Gå til innhold

Kjære gud...

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette tar jeg som et tegn på at sambo er blid når han kommer hjem. :D Og det er bra, for gretten sambo er kjedelig å mase på.

Hvis sambo er Liverpool-supporter, er han ikke bare blid, men ekstatisk!

Han ville trolig spist både fisk og grønnsaker nå, for å si det sånn. ;oD

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

13

• Mrs. Wallace

10

• Sofline

10

• Dorthe

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis sambo er Liverpool-supporter, er han ikke bare blid, men ekstatisk!

Han ville trolig spist både fisk og grønnsaker nå, for å si det sånn. ;oD

Han kom nettopp inn døra, og det var like før han løfta meg opp tror jeg. ;) Rimelig happy ja.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja litt mer bak en som så. Jeg er syk og han har jobbet mye i det siste, så han lovet være mer hjemme.Han sa han skulle til kompisen å se kamp, ikke drikke sånn at han ikke kom seg hjem. Han kjørte dit og det er 3 mil så han kan da ikke komme hjem i kveld. Når han drikker glemmer han sted og tid. Han kaller meg også stygge ting når han er full, men da når jeg tar han på løgner der og da. Nu har jeg ikke sagt et ord, bare la på når jeg skjønte hva som skjedde. Hva skjer nu? jeg prater ikke til han på dagevis. Passelig straff!!

Huff, da har dere andre problemer, ja.

Men det å ikke prate til ham på dagesvis er bare en straff, IKKE en løsning.

Du må finne ut hva slags forhold du vil ha, hvordan det skal være og hva du ønsker - og kommunisere (la meg gjenta: kommunisere, kommunisere, kommunusere) med ham.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg er bare moderat fotballinteressert (eller kanskje litt over snittet for kvinner, og litt under for menn) - men dette var så inn i h%¤#& spennende!

Har verken negler eller stemme i behold - og det som gjør meg ekstra glad, er tanken på hvor utrolig glad mannen min må være akkurat nå.

;oD

Som om jeg skulle sagt det selv!! ;O)

Mrs. Wallace
Skrevet

Han kom nettopp inn døra, og det var like før han løfta meg opp tror jeg. ;) Rimelig happy ja.

Jeg tipper at jeg ikke ser mannen min på mange timer enda.

Men det er helt greit - vi har planlagt såpass! ;o)

Gjest Simiana
Skrevet

greit at gubben skulle se kampen, men å la være å si hvor og hva.. da blir man litt sur. Han sa han skulle til en kompis å se kampen, da jeg ringer sitter han på bup og drikker i lag med en hel gjeng gutter og ser på kampen. Greit nok det om han kunne vært ærlig fra begynnelsen av.Jeg ble pottesur. Jeg har ikke noe i mot at han drar å ser kamp med gutta , men kan han ikke si det som det er..!! pist pist pist

Uff, er glad jeg ikke har en samboer som jeg må gi beskjed om hver minste ting til av frykt for at han skal bli sur. Det kaller jeg dårlig forhold. Stoler en på hverandre, så unner en hverandre å ha det gøy på hver sin kant av og til.

Skrevet

Noe så inn i granskauen spennende!

Har sendt sms til mannen: "du kan komme hjem når du vil, om du trenger en uke til å feire, er det helt greit!"

;oD

Det er hva jeg vil kalle en forståelsesfull kone!

Hadde bare alle vært som deg så ville mange ekteskap vært mye bedre.-)

Skrevet

greit at gubben skulle se kampen, men å la være å si hvor og hva.. da blir man litt sur. Han sa han skulle til en kompis å se kampen, da jeg ringer sitter han på bup og drikker i lag med en hel gjeng gutter og ser på kampen. Greit nok det om han kunne vært ærlig fra begynnelsen av.Jeg ble pottesur. Jeg har ikke noe i mot at han drar å ser kamp med gutta , men kan han ikke si det som det er..!! pist pist pist

Hvis han har såpass med meldeplikt at han ikke kan gå på en pub sammen med de vennene han har avtalt å besøke, så hadde jeg hatt større forståelse for at han ble pissed av din reaksjon.

Stakkars mann.....

Skrevet

Var det min mann ville han fått kjeft når han kom hjem. Det er da bare tåpelig å lyve om sånt. Mannfolk!! Min pleier i stedet å bli hjemme og la det gå utover meg når han er sur over et tap.

Hvis kameratene plutselig fant ut at de ville dra på en pub i stedet, så mener du at han da skulle svart at "må bare ringe hjem og høre om det er greit for fruen først"?

Kjærringer!

Gjest Simiana
Skrevet

Ja litt mer bak en som så. Jeg er syk og han har jobbet mye i det siste, så han lovet være mer hjemme.Han sa han skulle til kompisen å se kamp, ikke drikke sånn at han ikke kom seg hjem. Han kjørte dit og det er 3 mil så han kan da ikke komme hjem i kveld. Når han drikker glemmer han sted og tid. Han kaller meg også stygge ting når han er full, men da når jeg tar han på løgner der og da. Nu har jeg ikke sagt et ord, bare la på når jeg skjønte hva som skjedde. Hva skjer nu? jeg prater ikke til han på dagevis. Passelig straff!!

Å ja, på det nivået, ja.

Gjest pist nu
Skrevet

Hvis kameratene plutselig fant ut at de ville dra på en pub i stedet, så mener du at han da skulle svart at "må bare ringe hjem og høre om det er greit for fruen først"?

Kjærringer!

kanskje fordi han er stygg mot meg når han drikker. Vi har en avtale at han ikke skal drikke fordi da mister han sans og samling, kaller meg stygge ting.Han kan også gå løs på meg.

Jeg har ingen problemer med at han går ut med kompisene sine , bare han lar være å drikke.og avtalen var han skulle til en kompis , ikke på pub, Når han går på pub klarer han ikke la være å ta en øl.

Til alle dere som dømmer her inne: Hva vet dere om vårt liv? Jeg hadde skrevet et svar her ,om hvorfor denne drikkingen, men enda fyrer enkelte løs med stakkars mann..

Skrevet

kanskje fordi han er stygg mot meg når han drikker. Vi har en avtale at han ikke skal drikke fordi da mister han sans og samling, kaller meg stygge ting.Han kan også gå løs på meg.

Jeg har ingen problemer med at han går ut med kompisene sine , bare han lar være å drikke.og avtalen var han skulle til en kompis , ikke på pub, Når han går på pub klarer han ikke la være å ta en øl.

Til alle dere som dømmer her inne: Hva vet dere om vårt liv? Jeg hadde skrevet et svar her ,om hvorfor denne drikkingen, men enda fyrer enkelte løs med stakkars mann..

Hvis du leser det innlegget som jeg svarte deg på, så står det intet der om de andre problemene dere sliter med.

Jeg er ingen tankeleser, og forholder meg (selvfølgelig) kun til det som faktisk står skrevet.

Ut i fra det du så senere har gitt av utfyldende kommentar, så blir saken selvfølgelig en helt annen for deg og din situasjon.

Men ut i fra det du først skrev (og det som Sofine skrev) så står jeg for det jeg allerede har skrevet - så fremt det hadde vært/er hele problemstillingen.

Alt for mange skal holde kjæresten "i bånd", og det er aldri bra.

Det er viktig i et forhold å også få lov til å ha et "eget liv" - så lenge man selvfølgelig oppfører seg slik man bør gjøre.

Kan man ikke oppføre seg slik, så bør hele forholdet vurderes.....

Selv kunne jeg ikke vært i et forhold der jeg ikke kunne gi den friheten til min kjære, og hatt den nødvendige tillit til å være konfortabel med det - og visa versa.

Alt for mange forhold blir ødelagt unødvendig nettopp på grunn av manglende frihet - under ansvar.

Gjest pist nu
Skrevet

Hvis du leser det innlegget som jeg svarte deg på, så står det intet der om de andre problemene dere sliter med.

Jeg er ingen tankeleser, og forholder meg (selvfølgelig) kun til det som faktisk står skrevet.

Ut i fra det du så senere har gitt av utfyldende kommentar, så blir saken selvfølgelig en helt annen for deg og din situasjon.

Men ut i fra det du først skrev (og det som Sofine skrev) så står jeg for det jeg allerede har skrevet - så fremt det hadde vært/er hele problemstillingen.

Alt for mange skal holde kjæresten "i bånd", og det er aldri bra.

Det er viktig i et forhold å også få lov til å ha et "eget liv" - så lenge man selvfølgelig oppfører seg slik man bør gjøre.

Kan man ikke oppføre seg slik, så bør hele forholdet vurderes.....

Selv kunne jeg ikke vært i et forhold der jeg ikke kunne gi den friheten til min kjære, og hatt den nødvendige tillit til å være konfortabel med det - og visa versa.

Alt for mange forhold blir ødelagt unødvendig nettopp på grunn av manglende frihet - under ansvar.

Ja du har helt rett, man bør stole på hverandre og gi hverandre frihet. Men saken med oss er at vi har vært fra hverandre og vi prøver nu på nytt. Jeg er i tilleg syk akkurat nu. Han ville så gjerne dra å se den kampen med en kompis og det er selfølgelig greit, men da jeg ringer er han full. Skulle bare høre når han kom hjem.

Vi kjemper for at forholdet skal fungere igjen, men dette bidro ikke akkurat til noe nærmere løsning. Veldig skuffa.

Skrevet

Ja du har helt rett, man bør stole på hverandre og gi hverandre frihet. Men saken med oss er at vi har vært fra hverandre og vi prøver nu på nytt. Jeg er i tilleg syk akkurat nu. Han ville så gjerne dra å se den kampen med en kompis og det er selfølgelig greit, men da jeg ringer er han full. Skulle bare høre når han kom hjem.

Vi kjemper for at forholdet skal fungere igjen, men dette bidro ikke akkurat til noe nærmere løsning. Veldig skuffa.

Ut i fra det du har skrevet nå, så forstår jeg godt at du føler deg skuffet.

Han har brutt den tillitten dere nå forsøker å bygge opp, og det er selvfølgelig ikke bra.

Jeg kan godt forstå din reaksjon.

Gjest pist nu
Skrevet

Ut i fra det du har skrevet nå, så forstår jeg godt at du føler deg skuffet.

Han har brutt den tillitten dere nå forsøker å bygge opp, og det er selvfølgelig ikke bra.

Jeg kan godt forstå din reaksjon.

ja og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle sitvasjonenn. Han er enda ikke kommet hjem. Før har jeg enten kjeftet og smelt eller vært taus som graven. Det med å være taus har fungert best, da har han villet prate, men om jeg kjefter blir han bare verre. Så hva gjør man? kanskje dette ikke er liv laga.

Når han ikke drikker er han verdens beste, han bruker aldri penger over styr, han er flink økonomisk og utrollig flink med barna.

Frustrert!

Skrevet

ja og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle sitvasjonenn. Han er enda ikke kommet hjem. Før har jeg enten kjeftet og smelt eller vært taus som graven. Det med å være taus har fungert best, da har han villet prate, men om jeg kjefter blir han bare verre. Så hva gjør man? kanskje dette ikke er liv laga.

Når han ikke drikker er han verdens beste, han bruker aldri penger over styr, han er flink økonomisk og utrollig flink med barna.

Frustrert!

Her er det vanskelig å gi råd, og det kan jo godt være at det ikke er "liv laga".

Men som regel er det ikke fornuftig å kjefte og smelle, men heller forsøke å få til en rolig dialog.

Og det får du kanskje best til ved å være taus en stund - og spille på hans dårlige samvittighet?

Gjest mindre pist nu, bare lei meg
Skrevet

Her er det vanskelig å gi råd, og det kan jo godt være at det ikke er "liv laga".

Men som regel er det ikke fornuftig å kjefte og smelle, men heller forsøke å få til en rolig dialog.

Og det får du kanskje best til ved å være taus en stund - og spille på hans dårlige samvittighet?

ja av erfaring vet jeg det blir verre av å kjefte, men om jeg pøver å ta det opp med han med en gang vil han ikke høre, så jeg blir stille. Da er det mulig han ser sien egne feil. Han er veldig sta.

Uansett så er det tyst fra han enda. Jeg lar han nu bare være!

Skrevet

Kjærringer!

Nei, men det er typisk mannfolk å si de skal noe annet men gå på pub i stedet...

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er hva jeg vil kalle en forståelsesfull kone!

Hadde bare alle vært som deg så ville mange ekteskap vært mye bedre.-)

Raushet avler raushet. Dermed får vi det så meget bedre, begge to.

;o)

Skrevet

Raushet avler raushet. Dermed får vi det så meget bedre, begge to.

;o)

Helt enig med deg.

Slik har vi det hjemme hos oss også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...