Gjest Linnea Skrevet 8. februar 2001 Del Skrevet 8. februar 2001 hei! Kalles det en depresjon når en føler seg trett og sliten hele tiden, føles som en ekkel nummenhetsfølelse, har ikke initiativ til noe, og har også en tendens til å isolere meg, men dette kommer og går blir også ofte sint nesten helt uten grunn, kjenner meg igjen i symptomer som jeg kan lese av utbrendthet, men er dette egentlig snakk om en depresjon, jeg har slitt med å føle meg sliten i lengere tid (over 1 år), men det er først nå de siste mnd. (fra sep 00) at jeg virkelig føler meg så "syk" at jeg i morgen skal til lege for dette. har ikke lyst til å bli oppfattet som en vanlig kvinne % med psykiske lidelser, men må alikevel få gjort noe med situasjonen. håper jeg i morgen får legen til å ta meg på alvor for jeg sliter virkelig med dette. hvis dette er en depresjon så vil jeg utelukke at dette dreier seg om en vanlig høst/vår eller vinter depresjon, for dette har gått over så lang tid at jeg tror ikke det har noe med årstidene å gjøre. Kan du si noe om dette kan være en depresjon?, og hva kan i så fall gjøres for at jeg igjen skal føle meg sterk igjen. er det mer legitimt å være utbrent enn å ha en depresjon? kjempetaknemlig for svar ;o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18578-er-dette-en-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Dette kan godt være en depresjon. Du bør oppsøke en lege som kan utrede og diagnostisere deg. Behandlingen er vanligvis medisiner og samtaler. Hva som er mest akseptert av depresjon og utbrenthet, tror jeg avhenger av hvam du spør. Jeg mener utbrenthet er en ny mote"diagnose" som er depresjon inntil det motsatte er bevist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/18578-er-dette-en-depresjon/#findComment-83519 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.