Gå til innhold

Outing?


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg vil gjerne ha dette avgjort, engang for alle, og derfor spør jeg her..:-)

Det har seg slik at jeg, i en tråd på åpent forum(om båndtvang!), stilte spørsmål til en annen fast bruker, om hva som var poenget med å bytte nick hele tiden, fra tråd til tråd.

I samme slengen sa jeg hvem jeg trodde han var, ikke ved å oppgi noen andre nick jeg føler meg overbevist om at vedkommende bruker, men for andre som er her mye ble det sikkert lett å se hvem jeg siktet til.

Like etter ble det starte en annen tråd av dette nicket på åpent, om outing generellt. Det ble spurt om det var OK å ote noen, altså gi ut navn, adresser o.l, hvis du kjenner noen fra før, har fått opplysninger o.l

Samtidig som det implisitt ble gjort klare referanser til vår tidligere divergens i båndtvangtråden.

Det er mulig at jeg ikke viste 100% god netikette ved å stille spørsmålstegn til vedkommendes hyppige utbyttinger av alterego, men jeg synes insuniasjonen om at dette var en grov outing var noe drøy.

Kvalifiserer dette som å oute noen, synes du?

Jeg er selvsagt inneforstått med at anonymitetsprinsippet her inne er essensiell som på andre steder av lignende natur, men mener at dette kanskje er noe mere elastisk når det vedkommer kjernebrukeres vern om et mangfold av nick, i tråder på åpent forum uten snev av intim eller privat karakter?

En er jo fortsatt like anonym selvom det kommer frem at noen har benyttet en rekke ulike nick?

Om du synes det er jeg som er drøy, blir jeg ikke det minste fornærmet om du velger å slette..;)

Jeg personlig synes derimot at ting ble drevet ganske kraftig ut av sine proposjoner, og jeg synes ikke det jeg gjorde var i nærheten av å oute noen..

(Det ville jeg selvsagt aldri gjøre heller, uansett hvor mye anledning jeg hadde hatt..)

Forøvrig har jeg store problemer med å forstå hva slags motivasjon en kan ha for å måtte ha ørten forskjellige nicks til avnyttelse i flåsetråder på åpent forum. Alle årsakene jeg kan komme på virker noe grumsete på meg..(Uten at det egentlig har så mye med saken å bestille)

Dessuten skal jeg selvsagt ta høyde for at jeg kan ta feil i hele greia, skjønt jeg tviler;-)

Uansett hadde jeg blitt takknemlig for en nøytral webmaster redegjørelse for om dette kvalifiserer som outing og blodsynd..;)

Jeg synes det tok ganske så av, og jeg vil faktisk ikke ha på meg at jeg driver og outer folk her inne.

Tusen takk,om du gidder!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

Er båndtvang-tråden slettet?

Leter og leter.... :-)

Nope..Tror ikke det.

Jeg finner den hvertfall..Men jeg går gjennom svar til meg..Vet ikke om det blir noen forskjell om den skulle vise seg å være borte?

Den heter "blir båndtvang respektert" og den er lang!;) Men litt gammel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Å herregud at du gidder!

Jeg vil gjerne komme til bunns i det her.

Derfor gidder jeg.

Hvorfor gidder du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja, det var dårlig gjort.

Jeg vil gjerne komme til bunns i det her.

Derfor gidder jeg.

Hvorfor gidder du?

Ja det er jo et stort og viktig tema å komme til bunns i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Ja det er jo et stort og viktig tema å komme til bunns i.

Hvorfor bryr du deg?

Hvis laguna vil poengtere en gang for alle at hun ikke driver å outer folk må hun vel få lov til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja, det var dårlig gjort.

Hvorfor bryr du deg?

Hvis laguna vil poengtere en gang for alle at hun ikke driver å outer folk må hun vel få lov til det?

Så klart hun får lov til det.

Ingen nekter henne.

Blir bare veldig forbauset over hennes store iver etter bevise for alle at hun har rent mel i posen.

Hva webmaster svarer er likevel ikke noe fasitsvar. Meningene kan likevel være delte. Webmaster er et menneske som alle andre. Han/hun har en egen mening som oss. For min del synes jeg det er galt og fortelle hvor vedkommende bor.

Det spiller ingen rolle for meg hva webmaster mener om det.

Hvis noen vil si hvor de bor, er det opp til hver enkelt, er min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart hun får lov til det.

Ingen nekter henne.

Blir bare veldig forbauset over hennes store iver etter bevise for alle at hun har rent mel i posen.

Hva webmaster svarer er likevel ikke noe fasitsvar. Meningene kan likevel være delte. Webmaster er et menneske som alle andre. Han/hun har en egen mening som oss. For min del synes jeg det er galt og fortelle hvor vedkommende bor.

Det spiller ingen rolle for meg hva webmaster mener om det.

Hvis noen vil si hvor de bor, er det opp til hver enkelt, er min mening.

Laguna hadde jo ikke sagt noe om hvor han bodde, da. Hun bare antydet at hun visste hvilket nick han hadde tidligere, og at hun hadde merket at han byttet nick fra tråd til tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Så klart hun får lov til det.

Ingen nekter henne.

Blir bare veldig forbauset over hennes store iver etter bevise for alle at hun har rent mel i posen.

Hva webmaster svarer er likevel ikke noe fasitsvar. Meningene kan likevel være delte. Webmaster er et menneske som alle andre. Han/hun har en egen mening som oss. For min del synes jeg det er galt og fortelle hvor vedkommende bor.

Det spiller ingen rolle for meg hva webmaster mener om det.

Hvis noen vil si hvor de bor, er det opp til hver enkelt, er min mening.

Hvis dette er ulv så er det nok han selv som har fortalt hvor han bor en eller annen gang tidligere her inne.

Og ettersom han stadig bytter nick, kan han jo bare bytte igjen, hvis dette skulle plage han.

Men denne oute debatten er jeg ferdig med. Jeg bare synes laguna må kunne få lov til å forsvare seg uten at andre skal komme med negative kommentarer til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Forstår godt den tråden her. Etter Ulvs syteinnlegg på åpent, hvor det etter hvert gikk ganske klart fram at du var "outeren", har flertallet som har svart åpenbart fått med meg dine synder, men de har ikke fått med seg at Ulvs oute-definisjon var at du hintet til et tidligere nick.

De fleste har svart som om du har utgitt hans personalia på dol, noe du aldri har vært i nærheten av å gjøre.

Ulv er skada. "Ja, det var dårlig gjort" er sikkert Ulv i nye fåreklær.

Gi den mannen et sytetrofe. Det har han for lengst fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ja, det var dårlig gjort.

Forstår godt den tråden her. Etter Ulvs syteinnlegg på åpent, hvor det etter hvert gikk ganske klart fram at du var "outeren", har flertallet som har svart åpenbart fått med meg dine synder, men de har ikke fått med seg at Ulvs oute-definisjon var at du hintet til et tidligere nick.

De fleste har svart som om du har utgitt hans personalia på dol, noe du aldri har vært i nærheten av å gjøre.

Ulv er skada. "Ja, det var dårlig gjort" er sikkert Ulv i nye fåreklær.

Gi den mannen et sytetrofe. Det har han for lengst fortjent.

"Ja, det var dårlig gjort" er sikkert Ulv i nye fåreklær"

*Ler og ler*

Må man være Ulv for å ha andre meninger enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Forstår godt den tråden her. Etter Ulvs syteinnlegg på åpent, hvor det etter hvert gikk ganske klart fram at du var "outeren", har flertallet som har svart åpenbart fått med meg dine synder, men de har ikke fått med seg at Ulvs oute-definisjon var at du hintet til et tidligere nick.

De fleste har svart som om du har utgitt hans personalia på dol, noe du aldri har vært i nærheten av å gjøre.

Ulv er skada. "Ja, det var dårlig gjort" er sikkert Ulv i nye fåreklær.

Gi den mannen et sytetrofe. Det har han for lengst fortjent.

Takk! :-)

Det er ikke verdensundergang om noen her oppfatter meg som badguyen her, men jeg synes fremstillingen til ulv var rimelig dritfeig.

Dessuten hadde det vært interessant å vite hvordan reglene her konkret er på det.

Hvis det viser seg at det ikke er lov å si i fra at man kjenner igjen gåsa på gangen(eller ulven på kålen;)) legger en jo nesten opp til et ganske ullent opplegg.

Jeg synes det må være greit. Skal en sitte å late som da?

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gjøre ting bedre eller hyggeligere for noen.

Ikke skjønner jeg at noen kan føle seg avanonymisert heller..Det er verken snakk om en intim tråd, eller reelle personopplysninger..(bortsett fra at jeg sa et stedsnavn, som ulven sjøl har snakket om, ørten ganger. Og som det tross alt bor en del folk på..)

Jeg er kan være med på, om jeg strekker meg langt, at det KANSKJE var litt obstersnasig, men det er alt. Uansett går furtingen, sutringen og dessuten den løgnaktige sympatifiskingen til ulv det en høy gang, mener nå jeg.

Jeg håper jeg får et svar, det hadde vært greit å vite!

Sletting av mine innlegg er selvsagt også greit, (uten at jeg kan si at jeg helt skjønner poenget ved å eventuellt gjøre det)

Får derimot ulven medhold her blir jeg snurt..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ShitDiddelyDo

Takk! :-)

Det er ikke verdensundergang om noen her oppfatter meg som badguyen her, men jeg synes fremstillingen til ulv var rimelig dritfeig.

Dessuten hadde det vært interessant å vite hvordan reglene her konkret er på det.

Hvis det viser seg at det ikke er lov å si i fra at man kjenner igjen gåsa på gangen(eller ulven på kålen;)) legger en jo nesten opp til et ganske ullent opplegg.

Jeg synes det må være greit. Skal en sitte å late som da?

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gjøre ting bedre eller hyggeligere for noen.

Ikke skjønner jeg at noen kan føle seg avanonymisert heller..Det er verken snakk om en intim tråd, eller reelle personopplysninger..(bortsett fra at jeg sa et stedsnavn, som ulven sjøl har snakket om, ørten ganger. Og som det tross alt bor en del folk på..)

Jeg er kan være med på, om jeg strekker meg langt, at det KANSKJE var litt obstersnasig, men det er alt. Uansett går furtingen, sutringen og dessuten den løgnaktige sympatifiskingen til ulv det en høy gang, mener nå jeg.

Jeg håper jeg får et svar, det hadde vært greit å vite!

Sletting av mine innlegg er selvsagt også greit, (uten at jeg kan si at jeg helt skjønner poenget ved å eventuellt gjøre det)

Får derimot ulven medhold her blir jeg snurt..;-)

Nå er jo webbis ganske ram til å halv-oute folk sjøl når noen bruker ulike nick fra samme brukernavn i en tråd, så han eller hun sitter sikkert bare og ler av Ulv h*n også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joda, det gjorde hun nok

Den var da vel helt fin den.

Jeg vet om flere fra Nittedal som ikke liker negre eller innvandrere.

Jeg bare ville si at det ikke er riktig å si at hun ikke sa hvor han kom fra.

er for øvrig enig i at dette ikke er noe veldig avslørende å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IngenLurerDenneGutten

Jeg bare ville si at det ikke er riktig å si at hun ikke sa hvor han kom fra.

er for øvrig enig i at dette ikke er noe veldig avslørende å si.

Veldig lang tråd pga. _bare_ dette.

Hadde personen skrevet om "sjuka" si hadde jeg forstått det - men å holde ut så lenge pga. hinting forstår jeg ikke.

Jeg foreslår at dere setter på middagen, dere må jo være fryktelig sulten nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nope..Tror ikke det.

Jeg finner den hvertfall..Men jeg går gjennom svar til meg..Vet ikke om det blir noen forskjell om den skulle vise seg å være borte?

Den heter "blir båndtvang respektert" og den er lang!;) Men litt gammel..

Sett inn en link da, for nå har jeg lett lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...