Gå til innhold

Fedme og depresjon!

Anbefalte innlegg

Tusen takk for støtten,skal begynne letingen med en gang her på nettet!På dette stedet jeg for er det ikke så mange leger,så jeg har vært i kontakt med alle legene her,men ingen som vil hjelpe meg på den måten jeg trenger hjelp.Her er det bare leger fra "den gamle skolen",som ikke er interessert i å hjlepe mot annet enn forkjølelse og beinbrudd virker det som.Må reise langt hvis jeg skal få hjelp,og det er ikke så lett med den jobben jeg har.Kan heller ikke søke om hjelp på en klinikk eller noe hvor jeg må være ett antall uker,for har ikke vært ansatt lenge nok til en slik permisjon!!

Et slikt opphold får du sykemelding for. Så det dekkes av trygdevesenet.

Fortsetter under...

• Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Cille27

23

• Gemini

13

• PieLill

8

• splitting

4

Mest aktive i denne tråden

Jeg har snakket med legen min om slike steder,men legen sier at det er vanskelig å få plass pga at jeg ikke har sykdommer som hjerte/kar sykdommer eller diabetes pga fedmen min!Virker som om man må ha andre sykdommer i tillegg til fedme for å få hjelp

Det er bare tull! Min lege har anbefalt meg et slikt opphold, og jeg har ingen tilleggsplager, annet enn mangel på energi osv, men ikke høyt blodtrykk, diabetes eller noe.

matildes mor

Synes det høre usannsynlig ut at du ikke har råd til 600 kroner i måneden for å gå ned i vekt. Å oppretthodle overvekten koster vel en del det også?

Det er et valg og prioritering.

Dustesvar!!

Koster ingenting å opprettholde overvekten.Jeg forstår det dithen at du har ikke særlig peiling på hva du svarer på.For enkelte mennesker er faktisk en ekstra utgift på 600 kr i mnd for mye i forhold til hva de har å rutte med:

Skjerp deg!

Kunne godt tenke meg å prøve fedon "kuren",men hvor mye koster boken osv??

Jeg har prøvd mange kurer i mitt liv,men som regel fører de til at jeg går ned noen kilo,og så når kuren er over,så går jeg opp det dobbelte omtrent!!Ikke noe moro,Jeg vet at angsten og depresjonene min blir svakere hvis ikke helt borte hvis jeg går ned en del kg,for det er fedmen som gjør at jeg er deprimert!Skal gå inn på finn.no med en gang og se om jeg finner noe der!

Fedon er ikke egentlig en kur, men en livsstilsendring, så du bør følge de prinsippene også etter du har kommet ned i vekt, for å unngå å å havne i samme situasjon igjen.

Hvis du skal reise bort på "kur" vil du bli sykemeldt, det er ikke snakk om permisjon, men en regelrett sykmelding som gir rett til full lønn og alle rettigheter. Hvis det er en nogenlunde normal arbeidsplass må de akseptere at folk blir sykmeldte. Kan foressten fortelle deg at det blir et helt spesielt samhold på slike "steder". Jeg var på et "sted" i 3 uker, og møtte fantastiske mennesker som jeg nøt å være sammen med. Full backing av hverandre! Go for it!

Jeg er sjøl i "tenkeboksen" nå for hvorvidt legen skal søke plass til meg på et slikt sted. Kunne gjerne tenkt meg å høre mer om det.

Du kan gjerne ta det på mail om du vil? g-mini krøllalfa netcom.no

Hei!

Vet at en del nordmenn har fått hjelp i Danmark, på "slankefarmen" Ebeltoft. Om du kan få støtte til slik behandling eller ikke, avhenger av hvor i landet du bor...veldig urettferdig, men slik er det,dessverre.

Den siste tiden har det også startet opp flere slankesentre i Norge. Et av de nyeste er Evjeklinikken:

http://www.evjeklinikken.no/

Jeg hadde ihvertfall undersøkt mulighetene om jeg var deg. Skjønner at du har det tøft. Det positive er at når du er så ung, har du gode sjanser for å lykkes!

Varme tanker og gode ønsker fra

Tusen takk for hjelpen,skal undersøke saken videre!

Annonse

Kunne godt tenke meg å prøve fedon "kuren",men hvor mye koster boken osv??

Jeg har prøvd mange kurer i mitt liv,men som regel fører de til at jeg går ned noen kilo,og så når kuren er over,så går jeg opp det dobbelte omtrent!!Ikke noe moro,Jeg vet at angsten og depresjonene min blir svakere hvis ikke helt borte hvis jeg går ned en del kg,for det er fedmen som gjør at jeg er deprimert!Skal gå inn på finn.no med en gang og se om jeg finner noe der!

Fedonkurs er normalt over 8 uker. Jeg tror jeg betalte ca. 1350 kr. Ja, det er dyrt! Men det funker! Jeg lærte enormt mye på de 8 ukene. Jeg føler ikke nå at jeg trenger mere kursing på en lang stund. Jeg har lært prinsippene, og har aldri spist så godt og mye før!!! Det er så mye fantastisk digg man kan spise, og det er lett å gjennomføre. Jeg har kjøpt boken til Fedon Lindberg som heter Naturlig Slank. Der står i grunnen alt man trenger å vite, og alt man får lært på kurset. Boken koster kr. 249,- Det å delta på kurs gir imidlertid støtte og motivasjon. Man blir virkelig møtt med respekt og forståelse. Kjenner godt til det du beskriver i forhold til jo-jo slanking. Det unngår man ved å ikke sulte seg. Det regime man går inn i ved slanking må ikke være en unntakstilstand som man ikke kan leve med. Da går man hele tiden å venter på de vanlige dagene da man kan spise som før. Jeg trives så godt med fedonopplegget at jeg kan leve med det i fremtiden. Og, som du så riktig sier, man blir gladere og mindre deprimert av å miste noen kilo! Men jeg gjentar tipset om Reductil. Tenker at en kombinasjon av Reductil og Fedon vil sette fart på sakene! Så; skaff deg en god doktor som gir deg Reductil og et klapp på skulderen!

Det er bare tull! Min lege har anbefalt meg et slikt opphold, og jeg har ingen tilleggsplager, annet enn mangel på energi osv, men ikke høyt blodtrykk, diabetes eller noe.

Det var iallefall det svaret jeg fikk av min lege når jeg spurte om ett slikt opphold.

matildes mor

Nei, dette skal du ikke slite med alene!!! Hvis det er Xenical du er blitt anbefalt, kan disse utgiftene trekkes fra på selvangivelsen til neste år. Dette forutsatt at du får en erklæring fra legen. Det er normalt ikke vanskelig å få. MEN på Xenical renner flytende fett ukontrollert ut av tarmen, og man kan i alle fall ikke gå noe sted! Skikkelig ekkelt og høyst upraktisk. Alt fettet man spiser trekkes opp i tarmen og renner ut av deg. Man når ikke å komme på do en gang! Jeg opplevet dette en gang, og det var nok til å legge de dyre pillene på hylla. Et annet medikament som virker på en mindre dramatisk måte er Reductil. Dette medikamentet reduserer sultfølelsen.Er man overvektig og ikke går på medisiner som kolliderer med dette, skulle det ikke være noe i veien for å få det. Jeg vet at enkelte antidepressiva kolliderer. Hvis fedmen var årsak til depresjonen, ville jeg kuttet ut antidepressiva, og prøvd meg noen måneder på Reductil. Har hørt om folk som virkelig har gått ned på dette. Du kan evt. søke på dette medikamentet her inne på DOL. Jeg forstår at du sliter, og det er utrolig hvor taktløse og stigmatiserende folk kan være ovenfor andre som ligger litt utenfor normalen. Jeg ønsker for deg at du kommer i kontakt med en virkelig god lege som skjønner problemstillingen og som ikke bare ber deg spise mindre. Enkelte leger og psykiatere forstår ikke helt hvordan det føles å være overvektig. Prøv å få tak i en god lege. Kanskje du kunne ringe legeforeningen og høre om noen har spesialisert seg på overvekt.Det finnes kanskje en sentral for alle fastleger i distriktet der du bor? Hadde jeg vært deg hadde jeg også ringt psykologforeningen og fått en liste over psykologer med fokus på spising og overvekt. Sjekk også hvem som har driftsavtale så du slipper å betale mer enn egenandelen. Selv har jeg i tillegg fått en del ut av Fedonkurs.

Jeg ønsker deg virkelig lykke til. Det er ikke meningen at man skal gå rundt å være deprimert og skamfull når man er ung (heller ikke senere i livet for den del). Den positive midt opp i den situasjonen du er i, er at du nå kaster ut en liten tråd som kanskje leder det til en viktig beslutning og noen gode valg. Ikke gi deg! Let til du har funnet den hjelpen og støtten nettopp du trenger!

Beste hilsner fra

Nå fungerer xenical på den måten at den gjenspeiler fettinntaket ditt.Har du et stort fett inntak ja da får du umiddelbart en reaksjon og må løpe på do.Med et normalt balansert kosthold,ja gjerne en diett som legen anbefaler mens du bruker middelet,ja da vil det ikke være så ille som det du forespeiler.

Jeg har selv gått på xenical i ett år og bivirkningene er langt fra så ille som du skriver.Men som sagt du må ikke innta for mye fett-for da kan det gå ille:-)

Dette regner jeg med at legen snakket med deg om i forkant av at du fikk medikamentet.

Det er mange som har hatt god nytte av xenical og med rett bruk så har du kontrollen på hva som kommer ut og ikke minst når tid det kommer ut:-)

Fedonkurs er normalt over 8 uker. Jeg tror jeg betalte ca. 1350 kr. Ja, det er dyrt! Men det funker! Jeg lærte enormt mye på de 8 ukene. Jeg føler ikke nå at jeg trenger mere kursing på en lang stund. Jeg har lært prinsippene, og har aldri spist så godt og mye før!!! Det er så mye fantastisk digg man kan spise, og det er lett å gjennomføre. Jeg har kjøpt boken til Fedon Lindberg som heter Naturlig Slank. Der står i grunnen alt man trenger å vite, og alt man får lært på kurset. Boken koster kr. 249,- Det å delta på kurs gir imidlertid støtte og motivasjon. Man blir virkelig møtt med respekt og forståelse. Kjenner godt til det du beskriver i forhold til jo-jo slanking. Det unngår man ved å ikke sulte seg. Det regime man går inn i ved slanking må ikke være en unntakstilstand som man ikke kan leve med. Da går man hele tiden å venter på de vanlige dagene da man kan spise som før. Jeg trives så godt med fedonopplegget at jeg kan leve med det i fremtiden. Og, som du så riktig sier, man blir gladere og mindre deprimert av å miste noen kilo! Men jeg gjentar tipset om Reductil. Tenker at en kombinasjon av Reductil og Fedon vil sette fart på sakene! Så; skaff deg en god doktor som gir deg Reductil og et klapp på skulderen!

Skal se om jeg får skaffet meg den boken,om det blir noe kurs på meg vet jeg ikke,for de kursene er vel så langt unna her jeg bor

Men hvordan skal jeg starte med fedon osv?

Kjøp boka og les. Dennen pakka for eksempel:

http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=9999001320&CatalogName=Books

Der får du boka med prinsippene om kostholdet hans, kokeboken, og en bok med liste over ulike matvarers glykemiske indeks (hvor mye de påvirker blodsukkeret)

Gjest usannsynlig

Dustesvar!!

Koster ingenting å opprettholde overvekten.Jeg forstår det dithen at du har ikke særlig peiling på hva du svarer på.For enkelte mennesker er faktisk en ekstra utgift på 600 kr i mnd for mye i forhold til hva de har å rutte med:

Skjerp deg!

Jeg bruker selv over 700 kroner i måneden på Reductil, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har erfart at jeg ikke bruker like mye penger på mat, brus og godteri så lenge jeg bruker Reductil, fordi jeg med Reductil ikke har sug etter godteri, brus og andre søtsaker.

Hvorfor tror dere ikke det koster å opprettholde overvekten? Ingen må fortelle meg at man ikke betaler i dyre dommer for alle kiloene.

Annonse

Det var iallefall det svaret jeg fikk av min lege når jeg spurte om ett slikt opphold.

Ulike leger har ulik innstilling og kunnskap om ting. Leger er også mennesker, og tar like mye feil som andre... Min lege sa i alle fall at det ikke var noe problem selv om man "kun" har høy overvekt (fedme). Det er et såpass omfattende problem i seg selv, og man er jo hele tiden i faresonen for å utvikle diabetes eller andre plager, så det er jo bedre å komme slikt i forkjøpet.

Kjøp boka og les. Dennen pakka for eksempel:

http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=9999001320&CatalogName=Books

Der får du boka med prinsippene om kostholdet hans, kokeboken, og en bok med liste over ulike matvarers glykemiske indeks (hvor mye de påvirker blodsukkeret)

Tusen takk for hjelpen,nå er bøkene bestilt iallefall

Ulike leger har ulik innstilling og kunnskap om ting. Leger er også mennesker, og tar like mye feil som andre... Min lege sa i alle fall at det ikke var noe problem selv om man "kun" har høy overvekt (fedme). Det er et såpass omfattende problem i seg selv, og man er jo hele tiden i faresonen for å utvikle diabetes eller andre plager, så det er jo bedre å komme slikt i forkjøpet.

Det er jo sant det,skal ta det opp med legen min enda en gang,og får jeg negativt svar igjen,så tror jeg at jeg skal prøve å ringe en annen lege i en nabokommune,for å se om jeg får bedre svar da!

Jeg har ikke kommet igang sjøl ordentlig med fedon's prinsipper, men har lest litt (er flinkere i teorien enn i praksis...). Men for meg tror jeg det aller viktigste er å komme meg mer i bevegelse...

Får se hva jeg klarer når jeg får bøkene,håper jeg klarer å motivere meg selv nok til å klare dette!! Tusen takk for hjelpen!Mye føles lettere allerede takket være dere her

matildes mor

Jeg bruker selv over 700 kroner i måneden på Reductil, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg har erfart at jeg ikke bruker like mye penger på mat, brus og godteri så lenge jeg bruker Reductil, fordi jeg med Reductil ikke har sug etter godteri, brus og andre søtsaker.

Hvorfor tror dere ikke det koster å opprettholde overvekten? Ingen må fortelle meg at man ikke betaler i dyre dommer for alle kiloene.

Nå er det ikke alle som har stort forbruk på brus,godterier og junkfood da.Og ja jeg er overvektig,men matbudsjettet mitt er det samme som det var for 30 kg siden.Overvekt er ofte noe som kommer snikende over tid,og det er en hel haug med ting som kan gjøre deg overvektig og nedsette forbrenningen din.Det er b.l.a dokumentert at stress og depresjoner over lang tid faktisk kan gjøre deg overvektig.Ikke nødvendigvis et større matinntak,men altså nedsatt forbrenning av en eller annen grunn.

Uansett jeg svarte på spørsmålet ditt om at du syntest det var tull at hun ikke hadde råd til den ekstra utgiften på 600 kr måneden.

Folk er forskjellige og det er ikke sikkert hun kan kutte ned på slike utskeielser som du har gjort,det er jo ikke sikkert at hun har de utskeielsen engang.

matildes mor

Glemte å si at har du en spiseforstyrrelse ja da kan jeg forstå at matbudsjettet øker.Både tvangsoverspising og bulimi er to sykdommer som er svært dyre å ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...