Gå til innhold

Brødskive med speilegg på

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor25

Jeg har nettopp fortært 1 stk fortreffelig brødskive med speilegg på, og syntes dette måltidet var helt perfekt. Brødskive med speilegg på er bare genial mat når man ikke gidder å lage seg noe annet.

Åssen må dere ha deres brødskive med speilegg på?

Min ser slik ut:

1 stk tykk brødskive

smør

2 skinkeskiver

gulost

stekt egg, hel plomme men stekt på begge sider.

Salt og pepper.

Hvordan liker dere egget stekt?

Sorry folkens, kjeder meg bare her. Typen har dratt på bursdagsfest, jeg orka ikke være med. sitter her med kynnere og tar livet med ro.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189786-br%C3%B8dskive-med-speilegg-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Jeg trodde brødskive med speilegg var brødskive med speilegg:-) Har aldri spist det på noen annen måte jeg, men det må stekes på begge sider. Litt salt oppå og jeg er fornøyd! Spiser oftere omelett, og da bruker jeg de ingrediensene du nevner.

Gjest trultemor25

Jeg trodde brødskive med speilegg var brødskive med speilegg:-) Har aldri spist det på noen annen måte jeg, men det må stekes på begge sider. Litt salt oppå og jeg er fornøyd! Spiser oftere omelett, og da bruker jeg de ingrediensene du nevner.

MEN!! Kræsja eller hel plomme??

Jeg skjærer en brødskive som jeg smører med smør.

Jeg steker et egg. Noen ganger snur jeg det, andre ganger ikke.

Jeg legger egget på brødskiva og salter litt.

Jeg finner fram kniv og gaffel og fortærer brødskiva med speilegget på.

Der har du meg!

;o)

Gjest Aimabel

plomen knuses vel når det stekes på begge sider? :-) Og jeg bruker ikke smør på skiva

Gjest trultemor25

Jeg skjærer en brødskive som jeg smører med smør.

Jeg steker et egg. Noen ganger snur jeg det, andre ganger ikke.

Jeg legger egget på brødskiva og salter litt.

Jeg finner fram kniv og gaffel og fortærer brødskiva med speilegget på.

Der har du meg!

;o)

Min sambo spiser brødskive med speilegg på med henda..

Jeg derimot er litt mer urban og gjør som deg, bruker kniv og gaffel..

Annonse

Gjest Aimabel

Min sambo spiser brødskive med speilegg på med henda..

Jeg derimot er litt mer urban og gjør som deg, bruker kniv og gaffel..

Min samboer er verre, han spiser _kokt_ egg med henda! Jeg synes det er helt forferdelig, minner meg om tryllekunstnere som gulper egg!

Gjest trultemor25

plomen knuses vel når det stekes på begge sider? :-) Og jeg bruker ikke smør på skiva

Nei, går an å steke på begge sider uten atd et går hull på plomma. Det er slik jeg liker det best, men det er ikke alltid det er slik det går da.

Annonse

Hm, tar en brødskive, smører litt smør på.

Steker et egg, på begge sider så det er akkurat stivnet, men ikke mer heller. Liker ikke at det renner, men det bør være mykt. Og ikke sånn sprøtt stekt hvite, bare passe fast.

Og masse salt og pepper på :)

Jeg syns speilegg er skikkelig æsj, så det spiser jeg aldri. Men jeg kan godt spise eggerøre, og da har jeg rømme i stedet for melk og litt aromat, gressløk eller vårløk, nykvernet pepper og maldonsalt.

En tykk brødskive uten smør og masse agurk og noen tynne tomatskiver ved siden av.

Gjest trultemor25

"Sorry folkens, kjeder meg bare her. Typen har dratt på bursdagsfest, jeg orka ikke være med. sitter her med kynnere og tar livet med ro. "

Når har du termin?

Skjønner at du kjeder deg og er lei hvis du er høygravid i sommervarmen. :)

15. juli, så alt kan skje nå egentlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...