Gå til innhold

Hva slags idrett passer for meg?

hk78

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en gutt på 22 år som kunne tenke meg å finne en idrett jeg kunne drive med. Vet imidlertid ikke helt hvilken. Det jeg kunne ønske å finne ut er hvilken idrett som passer min kropp best. Hvor har jeg størst mulighet til å gjøre det bra? Er det uansett for sent å begynne å trene sånn noenlunde seriøst når man er 22 år? Har som barn drevet litt med fotball og friidrett (sprint).

I de siste to årene har jeg trent styrke ca. 3 ganger i uka. Ellers kan jeg si at jeg er 1.84 høy, veier 83 kg. Har ganske bra styrke, hellere dårlig utholdenhet, men relativt bra hurtighet og spenst. Tror imidlertid ikke jeg har noe særlig talent innenfor ballsporter.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan begynne med. Finnes det steder hvor man kan gjennomføre tester/få veiledning angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

det må nok bli deg selv som velger hva slags idrett du vil holde på med. Her snakker vi jo om mange forhold. det står kanskje mest om hva du liker og har behov for, framfor hva du kan begynne med. 22 år er ikke et umulig utgangspunkt. Det finnes eksempel på både skiløpere og kroppsbyggere som ikke har begynt å trene før de passerte tjue. Du skriver jo at du allerede har bra styrke og grunnlag, så her er det bare å sette i gang. Ingen kan anbefale noe bedre for deg enn deg selv.Hei, Det er ikke godt å si hvor lang pause du trenger. Du bør ikke fortsette trening som gir økende ubehag og smerter. Når du er kvitt plagene må du bygge deg opp igjen til nivået du var på.

På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål. Epost: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEROBIC!!

Tror bryting kunne vært en fin idrett, men du vil aldri kunne bli best i den idretten da!!!!

Du veier akkurat under vektklassen 85 kg, og er vel sterk siden du trener styrke!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Oj Oj Oj...

Klatring. Du er perfekt bygd for klatring. Bruk 1500 spenne på klatreutstyr, få med deg kompisen din, og du er i gang på Mandag...

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...