salipus Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hei. Jeg er en kar på 28år som liten hadde jeg laukemi å har nå vert frisk i 17år. i ettertid har jeg hatt det bra helt til for 3-4mnd siden, da fikk jeg vite at min bror hadde hjerteflimmer, å min stefar hadde en klump på testikkelen. jeg tenkte det værste å plutselig hva alt galt med meg og, jeg kjenner meg over alt etter klumper å andre ting. Jeg tar sobril for å roe meg ned, fått en dosering på max 2pr dag 15mg men til tider så har jeg det så vondt at jeg tar dobbelt. jeg går til psykiater nå, har fått cipralex å gått på det 2uker nå, begynte å dele en 5mg tabl i 2 å tok en halv om dagen, så skulle jeg ta en hel men da kom symptomene, jeg er veldig var. Jeg vet ikke om jeg holder ut disse bivirkningene å vuderer å kutte dette ut. akkurat nå føler jeg meg fjærn å er ikke helt med på notene, litt små svimmel, men sånn var jeg før jeg begynte også, psykiateren sier det er angst? jeg som sagt tenker det værste om svulster å det ene å det andre. Jeg setter stor pris på alle svar jeg kan få. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188205-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg håper du får mange gode svar. Det er ikke godt å ha det slik. Jeg tenkte jeg skulle anbefale deg boka" Livet er et usikkert prosjekt" av Ingvar Wilhelmsen. Den handler om helseangst, livet, og han arbeider spesielt med dette feltet. Han har muligens skrevet flere bøker om emnet. Det er mange årsaker til helseangst. Hvis du leser boken, ser du hvordan han får byll på kanskje årelange luftslott av redsler på det som for pasienten sannsynligvis må oppleves som et mirakel. Hos deg er det nok mye mer dyptgående og handler om ting som går langt tilbake i livet ditt, og helseangst kommer som et naturlig symptom på en hendelse fra barndommen som har satt dype spor. Så selv om noen relativt enkelt kan komme seg over et område i livet som har vært uutholdelig,(hvis de er så heldige å få rett hjelp kanskje til rett tid) gjennom noen timer med kognitiv terapi, tenker jeg at du nok ikke er blant dem. Det tar tid å få hjelp av og til. Og man må finne frem til en tålmodighet som er tøff og finne. Jeg er sikker på at du kommer til å få det bedre ved hjelp av psykiater. Både til å bearbeide ting og til å få stagget denne vonde angsten. Og kanskje vil du på sikt få med deg en bonus ut av dette helvetet, for terapi kan være en smertefull reise som kan se håpløs ut, men gi deg noe som jeg egentlig ikke kan beskrive så godt, for det er nok så individuelt. Gi deg mulighet til å bli kjent med sider av deg og livet selv på en merkverdig måte. Så kjære deg, jeg tror ikke denne angsten er blant de mest standhaftige med rett hjelp. Kjempesterk og vond nå, men det er på en måte kanskje et slags opppgjørets time som har kommet. Jeg er selvfølgelig ingen ekspert, men håper jeg har rett denne gangen ) Vennlig hilsen bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188205-hjelp-meg/#findComment-1294430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
maire Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg tror det er angsten du kjenner på når du er svimmel osv. Det er veldig vanlig å få sterkere symptomer av angst og uro når man begynner med cipralex. Det vil gå seg til etterhvert, for de fleste. De første ukene jeg brukte cipralex, og trappet opp, var jeg fra meg av angst. Veldig ustabil og skvetten over de minste ting. Du har fått et kjempebra svar av bugge. Jeg kan bare ønske deg lykke til og håpe du snart får det bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188205-hjelp-meg/#findComment-1294649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
salipus Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg tror det er angsten du kjenner på når du er svimmel osv. Det er veldig vanlig å få sterkere symptomer av angst og uro når man begynner med cipralex. Det vil gå seg til etterhvert, for de fleste. De første ukene jeg brukte cipralex, og trappet opp, var jeg fra meg av angst. Veldig ustabil og skvetten over de minste ting. Du har fått et kjempebra svar av bugge. Jeg kan bare ønske deg lykke til og håpe du snart får det bedre! Tusen takk for 2fine svar. jeg jobber med meg selv hele tiden for å få det bedre. Det er særlig ille når jeg våkner, da føler jeg at jeg sitter i en båt så er jeg varm. jeg føler også at hode mitt er pakket inn i en balong, er dette vanelig? når man har angst uro? som sagt jeg er veldig var for symptomer siden jeg har hatt laukemi 2ganger, jeg kjenner etter på alt å kansje det forsterker symptomene? Mvh Tom 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/188205-hjelp-meg/#findComment-1295168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.