Cille27 Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Xenical gir kraftige bivirkninger om du spiser for mye fet mat. Er ikke problemet fet mat, men f.eks. mengden pasta på talerkenen vil de være bortkastede. Reductil kan gi en del bivirkninger, bl.a. høyt blodtrykk. Noen må slutte med dem. Andre har litt bivirkninger et par uker og så går det helt greit. Hvordan du vil reagere på dem vet du ikke før du har prøvd. For mange har Reductil vært redningen fordi den demper sultfølelsen, gir økt og raskere metthetsfølelse, samt bidrar til å opprettholde forbrenningen selv om kaloriinntaket er lavt. Tre gode ting på en gang. ;-) Jeg har ingen sterke meninger om at du bare m_å prøve de, men jeg får inntrykk av at du avviser dem på et vel skeptisk grunnlag. De har snillere bivirkninger enn de fleste SSRI som nesten kastes etter pasientene. Håper du finner en måte å ta tak i dette som passer både deg som person og din lommebok. mvh jeg vet jeg må gjøre noe med det,men vet ikke hvor jeg skal starte,og hva jeg skal gjøre!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186115-fedme-og-depresjon/page/4/#findComment-1284813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 jeg vet jeg må gjøre noe med det,men vet ikke hvor jeg skal starte,og hva jeg skal gjøre!! Er det noe du liker å gjøre, som gjør deg lysere stemt, får deg til å trives litt bedre. Skumbad, gå tur, treskjæring, hva som helst. Begynn der. Kjenn etter at du er verdt noe. Behandle deg selv, tenkt på deg selv som du er verdt noe, hva du nå måtte veie. Kiloene er ikke helt uvesentlige. De kan være hemmende i det daglige. Men de utgjør en forsvinnende liten del av det flotte mennesket du er, enten det er mange eller få av dem. Du er ikke forpliktet til å forakte og straffe deg selv fordi du ikke har klart å holde styr på vekta. Du har ingen plikt til å skamme deg i det hele tatt. Selv om media, anført av våre helsemyndigheter iblant ser ut til å legge opp til det. Du o_g kroppen din er verdt den samme omsorg og pleie som den ville vært om den hadde sklidd rett inn i et moteblad. Tillat deg selv å være glad i deg selv. Å sette pris på deg selv. Det har du all mulig rett til. Slutt å være din egen verste fiende. Kroppen din er heller ikke en fiende. Tenk om deg selv at du er verdt all den respekten en dronning får. Behandle andre med den samme respekten, og forvent å bli respektert tilbake. En dronning blir møtt med den samme respekt å ærbødighet uavhengig av hvor høyt eller lavt på skalaen vektnålen stopper. Det er en forbannet løgn at vår verdighet sitter i kroppen. Når du leser en biografi over noen som har gitt et stort positivt bidrag til menneskeheten. Hvor stor prosent av boken går til å beskrive og vurdere kropp og utseende? Du har helt sikkert mange helsemessige og praktiske gevinster ved å gå ned i vekt. Men det er fullstendig unødvendig for å ha en verdighet og framtid som menneske. Den er du født med og den blir hos deg i tykt og i tynt. Ditt menneskeverd klarer du ikke å bli kvitt. Din rett til å reise hodet å være stolt over deg selv uansett. Jeg tror kampen mot kiloene kanskje blir lettere med ryggen fri i forhold til at det skulle være en kamp om hele din verdi som menneske. Kilo kommer, kilo går, din person består. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186115-fedme-og-depresjon/page/4/#findComment-1284875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cille27 Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Er det noe du liker å gjøre, som gjør deg lysere stemt, får deg til å trives litt bedre. Skumbad, gå tur, treskjæring, hva som helst. Begynn der. Kjenn etter at du er verdt noe. Behandle deg selv, tenkt på deg selv som du er verdt noe, hva du nå måtte veie. Kiloene er ikke helt uvesentlige. De kan være hemmende i det daglige. Men de utgjør en forsvinnende liten del av det flotte mennesket du er, enten det er mange eller få av dem. Du er ikke forpliktet til å forakte og straffe deg selv fordi du ikke har klart å holde styr på vekta. Du har ingen plikt til å skamme deg i det hele tatt. Selv om media, anført av våre helsemyndigheter iblant ser ut til å legge opp til det. Du o_g kroppen din er verdt den samme omsorg og pleie som den ville vært om den hadde sklidd rett inn i et moteblad. Tillat deg selv å være glad i deg selv. Å sette pris på deg selv. Det har du all mulig rett til. Slutt å være din egen verste fiende. Kroppen din er heller ikke en fiende. Tenk om deg selv at du er verdt all den respekten en dronning får. Behandle andre med den samme respekten, og forvent å bli respektert tilbake. En dronning blir møtt med den samme respekt å ærbødighet uavhengig av hvor høyt eller lavt på skalaen vektnålen stopper. Det er en forbannet løgn at vår verdighet sitter i kroppen. Når du leser en biografi over noen som har gitt et stort positivt bidrag til menneskeheten. Hvor stor prosent av boken går til å beskrive og vurdere kropp og utseende? Du har helt sikkert mange helsemessige og praktiske gevinster ved å gå ned i vekt. Men det er fullstendig unødvendig for å ha en verdighet og framtid som menneske. Den er du født med og den blir hos deg i tykt og i tynt. Ditt menneskeverd klarer du ikke å bli kvitt. Din rett til å reise hodet å være stolt over deg selv uansett. Jeg tror kampen mot kiloene kanskje blir lettere med ryggen fri i forhold til at det skulle være en kamp om hele din verdi som menneske. Kilo kommer, kilo går, din person består. mvh Tusen takk for de fine ord,fikk meg til å tenke litt!Men klarer ikke møte folk med hodet hevet når man daglig møter mobbing!Men får håpe at ting kan bli litt bedre etterhvert!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186115-fedme-og-depresjon/page/4/#findComment-1290795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har fått meg trimsykkel nå,kjøpte den på avbetaling fra en på jobben!!Så nå kan jeg begynne å trimme,men ikke så lett å motivere seg til å sette seg på sykkelen da,men skal prøve!! Vil jo bli tynnere enn jeg er nå! Saa bra! Kom deg igang jente! Jeg gaar masse i bratte bakker naa i ferien. Men ikke saa goey aa vise seg i badedrakt med alle disse kiloene... Koser meg allikevel, men i morgen er det tilbake til Norge! Gleder meg litt, senga og dusjen er sterkt savnet... Det er saa daarlig trykk i dusjen her, og ikke alltid nok varmt vann til alle paa hotellet... Men men, deilige late dager i sola, og sene kvelder ved sjoen, og varmt og godt... Vi tastes! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186115-fedme-og-depresjon/page/4/#findComment-1292774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.