Gå til innhold

gå raskt i stedet for å jogge for å fjerne mage?

bds

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg trener / jogger 4-5 ganger i uken for å bli kvitt magen min.

En kamerat av meg sa nylig at det var bedre å gå raskt i stedet for å jogge om man ville slanke seg. Dette grunnet at man mest trener kondis og får væsketap når man jogger.

En annen kamerat derimot påstår det er bedre å jogge. Han sier at de første 30 minuttene av jogging trener man kondis, mens etter den tid så brenner man fettet.

hva er riktig? hvordan fjerner jeg magen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør finne en behagelig fart som ikke koster for mye krefter.

Hvis du jogger/løper for fort forbrenner du KUN karbohydratene i kroppen din. Nå vet ikke jeg hva marsjfarten din er, eller i hvor god form du er, men jeg vil foreslå at du benytter deg av rask gange eller lett jogging. Dette fungerer utmerket for meg hvis jeg har planer om å gå ned i vekt.

Bare en bonus hvis du ikke visste det: Du bør ikke spise etter kl 6 om kvelden, da kroppen forbrenner mindre. En frukt o.l er selvfølgelig veldig bra, men ingen måltid...

Men som sagt; Fett forbrenner du kun ved aerob trening. Altså trening med oksygen. Derfor forbrenner du mer fett hvis du tar en behagelig joggetur, enn om du sliter deg totalt ut ved morderisk tempo.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør finne en behagelig fart som ikke koster for mye krefter.

Hvis du jogger/løper for fort forbrenner du KUN karbohydratene i kroppen din. Nå vet ikke jeg hva marsjfarten din er, eller i hvor god form du er, men jeg vil foreslå at du benytter deg av rask gange eller lett jogging. Dette fungerer utmerket for meg hvis jeg har planer om å gå ned i vekt.

Bare en bonus hvis du ikke visste det: Du bør ikke spise etter kl 6 om kvelden, da kroppen forbrenner mindre. En frukt o.l er selvfølgelig veldig bra, men ingen måltid...

Men som sagt; Fett forbrenner du kun ved aerob trening. Altså trening med oksygen. Derfor forbrenner du mer fett hvis du tar en behagelig joggetur, enn om du sliter deg totalt ut ved morderisk tempo.

Lykke til!

Takk for tipsene proff! :)

Nå forstår jeg at jeg har gjort litt feil. Er i OK form, og jogger en løype på ca. 10km i et rimelig høyt tempo hele veien.

Og jeg spiser jo alltid etter 6. Hmm. Får vel forbedre det også :)

Har hørt at sit-ups rett etter jogging også fungerer bra! Når kroppen er varm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

du trenger ikke så god kondi for å gå som å jogge. Ergo vil du kunne holde på med gåing lenger enn jogging, og sånn mener vel han at du forbruker mest kalorier. Du må da holde på med gåingen mye lenger enn du jogger. På siden http://www.trim.no/ finner du mye stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål. Epost: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...