halkidiki Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Min mann fortalte meg for 7 år siden at han hørte stemmer inne i hodet sitt og at det var plassert microchip i veggene fordi han ble overvåket av politiet. Jeg var da gravid og ble skremt av hva han fortalte til meg. Vi snakket mye om det i en liten periode. Jeg fortalte at dette ikke var mulig men tok han allikevel på alvor. Jeg ble selvfølgelig bekymret men han mente etterhvert at det var gått over. Han er en mann med god fysisk helse, trener minst tre ganger i uken. Han er positiv, har god humor og vi trives godt sammen. Men han er til tider meget aggresiv, det kommer som lyn fra klar himmel. Han forandre sin positive væremåte til å bli forferdlig å være sammen med. Stemmene og overvåkingen har han slitt med ca tre ganger de senere årene, men jeg tror dette har vært oftere. Ved juletider toppet det seg for han. Stemmer, overvåking, snakket med mennesker som ikke var i rommet, så mennesker i bilder på veggen og i gardinmønster osv. Er meget aggresiv og truende. Jeg er redd og har bedt han om å søke profesjonell hjelp, noe han ikke vil. Han forteller at han har gått til lege for mange år siden , men at det ikke hjalp, han ble dopet ned sier han. Dette må jeg jobbe med selv. Hvor kan jeg henvende meg for å få hjelp til hva jeg skal gjøre? Er dette en form for schisofreni? Hilsenhalkidiki 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185859-bekymret/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stykkevis og delt Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Høres ut som en form for psykose i alle fall. Psykose kan forekomme ved forskjellige psykiatriske lidelser, blant annet schizofreni. Høres ut som dere trenger hjelp ja. Han skulle nok hatt medisiner. Det finnes kanskje nyere medisiner mot psykoser nå, som gir mindre sløvhet enn da han sist fikk medisiner? Det går også an å bli lagt inn på psykiatrisk avdeling under tvang, men da er det noen kriterier som skal oppfylles, jeg vet ikke om mannen din fyller disse.. Når han ser/hører rare ting eller mener han blir avlyttet - ike diskuter med han. Da vil han bare argumentere mer for sitt syn. Ikke si at du er enig heller. Vanskelig ja.. Det må være en skremmende opplevelse å miste grepet på virkeligheten og han blir kanskje aggressiv på premisser som ikke finnes for andre enn han selv.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/185859-bekymret/#findComment-1271514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.