Gjest motisaz Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 har kanskje spurt om noe lignende før..men synes ikke jeg har fått ordentlig svar..situps er jo bra for magen..og får fram magemusklene..men er det bra for andre ting?? rygg.etc??? jeg tar 300-400situps hver morgen..er dette bra trening? En annen t9ng: noe dager virker magen bløt og helt muskelløs..andre dager kan musklene være veldi framtredene og magen ser veldig stram ut..noen gnger virker det som om musklene blir mer fremtredene etter at jeg har spist...hva kan dette komme av?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Om det du driver med er "bra" trening eller ikke, så krever nok det at du sier litt om hva målene dine er. Dersom målene er å få en mer markert mage, mer synlige mageruter osv, så er IKKE det du driver med bra trening! Magen bør trenes på lik linje med dine andre muskler, og det er som du sikkert vet ingen som står og kjører 300 rep på biceps. Å trene magen hver eneste dag, altså 7 dager i uka, det vil ihvertfall helt klart hjelpe deg med å ikke klare å bygge noen muskler i magen, av den enkle grunn at hvile er en viktig faktor for framgang. Magaen bør med andre ord ikke trenes mer enn MAX to ganger i uka. Selv ville jeg ikke trent mage mer enn en gang. Magen bør også trenes ved hjelp av færre repitisjoner, og etterhvert også med bruk av vekter. Prøv å kjør serier på 15-20 stk, skikkelig konsentrert hvor du stopper i det øverste partiet og kjenner at krampene tar deg... 3-400 reps trening er ihvertfall etter min mening helt bortkastet! Hvordan magen din til enhver tid ser ut varierer nok veldig av hvordan du har spist de siste dagene, samt synsbedrag! Jeg tviler f.eks. veldig på at du klarer å se noen forskjell på magen din rett før og rett etter frokost. Dette er nok bare noe du tror selv.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yellow Ledbetter Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Om det du driver med er "bra" trening eller ikke, så krever nok det at du sier litt om hva målene dine er. Dersom målene er å få en mer markert mage, mer synlige mageruter osv, så er IKKE det du driver med bra trening! Magen bør trenes på lik linje med dine andre muskler, og det er som du sikkert vet ingen som står og kjører 300 rep på biceps. Å trene magen hver eneste dag, altså 7 dager i uka, det vil ihvertfall helt klart hjelpe deg med å ikke klare å bygge noen muskler i magen, av den enkle grunn at hvile er en viktig faktor for framgang. Magaen bør med andre ord ikke trenes mer enn MAX to ganger i uka. Selv ville jeg ikke trent mage mer enn en gang. Magen bør også trenes ved hjelp av færre repitisjoner, og etterhvert også med bruk av vekter. Prøv å kjør serier på 15-20 stk, skikkelig konsentrert hvor du stopper i det øverste partiet og kjenner at krampene tar deg... 3-400 reps trening er ihvertfall etter min mening helt bortkastet! Hvordan magen din til enhver tid ser ut varierer nok veldig av hvordan du har spist de siste dagene, samt synsbedrag! Jeg tviler f.eks. veldig på at du klarer å se noen forskjell på magen din rett før og rett etter frokost. Dette er nok bare noe du tror selv.... Man må ikke nødvendigvis trene magen bare 1-2 ganger pr. uke for å få et skikkelig resultat. Mange kampsportutøvere i verdenstoppen trener magen hver dag. Men selvsagt med en helt annen intensitet om man skulle trene den 1 gang i uka. Som du sier, så kommer det mye an på målet, og hva som funker for den enkelte. Utholdenhet, eksplosivitet, blabla... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Om det du driver med er "bra" trening eller ikke, så krever nok det at du sier litt om hva målene dine er. Dersom målene er å få en mer markert mage, mer synlige mageruter osv, så er IKKE det du driver med bra trening! Magen bør trenes på lik linje med dine andre muskler, og det er som du sikkert vet ingen som står og kjører 300 rep på biceps. Å trene magen hver eneste dag, altså 7 dager i uka, det vil ihvertfall helt klart hjelpe deg med å ikke klare å bygge noen muskler i magen, av den enkle grunn at hvile er en viktig faktor for framgang. Magaen bør med andre ord ikke trenes mer enn MAX to ganger i uka. Selv ville jeg ikke trent mage mer enn en gang. Magen bør også trenes ved hjelp av færre repitisjoner, og etterhvert også med bruk av vekter. Prøv å kjør serier på 15-20 stk, skikkelig konsentrert hvor du stopper i det øverste partiet og kjenner at krampene tar deg... 3-400 reps trening er ihvertfall etter min mening helt bortkastet! Hvordan magen din til enhver tid ser ut varierer nok veldig av hvordan du har spist de siste dagene, samt synsbedrag! Jeg tviler f.eks. veldig på at du klarer å se noen forskjell på magen din rett før og rett etter frokost. Dette er nok bare noe du tror selv.... men ihvertfall har jeg fått synligere muskler av å ta situps hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 men ihvertfall har jeg fått synligere muskler av å ta situps hver dag. Det er mange som får det, men det finnes langt enklere måter å få synlige magemuskler på, og disse metodene er også langt bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Det er mange som får det, men det finnes langt enklere måter å få synlige magemuskler på, og disse metodene er også langt bedre. kan du si hvilke metoder?? kanskje jeg kan prøve det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulovlig Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Ja man får resultater av situps. Men man "bygger" best muskler med få reps så ta en vekt på brystet og ta de i "ned over bakke" det gjør jeg nå. Da tar jeg ca 10 rep og det er mye bedre enn før da jeg tok 900 rep hver dag! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest motisaz Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 Ja man får resultater av situps. Men man "bygger" best muskler med få reps så ta en vekt på brystet og ta de i "ned over bakke" det gjør jeg nå. Da tar jeg ca 10 rep og det er mye bedre enn før da jeg tok 900 rep hver dag! mvh kan du forklare hvordan du gjør det med vekt og i nedoverbakke?? (kanskje vært et forsøk å prøve) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 11. februar 2001 Del Skrevet 11. februar 2001 kan du si hvilke metoder?? kanskje jeg kan prøve det Jeg ville kuttet ned på magetreningen til max to ganger per uke, og jeg ville kjørt langt færre repetisjoner enn det du gjør nå. F.eks. 15-20 rep med vekter! Du er sannsynligvis bra trent siden du klarer så mange sittups som du gjør, samt har vaskebrett, og dersom du vil ha enda tydligere magemuskler er eneste måten å rett og slett få dem til å vokse! Dette gjøres ved å trene magen på lik linje med kroppens andre muskler, altså forholdsvis tungt! Uansett.. det viktigste er selvsagt kostholdet. Det er trossalt underhudsfettet som gjør om magemusklene synes eller ikke. Det hjelper trossalt ikke med bra trent mage dersom man har noen kg for mye over magaen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulovlig Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 kan du forklare hvordan du gjør det med vekt og i nedoverbakke?? (kanskje vært et forsøk å prøve) Jeg legger en 10 kilos på brystet, legger armene i kryss over den og tar situps. Tar de på en trenings benk sm kan senkes nedover. Men det funker bra på et gulv også. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 12. februar 2001 Del Skrevet 12. februar 2001 Magetrening og situps er bra for magen og hoftebøyerne og forsiden av halsen. Det visuelle inntrykket av magemusklene vil variere med maten som blir spist og musklenes innhold av energi. Mye mat kan føre til at magemusklene blir mindre framtredende. Dersom du spiser mer og det fører til at musklene blir mer framtredende, tyder det på at du kommer fra en tilstand der kroppen er slapp og mangler energi i muskulaturen. På siden http://www.trim.no/ finner du stoff om lignende temaer. Velkommen tilbake på http://forum.doktoronline.no/forum/20/ med flere spørsmål. Epost: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.