Gå til innhold

Concerta, med dårlig effekt

Anbefalte innlegg

fortvilet mor

Hei!

Jeg er ei mor til ei 6 år gammel jente, som har ADHD. Hun har brukt Ritalin i ca 1 år, med god effekt.

Siden ho skal begynne på skolen til høsten, har hun nå fått en ny medisin "Concerta" for å prøve denne. Hun har brukt den ca ei uke. Vi synes ikke den har virkning i det hele tatt. Ho har fått dosen 18 mg på Concerta, mens hun fra før hadde 20 mg Ritalin fordelt på 1/2 tablett om morgenen og en tablett midt på dagen, og en halv tablett om ettermiddagen.

Mit spørsmål er om hun får for liten dose Concerta? Eller tar det ei stund før vi ser noen synlig effekt av medisinen?

Situasjonen er iallefall uholdbar. Er det noen som kan svare på dette innlegget vil jeg bli kjempe glad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/185899-concerta-med-d%C3%A5rlig-effekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lite lite
Gjest gladiol

Etter det jeg har opplevd og erfart de siste årene med utprøving og dosering av bla. Conserta til barna, hadde jeg gitt to stk. for å se om det ble noen forskjell. (Gis samtidig)

Det er alltid det legen har sagt til oss, at vi må prøve oss frem, det er vi som kjenner barna best, som er de rette til å vurdere dette. Men, du bør ikke øke utover 36 mg.

Har også hørt om tilfeller der barnet responderer godt på Ritalin, men ikke på Conserta, selv om det er samme virkestoff i disse to.

Hilsen en som ikke hadde ventet på legetime...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...