest bebba

Hvis du ikke feiler noen ting, og ikke har noen problemer hva gjør du da hele tiden hos fagfolk? Jeg synes innlegget ditt er uforståelig. På den ene siden legger du ut om at du ikke har noe spesielle problemer, men på den andre siden så har du lang erfaring med fagfolk som du diskuterer ihjel????????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...