Gå til innhold

Brødskive med speilegg på

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lurulf

Jeg har nå sett gjennom nesten hele tråden, men ikke sett min variant ennå. (Kanskje mij synes min er like ekkel som jeg synes hennes er?)

Brødskive. Tynt lag med meirismør. Deretter et lag kaviar (Mills, den blå tuben). Oppå der speilegget som må være stekt på begge sider.

Spises med kniv og gaffel.

laguna1365380434

Det bor ikke ost på speilegg! ;-)

Speilegget spises på vanlig skive, plommen skal være hel, men den skal gå i stykker og være tyntflytende når du punkterer den. Overstekt egg er blæh. Det stekes IKKE på begge sider, og det etterstekes IKKE iovn.

På speilegg bor ingenting annet enn salt&pepper, men det kan selvsagt serveres med stekt løk, stekt potet, bønner eller bacon on the side..

Skal man eksprimentere med egget bor egget i en omelett.

"brødskive med høl i midten" er foresten også et akseptabelt alternativ til speilegget.

*vet hvordan jeg vil ha det* ;-)

Gjest stjer

Jeg har nå sett gjennom nesten hele tråden, men ikke sett min variant ennå. (Kanskje mij synes min er like ekkel som jeg synes hennes er?)

Brødskive. Tynt lag med meirismør. Deretter et lag kaviar (Mills, den blå tuben). Oppå der speilegget som må være stekt på begge sider.

Spises med kniv og gaffel.

Det må eg prøve en gang. =)

Annonse

• 5 år senere...
Gjest siljaela

Har lest igjennom hele tråden til nå, og finner ingen som beskriver den varianten vi har i vår familie:

brødskive med smør, og stekt egg med hel plomme,majones, agurk og makrell i tomat oppå.

''Har lest igjennom hele tråden til nå, og finner ingen som beskriver den varianten vi har i vår familie:

brødskive med smør, og stekt egg med hel plomme,majones, agurk og makrell i tomat oppå.''

Fytti katta. Nå følger jeg meg dårlig. Tror jeg må legge meg nedpå litt jeg.

Caloni Makaroni

''Har lest igjennom hele tråden til nå, og finner ingen som beskriver den varianten vi har i vår familie:

brødskive med smør, og stekt egg med hel plomme,majones, agurk og makrell i tomat oppå.''

Fytti katta. Nå følger jeg meg dårlig. Tror jeg må legge meg nedpå litt jeg.

Mye kan ha forandret seg på fem år, heldigvis :P

Annonse

Gjest Shira :o)

Ja, man kan jammen lure :-)

Nå måtte jeg kikke litt på den siden med speilegget, den 01.07.2005 så fikk jeg altså besøk av 2 stykker, drakk øl mens jeg ventet. Dagen etter var jeg blitt syk og var sulten, tydde til Dol for å få tips til mat. Piercing i tunga hadde jeg også. Eh, jeg har ikke det nå lengre ;o)

*flirer*

Jøss, rene tidsreisen Dol jo!

[quote name=Shira :o)' timestamp='1287350789' post='4455209]

Nå måtte jeg kikke litt på den siden med speilegget, den 01.07.2005 så fikk jeg altså besøk av 2 stykker, drakk øl mens jeg ventet. Dagen etter var jeg blitt syk og var sulten, tydde til Dol for å få tips til mat. Piercing i tunga hadde jeg også. Eh, jeg har ikke det nå lengre ;o)

*flirer*

Jøss, rene tidsreisen Dol jo!

Jeg tror jeg allerede må ha startet ferien :-) Se ikke snurten av egne innlegg her... .-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...