Gjest BMWgirl Skrevet 10. februar 2001 Del Skrevet 10. februar 2001 Trener ca. 6 ganger i uken. Skulle vært kjempe tynn jeg da, men det er jeg ikke. Får voldsom appetitt av å trene! Men..skal jeg spise mer de dagene jeg trener mye, eller skal jeg spise like mye hver dag? Haar aldri skjøn meg på dette. Og jeg greier fint å spise 1 helt grov brød til frokost (som i dag) Har ikke trent så mye, 3 timer på ski. Men jeg ble sulten 2 timer etterpå! Noe jeg kan gjøre for ikke å bli sulten så fort? Jeg spiser jo minst 6000 kcal hver dag, vertfall i helgene! Er dette passe? frokost: 1 skive, 1 glass melk + 1 lunch: 1 skive + 1 frukt middag: 2 poteter.. og kvelds frukt går det an å skeie ut lørdagene? Men snop? Skal ned 7 kg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Hei! Jeg kan ikke gi deg svar på alt, men jeg kan iallfall si at det forslaget til måltider du kom med - hørtes fryktelig lite ut! Hvordan i all verden skal du klare å trene så mye på så lite?? Prøv å kutt ut noe av fettet i maten, istedenfor å kutte så veldig på alt annet. Du må jo spise mye mer enn det, hvis du skal klare å få i det 6000 kcal om dagen (!?!) - og da å gå ned til så bittelite som forslaget ditt, ville jeg regne med at du absolutt ikke orker å trene så mye, og at du øker sjansen betraktelig for å bli overtrent. Som sagt, prøv å kutt ned på fett, og prøv å velge lette varianter av matvarene du spiser.. F.eks. lett-rømme, lett-yoghurt, skummet melk (evt. ekstra lett) istedenfor lett melk osv. Se også på foreldrene dine.. da har du en idé om hvordan du iflg. genene dine skal se ut.. Du kan jo også prøve å kutte litt ned på hvert måltid, også lar du det gå litt tid - og ser om det påvirker energien din betraktelig. Jeg tviler på at du kunne klart å trene så mye hvis du ikke hadde ordentlig lyst til det, og da vil du vel ha energi til å gjøre det også.. Lykke til iallfall!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Ja, og du.. Det at du er sulten 2 timer etter trening, er absolutt ikke noe du bør gjøre noe med. Du bør helst spise 5 - 6 måltider pr dag, og hvis du da har trent 3 timer og 2 timer etter det- er sulten, går det jo lang tid mellom hvert måltid da..!! Dessuten.. for å få mest mulig ut av treningen din, skal du spise et ordentlig måltid rett etter trening, og iallfall innen 2 timer etter - så bruker musklene litt mindre tid til å restituere seg. Hvis du bare fordeler måltidene litt jevnere utover dagen, sånn at også forbrenningen blir jevnere (og ikke blodsukkeret går i berg- og dalbane) - skal du se at du kanskje går ned i vekt kun pga det. Da er det mye lettere å unngå evt. "godtekick" også - hvis du får det til tider. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amenda Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Sånn har jeg det også! Jo mer jeg trener, jo mer spiser jeg. Små, men hyppige måltider virker bedre enn få og store. Spiser du ofte, slipper du den enorme sultfølelsen som fører til at du spiser kjempemye til hvert måltid. Pass på at du også drikker nok. 3 timer på ski blir veldig mye trening, så det er ikke rart du er sliten etter ei slik økt. Synes forslaget ditt til matrasjoner var svært strengt. Du bør spise mer enn det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Hei, du kan variere kaloriinntaket ditt i forhold til den fysiske aktiviteten din. Du trenegr mer mat de dagene du trener. På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål. Epost: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.